Hoppa till innehåll

Ps3 Eller Xbox 360? Rösta! Nuu


Plankan
 Dela

Playstation 3 eller Xbox 360?  

118 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • 5 månader senare...
  • Svar 115
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Du ska helt klart köpa 360, för PS3 är ju den värsta spelkonsolen någonsin. Men om Wii hade varit med istället för PS3, så hade jag röstat på Wii.

 

http://www.kapitalist.nu/bilder/115-200708271608300px-xbox_360.jpg=äger :cool:

 

http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/05/ps3.jpg=suger :yucky:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 är ju något kraftigare än en 360 men jag vet inte riktigt, på nått sätt gillar jag 360 mer. Mycket billigare och Xbox Live är svårt att slå. Ehm, PS3 har starkare och bättre hårdvara i sig, men det känns som den saknar det där lilla extra ändå.

 

Just ja, det var väl lite dumt att lägga en PS3 vs. 360 tråd i Xbox 360 forumet va?

Redigerat av CrippLE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ska helt klart köpa 360, för PS3 är ju den värsta spelkonsolen någonsin. Men om Wii hade varit med istället för PS3, så hade jag röstat på Wii.

 

http://www.kapitalist.nu/bilder/115-200708271608300px-xbox_360.jpg=äger :cool:

 

http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/05/ps3.jpg=suger :yucky:

PS3 är väl den bästa "konsolen" men den har en aning tråkiga spel IMO. 360 är enligt mig den bästa av dem 3, wii är roligt om man är 10 år
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför suger PS3? Det är nästan samma spel och det är exakt likadan grafik men skillnaden är att PS3 inte går sönder efter 1 år.

PS3 har näst intill inga roliga spel, och har precis som du sa exakt likadan grafik och till och med sämre i vissa spel så varför ska man då pröjsa en dyrare och bättre (och då menar jag hårdvarumässigt) konsoll? Sen kör den bluray istället för DVD vilket gör den segare än 360 när den ska ladda vilket sony kommer lösa genom att göra en funktion så man kan kopiera över spelen till hårddisken vilket leder till att bluray e helt onödigt. 360 är billigare och har enormt mycket bättre onlinefunktioner samt bättre spel och vem har sagt att det går sönder efter ett år? 360's med HDMI har dom gjort om moderkortet genom att ha ändrat från 90 nm till 65nm på vilka kretsar vilket gör värmeproblemen mycket mindre och så har man 3 års garanti dessutom.

 

Jag tycker 360 är perfekt och PS3 är en flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha haft en 360 och äger nu en PS3 så måste jag säga att jag tycker PS3 är bättre pga att kontrollern är skönare, blu-ray spelare för dom fina HD filmerna, Online läget är gratis, bättre menyer, spelen kommer bara bli bättre och bättre på PS3 för att speltillverkarna inte kunnat utnytja PS3ans potential fullt ut ännu (senast jag kollade iaf, rätta mig gärna om jag har fel). Men kommer ändå att handla en 360 snart igen av den enkla anledningen att kan man ha båda så varför inte :)

 

tyckre 360 är bätre än ps3 på alal sätt förutom 2 saker och det e att den låter för mkt och att ps3 har en blu ray spelare.

Vad denna alsmäktiga Blu ray spelare som alla PS3 fans pratar om?

 

OnT: Xbox 360, eftersom jag tycker dom har skönare kontroller, bättre spel (enligt mig.) och är billigare.

 

Jag är också trött på allt tjat om blu-ray, man ser ju knappt någon skillnad så vem bryr sig om den?

 

 

Och har man en tv som klarar av iaf 720p och jämför med en "vanlig" DVD film som är det vanligaste fortfarande så ser man absolut en skillnad mellan formaten.

 

 

tyresö: 52GB om man ska vara petig. ;-)

 

Blue-ray kommer vara framtidens HD-Spelare. Dem har slutat med HD-Filmer och börjat med blue-ray filmer.

Spelen kommer bli snyggare och längre osv i PS3 för den har blue-ray. Exempel: final fantasy tar kanske 40GB så PS3 spelare har 52GB och behöver bara 1 skiva medans xbox 360 ägare behöver 4-5 skivor för DVD tar bara 9GB.

 

btw Vad förväntar man sig av ett 360-forum. ;)

 

 

För att vara petig så :) Blu-ray är HD film, men antar att du tänker på HD-DVD som man tex kan köpa som tillval till 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och xbox 360 grafik kort är bättre än PS3

Det märks starkt i vissa spel, speciellt på ljuset i spelen. På PS3 ser det ut som man hängt ett lysrör mitt framför sig som lyser tråkigt och sterilt på allt medans på 360 har man skitsnygga solnedgångar, skuggor och så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...