Hoppa till innehåll

Bra Dryck Att Dricka Före Eller Efter Träningen?


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

De man vill få i sig efter passet (alltså direkt efter) är snabba kolhydrater, t.ex. nötter, banan, ostkaka tillsammans med en sportdryck eller exemplevis mjölk. Sedan efter ca 1 timme (efter passet) behöver kroppen en ordentlig måltid med proteiner, alltså kött av något slag, annars möjligvis ägg som också ger proteiner, med exemplevis potatis eller pasta, sedan kan du ju alltid slänga in något grönt såklart.

 

Bättre en så blir de inte :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ät ordentligt regelbundet så ska du få se på resultat, det finns inget magiskt med dessa pulver, det är mat i pulverform. Att hälla i dig 1dl vassleprotein är som att dricka ett mjölkpaket, det är ungefär 25-33g protein.

 

Om du har cirka 1-2 timmar för dig att åka hem efter träningen så kan det vara smart med en mix av kolhydrat och proteinpulver så att du fyller dina glykogendepåer och minskar katabolismen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och ändå sponsrar powerade olympiska spelen, VM och massa andra sport evenemang. Även spelarna dricker det så jag tror det där är bullshit.

Spelarna dricker det troligen eftersom de fått pengar för att göra det.

 

Fel! Powerade, så som vanliga energidrycker innehåller druvsocker, som snabbt tas upp av kroppen och ger energi, men powerade är skit, eftersom den innehåller massa skit, t.ex e- ämnen, färgämnen etc. När jag tränar dricker jag hemmagjord energidryck, för att det inte innehåller e- ämnen.

Redigerat av Junutci
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...