Hoppa till innehåll

It-gymnasie?


MysticGohan
 Dela

Rekommendera inlägg

vad krävs för att komma in på ett IT-gymnasie? jag har G i allt ( alltså 160 poäng? ) fast jag har svenska/engelska som B-språk ( vet inte ens om man får poäng av de, de vet typ inte lärarna heller ) och dem lektionerna jobbar man bara med engelska/svenska på, och det är grymt många som går där, mer än som går på spanska. jag bor i fruängen i stockholm.

 

vad finns de för gymnasium jag kan gå till? och kommer jag komma in på något alls?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om vilket gym. du ska gå till. Men med 160 lär du nog inte komma in på IT, förbättre betygen kvickt om du vill komma in där. ;)

suck...

 

btw, såg på ett par sidor att man faktiskt kan komma in med 160 poäng, beror på på från gymnasie till gymnasie

Redigerat av Dyas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

alltså, som dom säger, det beror helt på skolan. men om du ska in på en it-linje (teknik) så krävs det betydligt mer än 200 poäng är jag rädd (detta på grund av att du är stockholmare, om du inte bor i innerstan?) jag kom in på rudbeckskolans teknik program med 210 poäng, men jag vill dock tillägga på det att 92:ornas intagningspoäng låt omkring 230-240 har jag hört.

 

men med 160 kommer du inte långt, oavsett skola/linje iaf i stockholm (tro mig jag vet...)

Redigerat av Aviator
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger bara. Sök till IT-gymnasiet som första val. Då har du iaf sökt. Sen kan du ju ha söka Natur som andra val. Tredje val något annat...

Kommer du inte in på IT-gymnasiet men kommer in på en natur linje så har du stor schans till att kunna läsa en del datorteknik och datorkunskap iaf. För det finns ju valbara kurser eller nåt sånt som mman själv måste välja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...