Hoppa till innehåll

Glömmer Läxorna!


JonteFire2
 Dela

Rekommendera inlägg

Glömmer typ läxorna hela tiden. tex: om jag har glosor tills fredag så kommer jag på det på onsdag!

På måndagarna har vi genomgång om vad vi har för läxor och vi skriver in det i våra loggböcker, men jag glömmer alltid att kolla i den.. Så nu när jag glömmer läxorna får jag plugga jättemycket och nu pluggar jag mindre för jag e så himla trött på att glömma läxorna. Snälla, kan ni ge tips eller nått.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol känner igen mig i det, fick också en loggbok men den tappade jag bort.

och nu kallar alla mig special-jocke :(

 

Det är en vanlig sak som gör att jag ,du och flera andra glömmer det kan bero på stress(är inte själv stressad) eller att man har mycket annat att tänka på även andra saker, tankspridd kallas det.

Redigerat av Svetsloppan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får vara mer insatt i skolan. Det finns inget mer att göra åt den saken. Det du får göra är efter du kommer hem (den dagen du fick läxan), sätta dig vid bordet och göra läxan.

 

Så gör jag.

 

//Member

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Köp post-it lappar.

Sätt upp dem på dörren, så ser du dem varje gång du går in/ut. Sitter du mycket vid datorn finns det en massa alarm etc. som man kan använda.

 

Min mentor sa att en elev som är mer ansvarsfull än dig men med sämre betyg ändå kan få jobbet istället för dig. Kom i tid och gör det du ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju skaffa en liten Whiteboard tavla. Det funderade jag på att göra ett tag. x.X'

Nja, whiteboard tavla e lite överdrivet tkr ja så vi får se. Men det där med post-it lappar var ju genialt! :D

 

Vadå?

Tycker du att jag är udda om jag skulle ha en whiteboardtavla under armen vartän jag gick? (jag gör det inte, det är min kompis)

Redigerat av PunkArne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...