Hoppa till innehåll

Lag På Backspeglar På Eu-moped?


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Mina backspeglar blev pajjade i fredags och jag undrar om jag måste köpa nya eller om det inte är nån lag på det, många av mina kompisar har ej backspegel.

Kör du i trafik utan backspeglar och polis kommer så ligger man pyrt till. Men dom leker nog bara moral tönt med dig och tillrättavisar dig. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var nån annan som pajjade dom, jag får köpa en ny då

 

och ja blivit stannade av en polis en gång när jag shuttsade en utan hjälm, polisen som snackade med mig sa att det var han jag shuttsades fel, och polisen som snackade med min kompis sa att det var mitt fel :wacko: vi båda kom undan utan böter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snuten i Gällivare är då dåliga Haha!! Jag som e 14 sitter och kör 80km/h på en 50 väg och dom bryr sig inte xD

*EDIT*

 

Jag har backspegeln på vänster och ingen på höger. Min kompis har tvärt om men polisen sa inget till han när tog tog han på kontroll.. Så jag tror det inte spelar någon roll bara man minst har en iaf!!

Redigerat av Tortilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Men det är ju lag på en EU moppe väll att man måste åtminstone ha 1 spegel?

Hej!! ja, det är lag på att man ska ha minst 1 backspegel på klass 1 mopeder och den ska sitta på vänster sida.. åker man utan den riskerar man att få 500:- i böter.. :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...