Hoppa till innehåll

Blue Screen Of Death.


Gäst ihabba123
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst ihabba123

Ja ni läste rubriken. Jag får alltid Blue Screen of death när jag har roligt t.ex.

 

 

-Startar CSS

-Säger till min kompis " ska vi spela? noob "

- Han säger " oki "

- När jag gör några headshots på honom så säger han " J*vla nybörjar tur".

- Då säger jag " Tss jag har spelat längre än dig".

- Då hände det! BLUE SCREEN OF DEATH!

Det kom upp en blå bild med text, det gick bort på en halvsekund så jag han inte läsa.

Datorn startades om och jag tänkte " Whata F**k "

 

 

Och nu börjar det hända random när jag har roligt/spelar. Det gör mig galen!

det konstiga är att det händer ALLTID när jag har roligt!

Jag spelar Call of duty 5 så kommer det, precis på första banan!

Men när jag spelar t.ex Hl:dm så händer inget. Kanske är det en slump.

 

 

Men kan ni hjälpa mig med den här problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog ingen slump. Har däremot inget svar:/

 

Händer det när du inte spelar oxå? Det skulle kunna vara nån form av överhettning eller överbelastning, men det tror jag inte.

 

Pröva att uppdatera drivrutiner. Har du nyligen installerat något nytt? Laddat ner någon skum fil? Överklockat datan? Kan vara orsaker

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Det kan vara ett hårdvarufel eller drivrutin-fel som har med ditt grafikkort att göra. Eller också något tjafs mellan CoD 5 och din hårdvara.

Fick blue screen en gång till för typ en timme sen och jag han läsa att det stod någonting med drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan vara ett hårdvarufel eller drivrutin-fel som har med ditt grafikkort att göra. Eller också något tjafs mellan CoD 5 och din hårdvara.

Fick blue screen en gång till för typ en timme sen och jag han läsa att det stod någonting med drivrutiner.

 

Om du vill hinna se vad det står så högerklickar du på den här datorn ---> Egenskaper ---> Avancerat ---> Start och återställning sen kryssar du ur "Starta om automatiskt". :) om du får BSoD när du har gjort det så startas datorn inte om och du hinner läsa allting :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Jag har den nyaste fast hur tar man bort dom gamla? Jag kan spela css men ibland (random) så kommer det. Inte bara CSS utan andra spel t.ex Bioshock,cod5. Kanske det är överbelastning. Men det hackar aldrig när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...