Hoppa till innehåll

Komma Förbi Ett Lösenord?


Raptomex
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan svejsan.

 

På min dator hos farsan så vill jag komma in på en användare som har ett lösenord. Men jag kan ju inte lösenordet.

Så jag undrar om det finns något sätt att komma in på användaren utan att skriva in ett lösenord?

Jag har startat datorn i felsäkert läge, men då kan man bara återställa lösenordet på den användaren. Så nån som vet vad man kan göra? Man kan ju starta datorn i felsäkert läge med kommando, kan man skriva något där för att komma förbi lösenordet? Det är windows vista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok för att "hacka" lösen ord på datorn kan du köra OPH Crack. Väldigt enkelt. Ladda ned, bränn ned på dvd med filen oph.iso eller vad den nu heter. Sen sätter du in skivan i datorn och bootar med skivan (startar med skivan.) Men du kan nog testa att köra den i windows också då...

 

http://ophcrack.sourceforge.net/

Redigerat av zezam321
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar ERD Commander. Ladda hem, skapa en boot image bränn ut på skiva och boota på den. Finns flera andra verktyg man kan tänkas ha användning för på den skivan.

Ja varför inte, men den använder jag bara när mitt os slutar funka. Som det brukar göra varje månad...

 

Man kan ändra Admin Lösen, fixa döda os's osv ganska bra program.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte hacka lite dumt.... fråga din farsa då.

 

 

Kolla vad din farsa skriver när han skriver in lösenordet?

Eller varför inte fråga han?

Nu var det så att jag inte kan fråga. Och jag bad inte svar om att jag skulle fråga. Jag tyckte att jag framstod tydligt, jag vill veta ett sätt hur man kommer förbi, inte om jag ska fråga eller att "hacking" är dumt.

Men tack för alla svar hittills, vill ha lite mer svar, eller alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...