Hoppa till innehåll

Ska Jag Köpa Ps3 Eller Xbox 360


Hoglund7
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 120
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Playstation 3 har många fler fördelar än Xbox 360. 360- fläkten låter som en backande lastbil medan PS3- fläkten är tystare än en ninja påväg efter jakt ( :huh: ).

 

PS3 har lite bättre grafik, deras kontroll är mycket skönare. Du kan också hur lätt som helst stänga av dina spel utan att råka stänga av konsolen. Och du, online är ju gratis, :D

 

Och ni som säger att 360 är billigt, vad kan det bero på? Jo, det är en skitkonsol. :rolleyes:

Redigerat av wilmerx.tk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3. Det kommer många nya spel till det sen. Bland annat Resistance 2 i november. Och så kommer ju Soul Calibur IV med Darth Vader :D Det är gratis internet och sånt. Be någon annan förklara mer, jag pallar inte ^^ Iaf inte just nu.

kommer bätre och roliagre spel till 360, gears of war 2 , alien: colonial marines, left 4 dead osv

sen finns det även månge fler och roligare spel till 360.

 

Playstation 3 har många fler fördelar än Xbox 360. 360- fläkten låter som en backande lastbil medan PS3- fläkten är tystare än en ninja påväg efter jakt ( :huh: ).

 

PS3 har lite bättre grafik, deras kontroll är mycket skönare. Du kan också hur lätt som helst stänga av dina spel utan att råka stänga av konsolen. Och du, online är ju gratis, :D

 

Och ni som säger att 360 är billigt, vad kan det bero på? Jo, det är en skitkonsol. :rolleyes:

[/quote

vadå skönar kontroll på ps3, xbox kontrollen e mycket goare och det har dne alltid varit haru fått en puck i hövet eller?, det e as lätt att bara stänga av spelet i 360 med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

faktisk om du är smart köp en ps3

min anledning: den har blu-ray och det är framtidens format xbox kör förtfarande på hd-dvd plus om du skaffar en hdtv plus hdmi så får du typ 10X bättre bild än på x-boxen

om du istället köper en = x-box och en blu ray blir priset runt 5000:-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

faktisk om du är smart köp en ps3

min anledning: den har blu-ray och det är framtidens format xbox kör förtfarande på hd-dvd plus om du skaffar en hdtv plus hdmi så får du typ 10X bättre bild än på x-boxen

om du istället köper en = x-box och en blu ray blir priset runt 5000:-

 

har redan en hd tv nu ska det bli ps3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vad händer om den är billigare du får sämre teknologi i den

säger en sak till alla x-box faan: ni kommer se när blu -ray tar över världen då tittar ni på eran x-box och tänker 2500:- helt i onödan o tänk på alla baterier jag köp. jag kunde köpa en ps3 när jag hade chansen och få 2 spel med

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, tar tillbaka det jag tidigare sa. Xbox 360 är ingen skitkonsol, men jämfört med Playstation 3 står jag vid mitt ord. Xbox 360 är skit jämfört med PS3. Haha, gud vad kul detta är.

 

Men i alla fall, fixa upp lite mer stålar och köp PS3, du tjänar mycket mer på det.

när jag har får mina pengar av mina föräldrar som dom är skyldig mej så har jag råd med playstation 3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle rekomendera dig ett Playstation 3, för den har ju en hel framtid på sej att visa vad de går för. XBOX 360 har redan visat sitt.

Det finns så mycket mer att vänta på för Playstation 3 - Home, Resistance 2, Killzone 2, Firmware 2.40+ (In-Game XMB & Trophies...), Motorstorm 2, LittleBigPlanet och mer...

 

Jag vet inte ifall detta ger dej mer trovärdigheter om dessa två konsoller...

Xbox 360 - Premium

Prisintervall: 2 000,00 kr

Produktbetyg: 4,0 av 5

Modell: Premium

Typ av spelkonsol: Stationär

Stödjande system: CD, DVD

Nätverksspel: Förberedd för nätverksspel

Antal kontrollerportar: 4

Anslutning: Ethernetport, Wi-Fi, 3x USB-port

CPU / Antal bitar: 128-bitar

Processorhastiget: 3.2GHz

Minnestyp: Hårddisk

Minnesstorlek: 20GB

Strömkälla: Huvudledning

Introduktionsår: 2005

 

Sony PlayStation 3 - 40 GB

Prisintervall: 3 383,00 kr

Produktbetyg: 4,5 av 5

Modell: 40 GB

Typ av spelkonsol: Stationär

Stödjande system: CD, DVD, Blu-Ray

Nätverksspel: Förberedd för spel online & nätverksspel

Antal kontrollerportar: 7

Anslutning: Bluetooth, Wi-Fi, 6x USB-port

CPU / Antal bitar: Cell Broadband Engine Architecture

Processorhastiget: 3.2GHz

Minnestyp: Hårddisk

Minnesstorlek: 40GB

Strömkälla: Huvudledning

Introduktionsår: 2007

 

Övrigt

Källa: Kelkoo.se

Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...