Hoppa till innehåll

Wasd Rts


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Förbered dig för nästa generations strategispel. Avinstallera Starcraft 2 och ladda hem WASD RTS idag!

 

I flera veckor har jag jobbat slappt med detta och jag blev klar idag. Mitt största javaprojekt hittills.

Har spenderat en stor del av dagen till att spela spelet om och om igen för att balansera botten :P Den kanske är lite svår nu men efter några försök så vinner man, jag är helt nöjd med svårighetsgraden. En match tar ca. 10 minuter tror jag. Man går lite hackigt ibland.

 

Ge feedback :D

 

Download: http://dl.dropbox.com/u/7999872/javaprogram/WASD%20RTS.jar

Trailer:

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lyckas i alla fall besegra den nästan varje gång. Gjorde den liite enklare men jag tror knappt man märker nåt.

Tekniken är ju som i alla andra RTS spel att samla ihop resurser snabbt. Jag brukar bygga runt 17 arbetare så snabbt som möjligt och farma guld och sedan bygga torn/armory.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt spel, du borde utveckla spelet jättemycket :)

Jag har redan gjort det :P Kommer inte göra några större uppdateringar på ett tag antagligen, bara bugfixar och sånt.

 

Nice! Synd bara att jag blir avundsjuk. :P
8 månader har jag jobbat med Java, bara att träna :P

 

Ni får gärna komma med förslag på vad jag ska göra härnäst också, har nästan slut på idéer. Ett spel där man matar ankor funderar jag på.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föga förvånande så är de första 50-100 sekunderna fullkomligt avgörande, gör man inte på halvsekunden rätt och köper rätt saker så går det inte. testade att bara använda de två arbetarna i början -> hamnade efter, testade att bygga 5-6 arberare -> hamnade efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var väldigt svårt att balansera som sagt, jag rekommenderar nog minst 15 arbetare i början. Jag ville inte göra spelet för lätt.

 

Hur ser man skillnaden på fiendens krigare och ens egna ;< ?

Färgen på HP baren och fiendernas gubbar kollar åt vänster.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...