Hoppa till innehåll

Kolla Någons Ip-adress


Gäst RySs3N
 Dela

Rekommendera inlägg

Du kanske har missförstått något. IPRED börjar gälla i april. Det var FRA som fick sin makt i årsskiftet. Du är antingen för tidigt ute med frågan eller så har du som sagt inte hängt med i nyhetskretsarna.

 

Är det någon som har hotat dig på internet eller varit allmänt elak? Jag tycker precis som dig att man ska kunna få ut personuppgifter om dessa j*vlar. De förtjänar inte ett fritt internet. Vi andra däremot skall skyddas...

 

Det är ofattbart vad mycket man kan göra när man får ut personuppgifter... och allt som krävs är väl ett litet företag med ett okänt ipnummer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gun_man det hade jag inte aning om, jag trodde man DDoSade via cmd > ping, my bad.

 

btw, vad är botnet? är det boten anna som kan kicka?

Jag vet inte om det är ironi, men...

Botnet är ett program (bot) som du infekterar till några tusen datorer (vanligen kallas de infekterade datorerna för zombies), sedan utför du DDoS attacker, vilket innebär att du överbelastar en viss server.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du får personens ip-adress vad ska du då göra med den?

 

"ddosa" med cmd > ping?

haha DDOS med ping? det skickar ett paket på bara några byte det skulle bara söla ner det med några promille

 

The old fashion days, då använda man ping.

Man kan dessutom ställa in storleken på ping, men det skulle inte hjälpa så mycket då man behöver 1000 (Minst) zombies.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du får personens ip-adress vad ska du då göra med den?

 

"ddosa" med cmd > ping?

 

haha DDOS med ping? det skickar ett paket på bara några byte det skulle bara söla ner det med några promille

 

The old fashion days, då använda man ping.

Man kan dessutom ställa in storleken på ping, men det skulle inte hjälpa så mycket då man behöver 1000 (Minst) zombies.

 

Om man själv sitter på 100Mbit och offret på en 1Mbit adsllina så är det inte så att det behövs 1000 zombies.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du får personens ip-adress vad ska du då göra med den?

 

"ddosa" med cmd > ping?

 

haha DDOS med ping? det skickar ett paket på bara några byte det skulle bara söla ner det med några promille

 

The old fashion days, då använda man ping.

Man kan dessutom ställa in storleken på ping, men det skulle inte hjälpa så mycket då man behöver 1000 (Minst) zombies.

 

Om man själv sitter på 100Mbit och offret på en 1Mbit adsllina så är det inte så att det behövs 1000 zombies.

 

Jag syftade på en server med relativt stor lina, plus att jag räknade in tiden.

Nej, man behöver inte så många zombies om man har 100mbit och den andra 1mbit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 år senare...
2009-03-01 kl 00:49, skrev WASD:

Om du te.x spelar med nån på ett onlinespel som WoW/habbo/runescape så kan du inte kolla deras IP, men om du får mail av någon kan du kolla vilken IP mailet kommer ifrån. Jag som mod här på fuska kan se alla medlemmars IP men jag får inte ge ut det.

 

På vilket sätt har du kontakt med personen vars IP du vill ta reda på?

Hej!

Kan du vänligen ge information om hur jag kollar en personens ip adress genom att jag fått mail ifrån personen? 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...