Hoppa till innehåll

Jämförelse Mellan Ps3 Och Xbox 360


bladefinor
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

För ni som inte är säkra på vilken konsol som antingen är bäst i restanda/kvalitet eller som vill veta skillnaden bör kolla denna video: YouTube - PS3 Defense Video 2 (NEW).

Den videon beskriven i princip ALLT viktigt att veta om vad skillnaden verkligen är mellan PS3 och XBOX 360. Så titta och se.

 

Tänk även efter (riktar in mig mest mot alla jobbiga XBOX 360-fans nu) vad denna video faktiskt beskriver!

Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Rättså klena argument som de flesta ovetande går på. Att PS3's processor skulle vara dubbelt så bra som Xbox 360's är bara ett löjligt påstående. Playstation 3 kan använda sju kärnor, men det går inte att jämföra detta med vanliga processorkärnor som Xbox 360 har. Jag har t.o.m. sett jämförelser som tyder på att Xbox 360's processor borde vara bättre, men jag ska låta det vara osagt. Iallafall så spelar inte processorn särskilt stor roll i spel. Han borde gjort mer verkliga jämförelser och inte bara hans åsikt att Playstation 3 är bättre hela tiden. Man fick knappt någon uppfattning om varför nu PS3 skulle vara bättre när det hjälper komponenter så som GPU, CPU och RAM-minne. Jämförelsen om spelförsälning var ytterst barnslig, borde Xbox 360 ha sålt dubbelt så mycket som PS3 bara för att det varit ute dubbelt så länge? Enligt Dataspelsbranschen har årets stora höjdare, GTA IV, sålt mer till Xbox 360 än PS3 under vecka 18.

 

Han verkar hela tiden vilja få fram att Playstation 3 är väldigt framtidssäker och har inte alls visat vad den klarar av än. När de nya värstingkorten till PC, 8800GTS 512MB, 9800GTX, HD3870 X2 och 9800GX2, har problem med extremt krävande spel som Crysis och World in Conflict, som ser avsevärt bättre ut än Uncharted: Drake's Fortune, måste jag säga att han har fått helt fel för sig. Om spel som Crysis skulle kommit till PS3 hade det varit tvunget att bli en ganska så rejält nerbantad version.

 

Om man vill vara en hardcoregamer som vill ha alla funktioner man får i dagens konsoler och ha den bästa prestandan är valet enkelt; köp en PC. Jag menar inte att PC är bättre än konsol, att det är mer spelglädje eller inte ens att PC bara är för riktiga gamers. PC är valet för den som vill ha bäst prestanda. Varför fortsätta ett löjligt konsolkrig om vilken konsol som har bäst inre? Vill man ha extremt bra prestanda köper man en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Det enda som såna som gillar ps3 verkar göra är en massa filmer om hur bra ps3 och hur dålig xboxen är men här finns riktiga bevis på att grafiken i en xbox är bättre tryck här!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kabby

PS3 är faktiskt dubbelt så kraftfull, dock är skillnaden hårfin.

Ta t.ex Wii, som är 3 gånger så kraftfull som en vanlig Xbox. Hur många Wiispel är snyggare än något Xbox-spel?

 

Adrian_93: Länken går bara till vanliga GameSpot, och grafiken är inte bättre på 360. Den är väldigt jämn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

PS3 är faktiskt dubbelt så kraftfull, dock är skillnaden hårfin.

Ta t.ex Wii, som är 3 gånger så kraftfull som en vanlig Xbox. Hur många Wiispel är snyggare än något Xbox-spel?

 

Adrian_93: Länken går bara till vanliga GameSpot, och grafiken är inte bättre på 360. Den är väldigt jämn.

Vad då vanliga gamespot va f*n snackar du om!

 

vadå vanliga gamespot??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Rättså klena argument som de flesta ovetande går på. Att PS3's processor skulle vara dubbelt så bra som Xbox 360's är bara ett löjligt påstående. Playstation 3 kan använda sju kärnor, men det går inte att jämföra detta med vanliga processorkärnor som Xbox 360 har. Jag har t.o.m. sett jämförelser som tyder på att Xbox 360's processor borde vara bättre, men jag ska låta det vara osagt. Iallafall så spelar inte processorn särskilt stor roll i spel. Han borde gjort mer verkliga jämförelser och inte bara hans åsikt att Playstation 3 är bättre hela tiden. Man fick knappt någon uppfattning om varför nu PS3 skulle vara bättre när det hjälper komponenter så som GPU, CPU och RAM-minne. Jämförelsen om spelförsälning var ytterst barnslig, borde Xbox 360 ha sålt dubbelt så mycket som PS3 bara för att det varit ute dubbelt så länge? Enligt Dataspelsbranschen har årets stora höjdare, GTA IV, sålt mer till Xbox 360 än PS3 under vecka 18.

 

Han verkar hela tiden vilja få fram att Playstation 3 är väldigt framtidssäker och har inte alls visat vad den klarar av än. När de nya värstingkorten till PC, 8800GTS 512MB, 9800GTX, HD3870 X2 och 9800GX2, har problem med extremt krävande spel som Crysis och World in Conflict, som ser avsevärt bättre ut än Uncharted: Drake's Fortune, måste jag säga att han har fått helt fel för sig. Om spel som Crysis skulle kommit till PS3 hade det varit tvunget att bli en ganska så rejält nerbantad version.

 

Om man vill vara en hardcoregamer som vill ha alla funktioner man får i dagens konsoler och ha den bästa prestandan är valet enkelt; köp en PC. Jag menar inte att PC är bättre än konsol, att det är mer spelglädje eller inte ens att PC bara är för riktiga gamers. PC är valet för den som vill ha bäst prestanda. Varför fortsätta ett löjligt konsolkrig om vilken konsol som har bäst inre? Vill man ha extremt bra prestanda köper man en dator.

Det här har INGENTING med en dator att göra, bara XBOX 360 och PS3!

Att ni inte kan INSE att Playstation 3 har bättre teknologi eftersom den är byggd på senare hårdvara än vad XBOX 360 gör... HAR DU ENS TITTAT PÅ FILMEN OCH VERKLIGEN FÖRSTÅTT VAD SOM BESKRIVS?!

 

Det enda som såna som gillar ps3 verkar göra är en massa filmer om hur bra ps3 och hur dålig xboxen är men här finns riktiga bevis på att grafiken i en xbox är bättre tryck här!
den där är inte sann... om du går in i xmb på ps3't och sen under skärminställningar så ska du ändra "Full RGB Range" från "Limited" till "Full" för att få ut så mycket som möjligt av texturerna från ett spel... hade du tittat noga på filmen jag skickade så hade du nog sett detta... -.-'

du ska också ändra SUPERWHITE-inställningen till "På" och inte "Av" för att få bort det dära ljusa i dessa bilder som fanns i länken du skickade! Efter som Need for speed Carbon var ett av de första icke-exklusiva spel till PS3, så skapades det med XBOX 360 (för de hade kunskaper om 360 då och inte på PS3't än).När de var klara med det så hade de bara konverterat Carbon till PS3't. Det är liksom inte så konstigt att den har bättre texturer på XBOX 360 då...

(helt borta...!)

Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Det enda som såna som gillar ps3 verkar göra är en massa filmer om hur bra ps3 och hur dålig xboxen är men här finns riktiga bevis på att grafiken i en xbox är bättre tryck här!

den där är inte sann... om du går in i xmb på ps3't och sen under skärminställningar så ska du ändra "Full RGB Range" från "Limited" till "Full" för att få ut så mycket som möjligt av texturerna från ett spel... hade du tittat noga på filmen jag skickade så hade du nog sett detta... -.-'

du ska också ändra SUPERWHITE-inställningen till "På" och inte "Av" för att få bort det dära ljusa i dessa bilder som fanns i länken du skickade!

(helt borta...!)

 

Vet du hur j*vla massa sånna där skitfilmer det finns om att ps3 e så bra bla bla bla.

plus att dem beskriver bara en massa oseriösa grejjer som åå 360 ser ut som en dell dator.

haha fy f*n vad jag skrattar när jag ser dem där filmerna för dem som äger ps3 dem vet att dem måste gjöra sånna här skitfilmer för att inte tappa hoppet om sin kära lilla fjantkonsol med bluray och allt vem f*n bryr sig!

+att det är bevisat att 360 äger upp ps3.

Okej om vi säger att din lillla bäbiskonsol ps3 har lite bättre fps VEM BRYR SIG!

allså det komme ju ändå inte bli något megaförändring i grafiken direkt haha erkänn ni alla som har köpt en ps3 ni gjorde fel val.+bluray hur ofta kommer ni egentligen att använda det troligvis inte så ofta ni kommer ju att spela mest!troligvis!

dubbelt så dyrt!

sämst Spel

fula konsoler

hatar sony över huvudtaget det ända lilla som dem har gjort hyfsat bra de e psp:n som jag nu ändå har tröttnat på iallafall!

När ni sitter och läser det här nu under eran fina microsoft dator SAMMA snubbar som har gjort den här fina xboxe:n

ni vet inombords att xbox e bättre än ps och det alltid kommer att vara det!

HA där fick ni er en tankeställare va!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Vet du hur j*vla massa sånna där skitfilmer det finns om att ps3 e så bra bla bla bla.

plus att dem beskriver bara en massa oseriösa grejjer som åå 360 ser ut som en dell dator.

haha fy f*n vad jag skrattar när jag ser dem där filmerna för dem som äger ps3 dem vet att dem måste gjöra sånna här skitfilmer för att inte tappa hoppet om sin kära lilla fjantkonsol med bluray och allt vem f*n bryr sig!

+att det är bevisat att 360 äger upp ps3.

Okej om vi säger att din lillla bäbiskonsol ps3 har lite bättre fps VEM BRYR SIG!

allså det komme ju ändå inte bli något megaförändring i grafiken direkt haha erkänn ni alla som har köpt en ps3 ni gjorde fel val.+bluray hur ofta kommer ni egentligen att använda det troligvis inte så ofta ni kommer ju att spela mest!troligvis!

dubbelt så dyrt!

sämst Spel

fula konsoler

hatar sony över huvudtaget det ända lilla som dem har gjort hyfsat bra de e psp:n som jag nu ändå har tröttnat på iallafall!

När ni sitter och läser det här nu under eran fina microsoft dator SAMMA snubbar som har gjort den här fina xboxe:n

ni vet inombords att xbox e bättre än ps och det alltid kommer att vara det!

HA där fick ni er en tankeställare va!

det där var väldigt omoget och oseriöst, typisk en liten pojke som bara kan hålla sig till en grej, alltså 360't!

Jag ska nog beskriva skillnaden mellan en Blu-ray skiva och DVD-skiva :P (ska bli kul)

BLU-RAY - Taget ifrån Wikipedia:

Tekniken baserar sig på användandet av en violett-blå laser, som till skillnad från röd har en kortare våglängd och således gör det möjligt att lagra mer data på samma yta som innan. En vanlig enkelsidig, enkellager BD kan lagra 25 GB, men redan nu finns det BD-skivor som lagrar på dubbla lager vilket ger 50 GB. TDK har tagit fram en skiva med 8 lager, vilket gör det möjligt att lagra 200 GB data på en skiva. Jämförelsevis kan man alltså få plats med nästan fem kopior av Sagan om ringen-trilogin i HD-format.

DVD - Taget ifrån Wikipedia:

En dvd har samma fysiska storlek som en cd, med diametern 12 centimeter. Lagringskapaciteten är betydligt större och kan vara mellan 4,7 gigabyte (enkelsidig med enkel lager) till 9,4 gigabyte (dubbelsidig med dubbla lager). Därmed kan vanliga långfilmer, komprimerade med mpeg-2, lagras på en dvd, och det finns även utrymme för flera ljudspår på olika språk. Det finns även en mindre variant med diametern 8 centimeter. Dessa små skivor används mest i digitala videokameror och rymmer 1,4 gigabyte (enkelsidig) eller 2,8 gigabyte (dubbelsidig).

 

Vad DVD-läsaren kan läsa i en XBOX 360 är 9,4GB DVD-skivor och PS3 använder alltså en BLU-RAY-läsare som kan läsa vilket hårdiskutrymme som helst från 25GB-200GB.

Visste du ens att Resistance 2 och Metal Gear Solid 4 fyller upp 50GB på Blu-ray skivan? Detta motsvara cirka 5 stycken spel på 9,4GB som är exklusiva till XBOX 360 (Exklusiva spel försöks alltid att bli så bra som möjligt). Dessa PS3-exklusiva spel kommer alltså att vara antingen 5 gånger bättre texturer och grafik (som alltså inte behöver optimeras för att få plats på en 9,4GB DVD-skiva...) eller 5 gånger längre spelgång!

 

Det finns lika många "skitfilmer" för XBOX 360 som PS3 i sådana fall...

 

Kan du försöka att formulera dej bättre nästa gång du ska försöka skydda den enda grej du har i ditt liv? :)

Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Vet du hur j*vla massa sånna där skitfilmer det finns om att ps3 e så bra bla bla bla.

plus att dem beskriver bara en massa oseriösa grejjer som åå 360 ser ut som en dell dator.

haha fy f*n vad jag skrattar när jag ser dem där filmerna för dem som äger ps3 dem vet att dem måste gjöra sånna här skitfilmer för att inte tappa hoppet om sin kära lilla fjantkonsol med bluray och allt vem f*n bryr sig!

+att det är bevisat att 360 äger upp ps3.

Okej om vi säger att din lillla bäbiskonsol ps3 har lite bättre fps VEM BRYR SIG!

allså det komme ju ändå inte bli något megaförändring i grafiken direkt haha erkänn ni alla som har köpt en ps3 ni gjorde fel val.+bluray hur ofta kommer ni egentligen att använda det troligvis inte så ofta ni kommer ju att spela mest!troligvis!

dubbelt så dyrt!

sämst Spel

fula konsoler

hatar sony över huvudtaget det ända lilla som dem har gjort hyfsat bra de e psp:n som jag nu ändå har tröttnat på iallafall!

När ni sitter och läser det här nu under eran fina microsoft dator SAMMA snubbar som har gjort den här fina xboxe:n

ni vet inombords att xbox e bättre än ps och det alltid kommer att vara det!

HA där fick ni er en tankeställare va!

det där var väldigt omoget och oseriöst, typisk en liten pojke som bara kan hålla sig till en grej, alltså 360't!

Jag ska nog beskriva skillnaden mellan en Blu-ray skiva och DVD-skiva :P (ska bli kul)

BLU-RAY - Taget ifrån Wikipedia:

Tekniken baserar sig på användandet av en violett-blå laser, som till skillnad från röd har en kortare våglängd och således gör det möjligt att lagra mer data på samma yta som innan. En vanlig enkelsidig, enkellager BD kan lagra 25 GB, men redan nu finns det BD-skivor som lagrar på dubbla lager vilket ger 50 GB. TDK har tagit fram en skiva med 8 lager, vilket gör det möjligt att lagra 200 GB data på en skiva. Jämförelsevis kan man alltså få plats med nästan fem kopior av Sagan om ringen-trilogin i HD-format.

DVD - Taget ifrån Wikipedia:

En dvd har samma fysiska storlek som en cd, med diametern 12 centimeter. Lagringskapaciteten är betydligt större och kan vara mellan 4,7 gigabyte (enkelsidig med enkel lager) till 9,4 gigabyte (dubbelsidig med dubbla lager). Därmed kan vanliga långfilmer, komprimerade med mpeg-2, lagras på en dvd, och det finns även utrymme för flera ljudspår på olika språk. Det finns även en mindre variant med diametern 8 centimeter. Dessa små skivor används mest i digitala videokameror och rymmer 1,4 gigabyte (enkelsidig) eller 2,8 gigabyte (dubbelsidig).

 

Vad DVD-läsaren kan läsa i en XBOX 360 är 9,4GB DVD-skivor och PS3 använder alltså en BLU-RAY-läsare som kan läsa vilket hårdiskutrymme som helst från 25GB-200GB.

Visste du ens att Resistance 2 och Metal Gear Solid 4 fyller upp 50GB på Blu-ray skivan? Detta motsvara cirka 5 stycken spel på 9,4GB som är exklusiva till XBOX 360 (Exklusiva spel försöks alltid att bli så bra som möjligt). Dessa PS3-exklusiva spel kommer alltså att vara antingen 5 gånger bättre texturer och grafik (som alltså inte behöver optimeras för att få plats på en 9,4GB DVD-skiva...) eller 5 gånger större spelgång!

 

Det finns lika många "skitfilmer" för XBOX 360 som PS3 i sådana fall...

 

Kan du försöka att formulera dej bättre nästa gång du ska försöka skydda den enda grej du har i ditt liv? :)

 

bluray vem bryr sig egentligen och vem bryr sig om skivan kan ta 200gb allså det där spelet som tog upp 50gb eller nått so what vem f*n bryr sig om det egentligen blir spelet roligare bara för det.

typiskt ps3:are att alltid komma med sin trötta j*vla statistik vem bryr sig!

Det är väll spelupplevelsen som är det viktigaste jag är heller inte helt desperat i xbox jag har inte ens en egen xbox det e brorsans. och den kanske jag spelar på 2-3 gånger i veckan+haha liten pojke fyller 15 här nu i maj.

om det e nån som e omogen så e det du som troligtvis har letat den här information på google för att desperat försöka hitta något som ps3 e bättre på!

Sedan så gick du förstås in på youtube och hittade denna perfekta filmen! Snacka om moget!

åå så fin statistik du har kommit upp med där om bluray haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså du verkar faktiskt bry dej eftersom du fortfarande skriver i denna tråd... -.-'

 

jag skriver FAKTUM, inte skriver för att få fram tjaft (fast jag gillar att tjafsa)!

Och om du nu spelar på 360't 2-3 gånger i veckan, varför är då så insatt i detta?

Vadå, ska jag skicka in en egen video på youtube där jag beskriver samma grejer, eller? Nej, jag kan lika gärna länka er en video som redan bevisar!

DU BRYR DEJ EN FÖR J*VLA MYCKET! Att du inte inser det själv!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Jag skriver för att svara på dina dumma frågor och svar.

Jag blir bara så irriterad när sånna som hela tiden ska lägga uppe en massa oseriösa filmer lägg upp något seriöst istället!

Kommer att gå och lägga mig nu men jag kommer tillbaks immorn om du har flera dumma frågor och svar bladefinor!

 

och du måste ju erkänna att mycket av grejjerna i den där filmen e oseriösa som att xboxen ser ut som en gammal dell dator vad har det med prestandan att göra egentligen!

+att jag gillar att tjaffsa också! Försvara hedern!

Redigerat av ADRIAN_93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en PS3 Fanboy som satt ihop en video om endast PS3 starka sidor, och 360 dåliga sidor. Skulle han inte varit fanboy, skulle han presenterat 360 bra grejer också, men det göra han inte. 360 är just nu bättre äm PS3 pågrund av det stora spel urvalet, medan PS3 inte ens är i närheten av så stort. Men om ett år, så kommer antaligen PS3 va den bättre konsollen, enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...