Hoppa till innehåll

Någon Som Lider Av Översvettning?


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Kolla om du har feber, du svettas av en anledning, du behöver kylas ner, och det är inte konstigt för det är sommar, jag svettas som ett tok också, en törstig kamel kan tillåmed dricka upp allt.

Lewl vad äckligt! :D

 

BTT: Jag svettas med men att öppna nästan alla fönster och sätta på 1 fet fläkt hjälper :)

 

Edit: Piller för svettning låter ju helt sjukt.. svett måste komma ut för det är ju smutsigt vatten..

Kommer det inte ut därifrån så måste du gå o pissa typ varje 5:e minut.

 

Redigerat av garkan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du svettas mycket även om det är kallt eller varmt etc. (Typ överallt) så lider du hav hyperhidrosis. Det är en sjukdom som gör så att man svettas överdrivet mycket på ett ställe på kroppen, eller helt enkelt bara, överallt.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Piller för svettning låter ju helt sjukt.. svett måste komma ut för det är ju smutsigt vatten..

Kommer det inte ut därifrån så måste du gå o pissa typ varje 5:e minut.

Haha, det var det löjligaste jag hört :P Du måste se till att vara lite mer vaken på biologilektionerna ;)

Svettkörtlarna utsöndrar svett för att svalka av huden. Att stoppa svett som bildas vid te.x. nervositet är inte alls farligt, men när du är i solen och rör dig så vill du ha fungerande svettkörtlar för annars kan du skada huden ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla om du har feber, du svettas av en anledning, du behöver kylas ner, och det är inte konstigt för det är sommar, jag svettas som ett tok också, en törstig kamel kan tillåmed dricka upp allt.

Lewl vad äckligt! :D

 

BTT: Jag svettas med men att öppna nästan alla fönster och sätta på 1 fet fläkt hjälper :)

 

Edit: Piller för svettning låter ju helt sjukt.. svett måste komma ut för det är ju smutsigt vatten..

Kommer det inte ut därifrån så måste du gå o pissa typ varje 5:e minut.

 

Svett kommer för att kroppen ska kylas ned, inte för att det är smutsigt vatten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok men nåt tips på hur man kan göra för att inte svettas när man sitter still på en stol precis brevid ett öpet fönster och det tegnar och är ca 15 grader ute?

Nja, själv svettas jag inte så mycket, men kom ihåg att svett även kommer vid nervositet, så sitt inte och tänk "Å nej hoppas jag inte börjar svettas" ;) Men visst, är det ett riktigt problem så kör med piller. Inget skoj att svettas så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...