Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Att Få Speltid


fruesgkuas
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mîhker

Fråga varför din bror får och inte du?

 

@Salzalada, "de ger dig kläder, mat, hus, hygienartiklar o.s.v." alla de där sakerna är föräldrarnas skyldigheter. De MÅSTE ge dig mat/kläder osv enligt lagen.

 

Ett tips är att skaffa ett jobb

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga varför din bror får och inte du?

 

@Salzalada, "de ger dig kläder, mat, hus, hygienartiklar o.s.v." alla de där sakerna är föräldrarnas skyldigheter. De MÅSTE ge dig mat/kläder osv enligt lagen.

 

Ett tips är att skaffa ett jobb

Även om de måste så borde man vara tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror nog han vill vänta på att du blir klar med höstterminen.

Sen så är inte studiebidrag till för att barn ska bli rika, de till för ens studier och inte för underhållning.

Därför kallas det studiebidrag, pluggar du högskola och kanske bor i studentlägenhet så är det skillnad.

Men är du under 18 så är det föräldrarna som bär ansvaret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Betala det själv, som alla andra.

 

 

Det är det som är problemet, har inga pengar. Har inte tid med att skaffa ett jobb häller.

 

Jag tror nog han vill vänta på att du blir klar med höstterminen.

Sen så är inte studiebidrag till för att barn ska bli rika, de till för ens studier och inte för underhållning.

Därför kallas det studiebidrag, pluggar du högskola och kanske bor i studentlägenhet så är det skillnad.

Men är du under 18 så är det föräldrarna som bär ansvaret.

 

Dessutom alla jag känner har sitt studiebidrag, och dem bor fortfarande med sina föräldrar

 

 

 

Jag har hör talas om dessa "PTC" (Paid To Click verkar det stå för) Om detta kan vara en temporär lösning skulle det finnas något bra alternativ?

Redigerat av fruesgkuas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga varför din bror får och inte du?

 

@Salzalada, "de ger dig kläder, mat, hus, hygienartiklar o.s.v." alla de där sakerna är föräldrarnas skyldigheter. De MÅSTE ge dig mat/kläder osv enligt lagen.

 

Ett tips är att skaffa ett jobb

 

 

Frågade, han sade: ÄÄH han skiter i skolan han, det finns inget jag kan göra för att få honom att klara skolan så han får väl spela på tills han är 18 sedan åker han ut.

 

 

Det jag äter är nudlar och vitt bröd inte speciellt hälsosamt, dem gånger jag får riktig mat är fredag-söndag då jag åker till hans särbo för att min far ska "Lära" hans särbo som går i basåret.

Jobb kan jag inte skaffa eftersom jag inte har den tiden, jag studerar 4 timmar om dagen, går upp klockan 7:45, går till skolan, kommer hem klockan 16 varje dag. pluggar 16-20 och sitter sedan framför datorn och tittar omkring efter lösningar i två timmar sedan går jag och lägger mig, typ så ser min dag ut... Då jag kommer börjar jag plugga, två timmar senare tar jag ett paket nudlar och några mackor för att "släcka" hungern.

 

 

Angående kläder jag går på lånade artiklar och enda gången på året som jag får nya är på julafton och dem kan man ju ha länge (j*vla 2nd hand), hus och mat är garanterat standard i våran familj men det är inte ofta som det blir mat riktig mat hemma, jag rasar 2kg/veckan och det vet jag att det inte är bra! vägde 90kg den 30 oktober, den 9:e vägde jag 87,9! (Tur att man får mat i skolan) - Det är inte ofta min riktiga morsa -som bor nere i Gävle, köper kläder till mig häller, jag var ner på oktober-november-lovet och då köpte hon nytt. Det är typ 1-2 ggr om året man får nytt av henne. Vissa år inget alls.

 

OCH roligt nog hon har 5 barn där (dem är 7 totalt som bor i ett HUS) dem har en inkomst på 30 000, Bor i ett hus, har 5 barn och är två vuxna! Dem har fortfarande råd att köpa riktig mat, kläder och annat nödvändigt.

I våran familj är vi 3 barn två vuxna med inkomst på 27 000, Liten skillnad?

 

 

Låter som ett j*vla getto.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga varför din bror får och inte du?

 

@Salzalada, "de ger dig kläder, mat, hus, hygienartiklar o.s.v." alla de där sakerna är föräldrarnas skyldigheter. De MÅSTE ge dig mat/kläder osv enligt lagen.

 

Ett tips är att skaffa ett jobb

 

 

Frågade, han sade: ÄÄH han skiter i skolan han, det finns inget jag kan göra för att få honom att klara skolan så han får väl spela på tills han är 18 sedan åker han ut.

 

 

Det jag äter är nudlar och vitt bröd inte speciellt hälsosamt, dem gånger jag får riktig mat är fredag-söndag då jag åker till hans särbo för att min far ska "Lära" hans särbo som går i basåret.

Jobb kan jag inte skaffa eftersom jag inte har den tiden, jag studerar 4 timmar om dagen, går upp klockan 7:45, går till skolan, kommer hem klockan 16 varje dag. pluggar 16-20 och sitter sedan framför datorn och tittar omkring efter lösningar i två timmar sedan går jag och lägger mig, typ så ser min dag ut... Då jag kommer börjar jag plugga, två timmar senare tar jag ett paket nudlar och några mackor för att "släcka" hungern.

 

 

Angående kläder jag går på lånade artiklar och enda gången på året som jag får nya är på julafton och dem kan man ju ha länge (j*vla 2nd hand), hus och mat är garanterat standard i våran familj men det är inte ofta som det blir mat riktig mat hemma, jag rasar 2kg/veckan och det vet jag att det inte är bra! vägde 90kg den 30 oktober, den 9:e vägde jag 87,9! (Tur att man får mat i skolan) - Det är inte ofta min riktiga morsa -som bor nere i Gävle, köper kläder till mig häller, jag var ner på oktober-november-lovet och då köpte hon nytt. Det är typ 1-2 ggr om året man får nytt av henne. Vissa år inget alls.

 

OCH roligt nog hon har 5 barn där (dem är 7 totalt som bor i ett HUS) dem har en inkomst på 30 000, Bor i ett hus, har 5 barn och är två vuxna! Dem har fortfarande råd att köpa riktig mat, kläder och annat nödvändigt.

I våran familj är vi 3 barn två vuxna med inkomst på 27 000, Liten skillnad?

 

 

Låter som ett j*vla getto.

 

Om du studerar 4 timmar om dagen ska du inte spela wow.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga varför din bror får och inte du?

 

@Salzalada, "de ger dig kläder, mat, hus, hygienartiklar o.s.v." alla de där sakerna är föräldrarnas skyldigheter. De MÅSTE ge dig mat/kläder osv enligt lagen.

 

Ett tips är att skaffa ett jobb

 

 

 

Frågade, han sade: ÄÄH han skiter i skolan han, det finns inget jag kan göra för att få honom att klara skolan så han får väl spela på tills han är 18 sedan åker han ut.

 

 

Det jag äter är nudlar och vitt bröd inte speciellt hälsosamt, dem gånger jag får riktig mat är fredag-söndag då jag åker till hans särbo för att min far ska "Lära" hans särbo som går i basåret.

Jobb kan jag inte skaffa eftersom jag inte har den tiden, jag studerar 4 timmar om dagen, går upp klockan 7:45, går till skolan, kommer hem klockan 16 varje dag. pluggar 16-20 och sitter sedan framför datorn och tittar omkring efter lösningar i två timmar sedan går jag och lägger mig, typ så ser min dag ut... Då jag kommer börjar jag plugga, två timmar senare tar jag ett paket nudlar och några mackor för att "släcka" hungern.

 

 

Angående kläder jag går på lånade artiklar och enda gången på året som jag får nya är på julafton och dem kan man ju ha länge (j*vla 2nd hand), hus och mat är garanterat standard i våran familj men det är inte ofta som det blir mat riktig mat hemma, jag rasar 2kg/veckan och det vet jag att det inte är bra! vägde 90kg den 30 oktober, den 9:e vägde jag 87,9! (Tur att man får mat i skolan) - Det är inte ofta min riktiga morsa -som bor nere i Gävle, köper kläder till mig häller, jag var ner på oktober-november-lovet och då köpte hon nytt. Det är typ 1-2 ggr om året man får nytt av henne. Vissa år inget alls.

 

OCH roligt nog hon har 5 barn där (dem är 7 totalt som bor i ett HUS) dem har en inkomst på 30 000, Bor i ett hus, har 5 barn och är två vuxna! Dem har fortfarande råd att köpa riktig mat, kläder och annat nödvändigt.

I våran familj är vi 3 barn två vuxna med inkomst på 27 000, Liten skillnad?

 

 

Låter som ett j*vla getto.

 

Om du studerar 4 timmar om dagen ska du inte spela wow.

 

 

Dumt svar, Jag kommer hem klockan 16:00, studerar till 20:00. Sitter sedan vid datorn tills jag går och lägger mig; vilket är mellan 2-4 timmar. Nu vill jag spela WoW men får inte. Du verkar inte förstå problemet oddy.

Redigerat av fruesgkuas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att vara ärlig är det den mest oansvariga pappa jag nånsin sett..

Vadå "ÄÄH han skiter i skolan han, det finns inget jag kan göra för att få honom att klara skolan så han får väl spela på tills han är 18 sedan åker han ut."

Det är ju världens sämsta anledning..

Hade jag vart du skulle jag enkelt flytta ut, eller skrikigt ordentligt högt på honom och säga "Ge mig några j*vla pengar!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om han nu tar hela ditt studie bidrag och aldrig ger dig nåra pengar så är han antingen 1, Ond och sadist 2, Dålig ekonomi själv(Lån, skatt osv) 3, En dålig farsa!

Jag ser ingen riktig lösning i det hela om du nu så skulle tjata på honom 24/7 så verkar han inte bry sig speciellt mycket. Om du verkligen vill spela WoW så finns det nog bara en lösning, ta ett jobb där du jobbar 3 timmar så du går från skolan till jobbet, om det går så skulle du kunna jobba varannan vecka(eller dag) så du kan ha en liten inkomst som räcker till wow och lite annat sen så får du väll skita i dom där 2-4 timmarna du sitter inann du går och lägger dig om du jobbar och plgga på dom, så får du köra WoW varannan vecka(dag).

Ja, den låter antagligen en anning konstig men jag ser som sagt ingen annan lösning i det hela.

Redigerat av Megaz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...