Hoppa till innehåll

Ny Ishockeyklubba!


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Jag ska nu köpa en ny ishockeyklubba.

Har några som jag funderar på, men jag vill ha lite tips, helst Bauer/Nikebauer-klubbor.

 

Jag spelar back och är 172 cm lång och väger 53 kg.

Vilken flex ska jag kolla på då? Är det 60 flex eller 67 flex som gäller?

 

Jag har också börjat titta på vinklar, dessa:

 

Backstrom P92

Kane P88

Malkin PM9

 

Vilken är bäst för en back? Jag spelar ganska defensivt.

 

Dessa klubbor funderar jag på:

 

* Bauer X60

* Nikebauer One95

* Bauer X50

 

 

Är det stor skillnad på X60 och X50? Jag vet ju att X60 är bättre, men hur mycket?

 

Tacksam för snabba svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lirar själv med 67flex, jag är 169cm. Vinkeln är en smaksak, jag spelar med Bäckströms.

Det är inte så stor skillnad mellan X60 och X50, bara det att X60 är lättare, och då skjuter man bättre.

Köp den klubba som passar dej, allt är en smaksak i hockey.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lirar själv med 67flex, jag är 169cm. Vinkeln är en smaksak, jag spelar med Bäckströms.

Det är inte så stor skillnad mellan X60 och X50, bara det att X60 är lättare, och då skjuter man bättre.

Köp den klubba som passar dej, allt är en smaksak i hockey.

Men det är ju det jag vill veta, vilken passar min längd och vikt? Som sagt är jag back vilket betyder en del långskott, då måste jag ju ha en klubba samt vinkel för det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En klubba med vinkel är bäst för skott. Längden på klubban ska bara upp till näsan ungefär, då får du bäst skott. Köp den lättaste, X60.

Sånt kan jag redan. Det är flexen jag undrar över, 60 eller 67? Vad passar mest för mig och min spelstil?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En klubba med vinkel är bäst för skott. Längden på klubban ska bara upp till näsan ungefär, då får du bäst skott. Köp den lättaste, X60.

Sånt kan jag redan. Det är flexen jag undrar över, 60 eller 67? Vad passar mest för mig och min spelstil?

 

Föredrar 67, lirar själv med det, skönare än 60 flex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En klubba med vinkel är bäst för skott. Längden på klubban ska bara upp till näsan ungefär, då får du bäst skott. Köp den lättaste, X60.

Sånt kan jag redan. Det är flexen jag undrar över, 60 eller 67? Vad passar mest för mig och min spelstil?

 

Föredrar 67, lirar själv med det, skönare än 60 flex.

 

Okej, testade lira med min kompis X60 67 flex. Den var väldigt skön och det blir nog till att köpa en sådan.

 

Vet du någon sida/butik som säljer dom billigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En klubba med vinkel är bäst för skott. Längden på klubban ska bara upp till näsan ungefär, då får du bäst skott. Köp den lättaste, X60.

Sånt kan jag redan. Det är flexen jag undrar över, 60 eller 67? Vad passar mest för mig och min spelstil?

 

Föredrar 67, lirar själv med det, skönare än 60 flex.

 

Okej, testade lira med min kompis X60 67 flex. Den var väldigt skön och det blir nog till att köpa en sådan.

 

Vet du någon sida/butik som säljer dom billigt?

 

Det billigaste som den säljs för är kanske 1400, kolla i närmaste sportbutik, eller så kollar du på nobosport.nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Billigaste är absolut inte 1400! Såg den på stadium i Luleå för 1199 med staduimcard.

 

Ska kolla på den där hemsidan du sa :).

 

EDIT: Den kostade 1445 där..:/

 

EDIT 2: Kanske köper Nikebauer one95 eller Bauer One Pro istället...

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp Bauer xpro, Riktigt skön klubba, Asså du kan ju inte fråga oss hur hård klubba du ska ha, Känn efter vad du tycker är skönast själv tycker jag att klubbor med 100+ Flex är skönast att skjuta med. Och "runar" det du sa om längden på klubban är bara skitsnack! Min gammla tränare(Jag har slutat spela så det är därför jag skrev så) Har sin klubba upp till bröstet och han skjuter riktigt jävla bra, Du kanske har hört talas om Lars Byström? Backar ska egentligen ha längre klubbor så man kan stöta bort pucken lättare, Och forwards ska ha kortare så dom kan finta bättre.

Redigerat av RySSEN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flexen ska vara ungefär som din vikt, kanske något + eller -

ehm, nej! I sånna fall skulle jag ha ca 52 flex, då skjuter jag av klubban direkt xD

 

Jag har förresten köpt en Bauer one95, senaste versionen 67 flex P92 (bäckström) för 1350kr på Team Sportia :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...