Hoppa till innehåll

Vad Hände/händer Med Wii U?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Största felet var väl avsaknaden av spel. Nu börjar det bli aningen bättre även om det fortfarande går segt. Sedan så har väl konsolen fått blandade omdömen samt varit väldig seg vid användning som jag förstått det. Som grädde på moset så har även Wii u mer avancerad (gamepaden) samt dyrare.

 

Vill minnas att Wii kostade runt 2000kr vid lansering och Wii U kostade 3500kr. Det är rätt stor skillnad.

 

Jag avvaktar Wii U men skulle ev. kunna tänka mig att köpa en om några månader. Detta under förutsättning att det kommer ut lite mer spel samtidigt som priset på den sjunker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror det faktiskt inte har med spelen att göra. Mina tankar är...

1. Marknadsföringen. Dålig marknadsföring. Många jag känner vet inte om att det finns något som heter Wii U.

 

2. Namnet. Så oerhört dåligt namn. Nintendo Wii blev en succé för att personer som inte vanligtvis spelar, köpte den! Men tack vare att den har ett namn som liknar Wii för mycket, så tror många att det bara är ett ointressant tillbehör. Förstår att de fortfarande vill ha "Wii" i namnet då många "icke-spelare" inte kanske känner till bara namnet Nintendo. Så då borde de kanske gett konsolen namnet "Wii 2" eller liknande.

 

3. Mobilspelen. Det har blivit populärare. Det är enklare att plocka fram och spela. Tråkigt men sant enligt mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är svårt att marknadsföra något som saknar spel, är ju ofta spelen som marknadsför konsolen =)

 

Namnet är väl varken eller tycker jag. Jag tror många köpte Wii för att det verkade så enkelt. Inga krångliga gamepads med 16 knappar eller vad PS3/360 har. Så enkelt och billigt. Samtidigt hade man enkla spel som tilltalar många. Med Wii U så införde man gamepaden vilket höjde priset och gjorde konsolen "krångligare".

 

Mobilspelen stjäl mycket, dock konkurrerar de inte riktigt med konsolerna man har hemma. Däremot så har ju DS, Vita och de bärbara konsolerna fått mycket stryk. Mobilerna har ju blivit så kraftfulla att de är mer eller mindre likvärdiga med de bärbara konsolerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Förstår inte varför de gjorde en ny jag har fortfarande gamecube varför gör de inte spel till gamecube längre!!!!

Man slutar göra spel till gamla konsoler för att det inte finns någon större mening till det. Gamecubens hårdvara är från stenåldern jämfört med dagens teknik. Det är viktigt att släppa ny hårdvara med jämna mellanrum för att spelen fortfarande ska kunna komma med nya innovationer.

 

Det är också viktigt att släppa nya konsoler för att hålla företagen vi älskar vid liv då de tjänar rätt mycket pengar på att släppa ny hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har premium-modellen legat på 2190kr ett tag och jag har sneglat lite på den. Dock har jag senaste tiden varken haft tid eller spelat något över huvudtaget. Men den börjar som sagt komma ner i ett vettigt pris...

 

Men kanske blir lagom att köpa om 2 månader till Mario Kart 8-släppet. Har man tur så kommer det någon trevlig bundle eller rentav så är Wii U ännu billigare då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer aldrig någonsin köpa en konsol av Nintendo mer. De stänger ner online helt i maj och det blir inga bra spel till dem heller. Må Nintendos tid vara över.

Det enda som egentligen håller dom levande är att de säljer exklusiva spel som folk fortfarande köper.

Det är lite som Call of Duty, fast det är på så mycket större skalan. Och de spelen som finns till andra konsoller har väldigt dålig kvalite, så det är inte värt att köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer aldrig någonsin köpa en konsol av Nintendo mer. De stänger ner online helt i maj och det blir inga bra spel till dem heller. Må Nintendos tid vara över.

 

Håller med att det var uruselt gjort. Men troligen så har det att göra med att det går så pass dåligt för Nintendo så man försöker spara pengar på alla sätt som går. Kanske försöker de pusha folk att köpa Wii U med, men att göra på det sättet är i så fall inte acceptabelt.

 

Det enda som egentligen håller dom levande är att de säljer exklusiva spel som folk fortfarande köper.

Det är lite som Call of Duty, fast det är på så mycket större skalan. Och de spelen som finns till andra konsoller har väldigt dålig kvalite, så det är inte värt att köpa det.

 

Jo precis, de håller hårt på det exklusiva. Det ska bli kul och se om de fortsätter hålla det eller gör som SEGA till slut och börjar satsa på att göra spel till de andra konsolerna. Wii U har ju varit en flopp dessvärre.

 

---

 

Såg för övrigt att komplett reade ut Wii U Premium för 1999kr igår. Köpte dock inte då jag inte har de pengarna just nu. Men intressant att priset sjunker. Dock lär det krävas att konsolen går ner betydligt mer om den ska kunna vända sin dåliga trend. Vad tror ni? Kan det bli en succé om den faller till 1490/990kr?

 

Jag personligen tror faktiskt de skulle kunna få fart rejält på försäljningen då. Även om spelutbudet fortfarande är begränsat så hade priset gjort att fler köpte då den blir billigare, det i sin tur borde få spelutvecklarna att få upp intresset för konsolen. Men samtidigt går ju Nintendo dåligt, så skall man sänka så måste man vara säker på att försäljningen ökar så det verkligen blir en vinst i slutändan. Tur att man inte är ekonom =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag tror det faktiskt inte har med spelen att göra. Mina tankar är...

1. Marknadsföringen. Dålig marknadsföring. Många jag känner vet inte om att det finns något som heter Wii U.

 

2. Namnet. Så oerhört dåligt namn. Nintendo Wii blev en succé för att personer som inte vanligtvis spelar, köpte den! Men tack vare att den har ett namn som liknar Wii för mycket, så tror många att det bara är ett ointressant tillbehör. Förstår att de fortfarande vill ha "Wii" i namnet då många "icke-spelare" inte kanske känner till bara namnet Nintendo. Så då borde de kanske gett konsolen namnet "Wii 2" eller liknande.

 

3. Mobilspelen. Det har blivit populärare. Det är enklare att plocka fram och spela. Tråkigt men sant enligt mig. 

 

Håller helt med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...