Hoppa till innehåll

Nervositet Och Orolighet Inför Första Träffen


Gäst Jesper93
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Jesper93

Tja nu är det så att om 2 veckor så ska jag åka och träffa en kompis för första gången. Han och jag träffades via Xbox360 och blev vänner där och sen har vänskapen bara fortsatt nu pratar vi genom skype nästan varje dag och nu ska jag träffa honom o hans familj för första gången. Jag tycker det ska bli väldigt roligt men samtidigt så är jag orolig och lite nervös massa negativa tankar så som att jag kommer göra bort mig vad ska jag säga hur kommer han reagera när han får träffa mig och kommer vi ha roligt. Osv :(

 

så hur ska jag tackla alla dessa negativa tankar oroligheten och nervositeten? tacksam för hjälp o svar

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första träffen är alltid stel, men det går över efter några gånger. Vänskap över nätet är enligt min erfarenhet bättre för då har man lärt känna personen innan man kan göra några värderingar utifrån utseendet och det övervinner alltid konstigheter som kan uppstå när man träffas första gången.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Första träffen är alltid stel, men det går över efter några gånger. Vänskap över nätet är enligt min erfarenhet bättre för då har man lärt känna personen innan man kan göra några värderingar utifrån utseendet och det övervinner alltid konstigheter som kan uppstå när man träffas första gången.

Håller med. Det känns alltid bättre om man känner personen, för då lär man sig mer "Jag tyckte om personen innan jag visste hur han/hon såg ut, varför ska jag inte göra det nu?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...