Hoppa till innehåll

Xbox One Värt Pengarna?


Toyro
 Dela

Rekommendera inlägg

Skulle aldrig säga att en spel-konsol var mer värd än en dator. Köp en dator så du slipper köpa nya konsoller var femte år.

En dator kan man uppgradera ifall man tycker den är för dålig i jämfört med en konsoll. 

 

Men om du vill lira tv-spel framför soffan skulle jag nog rekommendera ett xbox beroende på vad för spel man vill ha.

 

 

Jämför Xbox Och Ps4http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2661725,1688895

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en sånn person som älskar att få mycket achievements. På Xbox så kan man se hur många achievements man har. Och hur många man har kvar.  Men beroende på spel så vill nästa alla ha bra grafik på vilket spel som helst.

 

Jag såg en trailer på ps4 om gta v, hur mycket det har förbättras. Har ine sett på Xbox one om det är ens en skillnad på ps4 och xbox one.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att köpa en dator är dyrt. Visst det håller länge beroende vad man laddar ner. Laddar du ner virus så kanske det är kört. Xbox håller kanske länge beroende hur många spel du har. 

 

Men om man köper en speldator kan det kosta kanske mer än 20 000kr - 40 000? (Vet inte ungefär vad priset kan vara)

 

Snygg mlp bild 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att köpa en dator är dyrt. Visst det håller länge beroende vad man laddar ner. Laddar du ner virus så kanske det är kört. Xbox håller kanske länge beroende hur många spel du har.

 

Men om man köper en speldator kan det kosta kanske mer än 20 000kr - 40 000? (Vet inte ungefär vad priset kan vara)

 

Snygg mlp bild

Du kan få en speldator mellan 5-10k och självklart högre. Men skulle nog kunna tro att en dator för 7k skulle klara många spel på marknaden i dagsläget. Helt beroende på vad det är för delar. Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan få en speldator mellan 5-10k och självklart högre. Men skulle nog kunna tro att en dator för 7k skulle klara många spel på marknaden i dagsläget. Helt beroende på vad det är för delar.

 

Men om man ska ha en speldator som klarar gta v & bf4. Så måste man köpa en kraftig dator..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte nyss en Xbox One och är otroligt nöjd. Både som spelkonsol men även som "media-maskin".

 


Men om man ska ha en speldator som klarar gta v & bf4. Så måste man köpa en kraftig dator..

En dator för 7-8k maxar nog GTA och kör BF4 på medium-high settings med 60fps. Så 8k räcker gott och väl för en speldator om du väljer delar själv och inte köper en märkesdator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...