Hoppa till innehåll

Jämförelse Mellan Ps3 Och Xbox 360


bladefinor
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är en PS3 Fanboy som satt ihop en video om endast PS3 starka sidor, och 360 dåliga sidor. Skulle han inte varit fanboy, skulle han presenterat 360 bra grejer också, men det göra han inte. 360 är just nu bättre äm PS3 pågrund av det stora spel urvalet, medan PS3 inte ens är i närheten av så stort. Men om ett år, så kommer antaligen PS3 va den bättre konsollen, enligt mig.

Asså vad är det ni 360 töntar inte vågar erkänna, att 360 är sämre än ps3. DET ÄR SÅ SLUTA försvara er. OCh xbox 360 ser ut som en gammal dell-dator för vi har sånna datorer i vår skola. OCh Xbox 360 låter som f*n, de låter som ett flygplan och jag överdiver inte.

De ändå 360 leder med är det stora urvalet av spel, men om vi tittar bakåt i tidne hur mycket spel hade Xbox 360 de första året inte många alla, Obox 360 har funnits väldigt mycket längre en PS3 men vänta typ 1 år så kommer vi se vem om har säljs bäst. PS2 sålde bättre en Xbox.

PS3 är bättre, större hårddisk, har gått över till blu-ray vilket är framtiden, medan 360 ligger på stenåldern med vanliga dvd-skivor. Och vi har bättre spel, som tar mycket större plats vilket min kompis bladefinor sa. 50 gb för ett spel är ganska mycket. Hur stort är ett 360 spel ju typ 9,4 gb. Så ni 360 älskare det är dags att ge upp slaget. För PS3 har vunnit!

Och man tjänar på att köpa ett PS3 om man kollar mot framtiden!

 

Ge upp slaget, ni är besegrade 360 älskare! av PS3 :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är en PS3 Fanboy som satt ihop en video om endast PS3 starka sidor, och 360 dåliga sidor. Skulle han inte varit fanboy, skulle han presenterat 360 bra grejer också, men det göra han inte. 360 är just nu bättre äm PS3 pågrund av det stora spel urvalet, medan PS3 inte ens är i närheten av så stort. Men om ett år, så kommer antaligen PS3 va den bättre konsollen, enligt mig.

Asså vad är det ni 360 töntar inte vågar erkänna, att 360 är sämre än ps3. DET ÄR SÅ SLUTA försvara er. OCh xbox 360 ser ut som en gammal dell-dator för vi har sånna datorer i vår skola. OCh Xbox 360 låter som f*n, de låter som ett flygplan och jag överdiver inte.

De ändå 360 leder med är det stora urvalet av spel, men om vi tittar bakåt i tidne hur mycket spel hade Xbox 360 de första året inte många alla, Obox 360 har funnits väldigt mycket längre en PS3 men vänta typ 1 år så kommer vi se vem om har säljs bäst. PS2 sålde bättre en Xbox.

PS3 är bättre, större hårddisk, har gått över till blu-ray vilket är framtiden, medan 360 ligger på stenåldern med vanliga dvd-skivor. Och vi har bättre spel, som tar mycket större plats vilket min kompis bladefinor sa. 50 gb för ett spel är ganska mycket. Hur stort är ett 360 spel ju typ 9,4 gb. Så ni 360 älskare det är dags att ge upp slaget. För PS3 har vunnit!

Och man tjänar på att köpa ett PS3 om man kollar mot framtiden!

 

Ge upp slaget, ni är besegrade 360 älskare! av PS3 :D

 

Jag har ingen 360, men en PS3. Och du säger att jag är en fanboy av PS3? Nej det är jag inte, jag säger bara tt det är en PS3 Fanboy som satt ihop videon, hade en 360 Fanboy lagt upp den, hade allt i videon varit tvärtom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ingen 360, men en PS3. Och du säger att jag är en fanboy av PS3? Nej det är jag inte, jag säger bara tt det är en PS3 Fanboy som satt ihop videon, hade en 360 Fanboy lagt upp den, hade allt i videon varit tvärtom.

Han skrev nog till ADRIAN_93 ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag kan säga redan nu att jag äger ett 360 och inget PS3 - Men jag är ingen fanboy, jag tycker ingen av dem är 'bäst'. Det jag stör mig på är ignoransen hos PS3 -SPELARNA-. Ni säger "Om ett år så kommer PS3 ha mycket mer spel än 360". Tror ni inte att 360 också kommer få ett par nya spel under det året? Spelproduktionen för 360 står inte still bara för att PS3 ska komma ikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ovavsätt om "vi" säger att år 2009 kommer PS3 ha fler spel vilket låter skumt, aldrig hört någon säga det.

Kommer nog PS3 spelen vara betydligt störe pågrund av t.ex. Blu-Ray (och andra anledningar).

Och ja procesorer är en stor del i spel, t.ex. hur mycket kan hända på samma gång utan lagg m.m.

Faktan är att Xbox 360 har nu nåt dess bästa och jag tror inte vi lär se något mer "imponerande" än vi sätt samt 2009 spelen.

Däremot har PS3 mycket mera kvar att ge och komma med (framtids utsikt).

 

Och prata om fanboys de ända ni "360 fanboys" går runt och säger är "GoW2 kommer äga MGS4/Haze/Final Fantasy/Resistance 2" bland flera ! Vilket inte stämmer då de är helt olika spel och skall inte jämnföras !

(tycker jag)

Redigerat av GangsterTwist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GangsterTwist: Jag tror faktiskt inte att Playstation 3 har så mycket mer att ge. Varför skulle annars t.ex. spel som Call of Duty 4: Modern Warfare vara något nerbantade till konsolen? Dock kommer antagligen PS3 få spel med bättre grafik än Xbox 360's spel.

hur menade du där?

Att dom sänkt storleken på bara ps3-versionen av CoD4?

I så fall, vet jag inte om jag ska tycka synd om dig eller om jag missuppfattar...

Ofta Infinity Ward skulle göra CoD4 större på PS3-versionen än 360 liksom. Är det ett icke-exklusivt spel, kommer det alltid att vara lika stora mellan båda konsolerna.

Tror att Call of Duty 4 ligger på 9GB och snart så har vi Resistance 2 som ligger på 50GB...

Det finns en STOR, STOR OCH ÄNNU MER STOR chans att PS3 kommer ha en bättre framtid än vad XBOX 360 har haft, för jag tror nog att man har fullt utnyttjat XBOX 360's komponenter, men INTE PS3's!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GangsterTwist: Jag tror faktiskt inte att Playstation 3 har så mycket mer att ge. Varför skulle annars t.ex. spel som Call of Duty 4: Modern Warfare vara något nerbantade till konsolen? Dock kommer antagligen PS3 få spel med bättre grafik än Xbox 360's spel.

hur menade du där?

Att dom sänkt storleken på bara ps3-versionen av CoD4?

I så fall, vet jag inte om jag ska tycka synd om dig eller om jag missuppfattar...

Ofta Infinity Ward skulle göra CoD4 större på PS3-versionen än 360 liksom. Är det ett icke-exklusivt spel, kommer det alltid att vara lika stora mellan båda konsolerna.

Tror att Call of Duty 4 ligger på 9GB och snart så har vi Resistance 2 som ligger på 50GB...

Det finns en STOR, STOR OCH ÄNNU MER STOR chans att PS3 kommer ha en bättre framtid än vad XBOX 360 har haft, för jag tror nog att man har fullt utnyttjat XBOX 360's komponenter, men INTE PS3's!

 

Det var hemskt vad du dillar runt om storleken på spelen. Självklart menade jag ju grafiken. Vem som helst kan se att en maxad PC-version av spelet ser bättre ut än Playstation 3-versionen. Varför gör den det? Lata utvecklare, eller räcker PS3's prestanda inte till?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aircondiotion, det är helt uppenbart att en data har bättre grafik och prestanda än en konsoll men spelkänslan på en konsoll är ju mycket bättre enligt mig, GTA SA på PS2 är ju roligare att spela än på GTA SA på PC. Adrian_93 det finns hundratals filmer där dom säger att 360 är bättre än PS3 och tvärtom. Köper ni era konsoller för att bråka om dom eller för att spela på dom? PS3 har sina fördelar och nackdelar och 360 har sina nackdelar och fördelar men man kan spela samma spel på båda konsollerna nästan förutom dom här ''exklusiva'' spelen då. Där dom visar dom här videorna där PS3 är helt grått medans 360 har glada färger är bara strunt. Inget att tro på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aircondiotion, det är helt uppenbart att en data har bättre grafik och prestanda än en konsoll men spelkänslan på en konsoll är ju mycket bättre enligt mig, GTA SA på PS2 är ju roligare att spela än på GTA SA på PC. Adrian_93 det finns hundratals filmer där dom säger att 360 är bättre än PS3 och tvärtom. Köper ni era konsoller för att bråka om dom eller för att spela på dom? PS3 har sina fördelar och nackdelar och 360 har sina nackdelar och fördelar men man kan spela samma spel på båda konsollerna nästan förutom dom här ''exklusiva'' spelen då. Där dom visar dom här videorna där PS3 är helt grått medans 360 har glada färger är bara strunt. Inget att tro på.

1. Jag heter Aircondition.

2. Det heter dator.

 

Så var det avklarat.

 

Kan du definiera "spelkänsla"? Blir så s*tans trött på alla som använder det ordet i tid och otid utan att veta vad det egentligen betyder. Är det atmosfären spelet har, storyn, stämningen, grafiken, fysiken, animationerna, ljudet, intensiteten, friheten, åretspelningsvärdet, humorn, dialogerna, striderna eller kontrollerna? Sen är det löjligt att jämföra Grand Theft Auto: San Andreas då det var en småkass portning till PC. Blir ungefär samma sak som att jämföra Knights of the Old Republic eller Dark Messiah, till PC och Xbox/Xbox 360. Vilken version hade varit bäst då? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...