Hoppa till innehåll

The Venus Project


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej jag läste igenom det men jag orkade inte se alla filmerna, men jag antog att det skulle finnas någon ledare. Någon som bestämde iaf.

Nopp, ingen människa kommer ha makt över någon annan till skillnad från dagens samhälle - vi är ju alla lika värda så varför ska vi då ha personer som ska bestämma över andra?

 

Därför att människor är så kork..... ovetande.

 

 

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Nej jag läste igenom det men jag orkade inte se alla filmerna, men jag antog att det skulle finnas någon ledare. Någon som bestämde iaf.

Nopp, ingen människa kommer ha makt över någon annan till skillnad från dagens samhälle - vi är ju alla lika värda så varför ska vi då ha personer som ska bestämma över andra?

 

Därför att människor är så korkade

 

Det är ingen ursäkt, en människa ska ha rätt till frihet varesig de är korkade eller inte. Vi lever ett liv på jorden, varför ska vi ha människor som bestämmer över oss när det finns bättre alternativ? Vi behöver inte ha människor som bestämmer över oss.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja inte hade vi tänkt bo under vatten eller ha flygande bilar i alla fall. Och varifrån får du siffran 10 år?

Vartifrån jag får den siffran? Jadu, det är bara att kolla på hur allvarlig ekonomikrisen faktiskt är så ser du det med egna ögon. Det här kommer inte att hålla. Men massmedia gör ju allt de kan för att mörka ned det hela.

 

Precis som Guggo säger så kommer det ekonomiska kriser då och då. Det handlar bara om att vänta ut den och inte drabbas av panik. Men det är ju när folk har den inställningen som du har som det går åt h*lvete.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Ja inte hade vi tänkt bo under vatten eller ha flygande bilar i alla fall. Och varifrån får du siffran 10 år?

Vartifrån jag får den siffran? Jadu, det är bara att kolla på hur allvarlig ekonomikrisen faktiskt är så ser du det med egna ögon. Det här kommer inte att hålla. Men massmedia gör ju allt de kan för att mörka ned det hela.

Precis som Guggo säger så kommer det ekonomiska kriser då och då. Det handlar bara om att vänta ut den och inte drabbas av panik. Men det är ju när folk har den inställningen som du har som det går åt h*lvete.

 

Jovisst är detta en sådan där liten ekonomikris som kommer då och då. Det är därför företag varslar tusentals människor varje månad.

 

Ja ni får gärna tro det, men när det monetära systemet fallit inom några år kommer ni förhoppningsvis att inse hur allvarlig denna kris är.

 

Jag läser ekonomi på Handelshögskolan, och försöker läsa en eller flera ekonomiska tidsskrifter relativt ofta. Jag inser allvaret fullt ut. Krisen 1929 var mycket värre än något vi har sätt idag
Än är den inte i klass som krisen 1929, nej. Men om det inte går bättre för bilindustrin så kommer saker snart att förvärras ganska mycket. Visst, just nu är ekonomikrisen inte den allvarligaste, men tänk långsiktigt.

 

Indexet har sjunkit från 9000-3000 under lågkonjukturen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja inte hade vi tänkt bo under vatten eller ha flygande bilar i alla fall. Och varifrån får du siffran 10 år?

Vartifrån jag får den siffran? Jadu, det är bara att kolla på hur allvarlig ekonomikrisen faktiskt är så ser du det med egna ögon. Det här kommer inte att hålla. Men massmedia gör ju allt de kan för att mörka ned det hela.

Precis som Guggo säger så kommer det ekonomiska kriser då och då. Det handlar bara om att vänta ut den och inte drabbas av panik. Men det är ju när folk har den inställningen som du har som det går åt h*lvete.

 

Jovisst är detta en sådan där liten ekonomikris som kommer då och då. Det är därför företag varslar tusentals människor varje månad.

 

Ja ni får gärna tro det, men när det monetära systemet fallit inom några år kommer ni förhoppningsvis att inse hur allvarlig denna kris är.

 

 

Det var fortfarande mycket värre 1929, men det gick ganska bra till slut, eller hur? Vid den här tiden 1929 hade vi fått avsevärt försämrad levnadsstandard, men vi lever fortfarande i princip samma lyx som vi gjorde innan.

 

Det kan vara riktigt jävligt en tid, men ekonomin återhämtar sig alltid. Och för att genomföra något som Venusprojektet, så krävs en sak, som aldrig kommer att finnas. Alla invånare på jorden måste vara helt med på det. Annars faller hela idéen.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Det var fortfarande mycket värre 1929, men det gick ganska bra till slut, eller hur? Vid den här tiden 1929 hade vi fått avsevärt försämrad levnadsstandard, men vi lever fortfarande i princip samma lyx som vi gjorde innan.

 

Det kan vara riktigt jävligt en tid, men ekonomin återhämtar sig alltid. Och för att genomföra något som Venusprojektet, så krävs en sak, som aldrig kommer att finnas. Alla invånare på jorden måste vara helt med på det. Annars faller hela idéen.

Ja, det var mycket värre -29, börsen föll mycket mycket snabbare, och det gick över mycket mycket snabbare. skillnaden är att -29, var kraschen skapat medvetet av centralbankens bankirer. de började kalla tillbaka alla marginallån, detta gjorde befolkningen urfattig. sen, istället för att öka tillgången på pengar genom at låna ut mer pengar till de andra bankerna minskade de (centralbankens bankirer) tillgången och köpte allt guld i usa.

 

Denna gången finns det inget guld att råna folket på. så hur hade du tänkt dig att lågkonjukturen skulle gå över? idiotiska krispaket (skatebetalarnas pengar) som egentligen tvingar nationens befolkning att köpa en (t.ex.) bil utan att få en bil. detta kallar media för att "stimulera marknaden", vilket j*vla bullshit, marknaden kommer ju inte igång för att alla låtsas köpa något, det köper dem bara lite tid, men slutresultatet är oundvikligt.

 

Venusprojektet kräver att en majoritet är med på det, till skillnad från det här korrupta systemet där tydligen bara en liten del av jordens befolkning behöver vara med på det.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan vara riktigt jävligt en tid, men ekonomin återhämtar sig alltid. Och för att genomföra något som Venusprojektet, så krävs en sak, som aldrig kommer att finnas. Alla invånare på jorden måste vara helt med på det. Annars faller hela idéen.

 

Lågkonjunkturer går över av sig själv. Om man nu inte råkar bo på typ Island, så är det bara att vänta ut stormen.

Denna gången finns det inget guld att råna folket på. så hur hade du tänkt dig att lågkonjukturen skulle gå över? idiotiska krispaket (skatebetalarnas pengar) som egentligen tvingar nationens befolkning att köpa en (t.ex.) bil utan att få en bil. detta kallar media för att "stimulera marknaden", vilket j*vla bullshit, marknaden kommer ju inte igång för att alla låtsas köpa något, det köper dem bara lite tid, men slutresultatet är oundvikligt.

Ekonomi handlar mycket om psykologi. Om folk börjar få panik och tror att nu kommer allt gå käpprätt åt h*lvete, så kommer det också att gå så. Om man istället höll huvudet kallt och inte yrar om krascher i det monetära systemet, så kommer saker att gå bättre. Media, och en del politiker försöker få folk att drabbas av denna panik (de verkar ha lyckats med er två) eftersom de kan tjäna på det själva.

 

Varje gång en världsomspännande allvarlig händelse inträffar, så dyker panikdrabbade människor upp som är övertygade om att nu är det kört. Sedan så fixar allt sig och dessa människor försvinner, tills nästa kris dyker upp.

 

Om ingen tror att vi kommer krascha, utan är övertygade om att ekonomin vänder snart så ökar chansen kraftigt för att det kommer bli så.

 

Det faktum att ni anser att hela det monetära systemet kommer att krascha inom fem år är helt befängt, eftersom det baseras på extremt kortsiktiga fakta, rörande krisen som har pågått ett litet tag nu. Ekonomi är mycket mer komplicerat än ni verkar tro. Det handlar inte bara om "Oj! Nu varslas tusentals människor och räntorna åker berg och dalbana. Nu kommer hela systemet att falla!"

 

Venusprojektet kräver att en majoritet är med på det, till skillnad från det här korrupta systemet där tydligen bara en liten del av jordens befolkning behöver vara med på det.

Nej, det kräver att alla är med på det. Och så vida projektet inte involverar att döda en majoritet av jordens befolkning, . så kommer det aldrig att uppnå tillräckligt höga siffror för att lyckas.

 

Ni klagar väldigt mycket på systemet som ni själva är en del av, och som ni genom era handlingar hjälper och styrker varje dag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var fortfarande mycket värre 1929, men det gick ganska bra till slut, eller hur? Vid den här tiden 1929 hade vi fått avsevärt försämrad levnadsstandard, men vi lever fortfarande i princip samma lyx som vi gjorde innan.

 

Det kan vara riktigt jävligt en tid, men ekonomin återhämtar sig alltid. Och för att genomföra något som Venusprojektet, så krävs en sak, som aldrig kommer att finnas. Alla invånare på jorden måste vara helt med på det. Annars faller hela idéen.

Ja, det var mycket värre -29, börsen föll mycket mycket snabbare, och det gick över mycket mycket snabbare. skillnaden är att -29, var kraschen skapat medvetet av centralbankens bankirer. de började kalla tillbaka alla marginallån, detta gjorde befolkningen urfattig. sen, istället för att öka tillgången på pengar genom at låna ut mer pengar till de andra bankerna minskade de (centralbankens bankirer) tillgången och köpte allt guld i usa.

 

Denna gången finns det inget guld att råna folket på. så hur hade du tänkt dig att lågkonjukturen skulle gå över? idiotiska krispaket (skatebetalarnas pengar) som egentligen tvingar nationens befolkning att köpa en (t.ex.) bil utan att få en bil. detta kallar media för att "stimulera marknaden", vilket j*vla bullshit, marknaden kommer ju inte igång för att alla låtsas köpa något, det köper dem bara lite tid, men slutresultatet är oundvikligt.

 

Venusprojektet kräver att en majoritet är med på det, till skillnad från det här korrupta systemet där tydligen bara en liten del av jordens befolkning behöver vara med på det.

 

Vill bara notera ett par saker.

 

Om wall street kraschen var skapat medvetet utan att folk då visste om det i en större utsträckning så kan ekonomikrisen idag också vara det.

 

Och sen så vill jag bara säga att man inte kan vara säker på att wall-street kraschen var uppgjord. Zeitgeist filmerna och andra eventuella källor kan vara någon sorts propaganda med kanske en del sanning. Men det ger fortfarande bara en bit av det hela, bara ena sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Om wall street kraschen var skapat medvetet utan att folk då visste om det i en större utsträckning så kan ekonomikrisen idag också vara det.

Jo USA's centralbank skulle ju verkligen tjäna massvis med pengar på att sänka styrräntan till 0%!

 

Och sen så vill jag bara säga att man inte kan vara säker på att wall-street kraschen var uppgjord. Zeitgeist filmerna och andra eventuella källor kan vara någon sorts propaganda med kanske en del sanning. Men det ger fortfarande bara en bit av det hela, bara ena sidan.
Propaganda behöver inte vara lögner vet du, så jag vet inte riktigt vad du menar med "kanske en del sanning", tror du att propaganda är 100% lögner eller vadå? :_ Att Zeitgeist är propaganda är dock något jag inte tror ett dugg på med tanke på att de inte har något vinstintresse alls och inte visar upp en skev bild av saker och ting utan de visar upp fakta.

 

Vill gärna ha en motivation från din sida med vart du fått att Zeigtgeist skulle vara propaganda ifrån. propaganda är bara sådant som USA och kapitalisterna håller på med eftersom att de inte vill att något ska skada deras idiotiska och orättvisa kapitalistiska system!

 

Och även om wall street kraschen skulle vara uppgjord så är det bara ytterligare en anledning till att vi ska sänka dessa maktgalna dårar, de leker med miljontals liv med att hålla på så. De skapar mer svält och mer död runtom i världen om de skulle göra så då alla tyvärr tvingas leva av kapitalet i dagens samhälle. Vi har inget val, frihet my ass.

Redigerat av MacGyver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lågkonjunkturer går över av sig själv. Om man nu inte råkar bo på typ Island, så är det bara att vänta ut stormen.

Japp, det går generellt över "av sig själv". men vet du varför de gör det i vanliga fall? det är möjligt att det gör det även denna gång, men jag tvivlar på det. och även om det gör det så kommer det snart bli en lika kraftig lågkonjunktur till, och en till, och en till, och tillslut klarar systemet inte mer.

 

Varje gång en världsomspännande allvarlig händelse inträffar, så dyker panikdrabbade människor upp som är övertygade om att nu är det kört. Sedan så fixar allt sig och dessa människor försvinner, tills nästa kris dyker upp.

 

Om ingen tror att vi kommer krascha, utan är övertygade om att ekonomin vänder snart så ökar chansen kraftigt för att det kommer bli så.

 

Det faktum att ni anser att hela det monetära systemet kommer att krascha inom fem år är helt befängt, eftersom det baseras på extremt kortsiktiga fakta, rörande krisen som har pågått ett litet tag nu. Ekonomi är mycket mer komplicerat än ni verkar tro. Det handlar inte bara om "Oj! Nu varslas tusentals människor och räntorna åker berg och dalbana. Nu kommer hela systemet att falla!"

Jag har aldrig påstått att jag är panikslagen, jag är mer uppfylld med hopp. Jag har aldrig påstått att systemet kommer krascha inom 5 år (jag sa 10 år) enbart p.g.a. denna lågkonjunkturen. Ekonomi är krånglig ja, eftersom den är utvecklad så att det ska vara näst intill omöjligt att se, tolka och förstå de bakomliggande principerna. jag vet inte vart du drog slutsatsen om att teorin om att det monetära systemet ska krascha inom 5 år var baserat på kortsiktiga fakta, hur många 100 års valutakurser tycker du man ska analysera ifrån?

 

Nej, det kräver att alla är med på det. Och så vida projektet inte involverar att döda en majoritet av jordens befolkning, . så kommer det aldrig att uppnå tillräckligt höga siffror för att lyckas.

 

Ni klagar väldigt mycket på systemet som ni själva är en del av, och som ni genom era handlingar hjälper och styrker varje dag.

det krävs långt ifrån alla för att påbörja projektet, och de övriga kommer nog acceptera det när det monetära systemet kraschar. när vi har blivit av med girigheten.

 

sen är det nått jag vill göra jävligt klart:

jag klagar på systemet för att det är korrupt och suger allmänt. jag hatar varje sekund jag måste ha pengar för att köpa något och underhålla den cykliska konsumtionen. jag är fullt medveten om mina handlingar, säg inget annat! jag hatar att vara en del av detta skitusla system, men vad har man för rättigheter som ekonomisk slav?

 

btw, nästa gång kan du ju se till att citera någon annans än ditt eget inlägg. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...