Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

edit* Eftersom att det inte finns en lag på det, så kan du gå och köpa det. Dem kan inte sätta sina egna lagar där.

De får faktiskt välja vad eller till vem de vill sälja ;)

 

 

Jag tycker det är skitbra med åldergräns på det. All den koffein och socker som finns i dryckerna är för unga direkt farliga i så stora mängder. Speciellt i samband med träning då det påfrestar hjärtat. Sen skapar det även koncentrationssvårigheter ;)

 

Ahahahaha, roligaste jag läst på länge.

Gubben du borde läsa lite näringslära innan du pratar så massa strunt.

Det är inga stora mängder, faktist så innehåller kaffe dubbelt så mycket som en energidricka.

Det är i samband med träning som koffeinet ger en nyttig påverkande effekt på kroppen, och även sockret, för kroppen

behöver inte snabba kolhydrater utan någon fysisk aktivitet.

 

Varför förbjuda energidricka för folk under 18?

Är det inte och ta i lite?

 

Hade tänkt mig att 15-16 åringar borde få köpa det, eftersom energidrickor används ofta i samband med fysisk aktivitet och man får börja gymma vid 16 års åldern. Och varför just energidricka? Varför inte läsk? Varför inte choklad som innehåller koffein också samt massa hälsofarliga transfetter som man absolut inte kan säga att kroppen tål, eftersom transfetter är inget muskler hjärna och organ vill ha så de lagras i fettcellerna och de tål mer, därför är det svårt och bränna det, och att det är farligt för hjärtat.

 

Politiker i Sverige är såklart korkade, dem kan sätta lagar på energidrycker, men inte högre straff till exempel till våldtäktsmän och rånare. Men handlar det om att personal säljer tobak alkohol och energidrycker till ungdommar så riskerar man långt fängelsestraff.

 

Själv tycker jag att Nutrition ska ingå i grundskolan, för ungdommar är så korkade med och ta hand om sin hälsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ps2Boj

Det är bara töntigt att dem sätter åldersgräns på skiten.

Då borde dem sätta lag på att barn under 18 år får inte dricka kaffe.

Annorlunda.. redbull har en god smak, ger kicken direkt fastän kaffe är varmt och inte så gott och kicken kommer efter ett tag.

 

Dock tycker jag att detta är en brilliant idé.. jag hatar folket i skolan som blir helt hypade av att dom druckit någon redbull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara töntigt att dem sätter åldersgräns på skiten.

Då borde dem sätta lag på att barn under 18 år får inte dricka kaffe.

Annorlunda.. redbull har en god smak, ger kicken direkt fastän kaffe är varmt och inte så gott och kicken kommer efter ett tag.

 

Dock tycker jag att detta är en brilliant idé.. jag hatar folket i skolan som blir helt hypade av att dom druckit någon redbull.

 

Det är inte koffeinet i redbull som gör att du får den snabba kicken, det är sockret som är snabbt och bryts ner till druvsocker fort i kroppen. Men utför man ingen fysiskaktivitet så är det helt onödigt, du sätter igång ett stort insulinpåslag och vid tidig ålder av mycket ätande av socker läsk godis osv så riskerar man vuxen diabetes sedan föra vidare det i generationer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

edit* Eftersom att det inte finns en lag på det, så kan du gå och köpa det. Dem kan inte sätta sina egna lagar där.

De får faktiskt välja vad eller till vem de vill sälja ;)

 

 

Jag tycker det är skitbra med åldergräns på det. All den koffein och socker som finns i dryckerna är för unga direkt farliga i så stora mängder. Speciellt i samband med träning då det påfrestar hjärtat. Sen skapar det även koncentrationssvårigheter ;)

 

När jag spelade fotboll för ca 1 halv år sen. Så sa vår tränare att vi inte skulle dricka innan träningen (energidryck alltså) för några små barn typ i 6års åldern hade dött när dom drack innan match.

 

Själv har jag slutat med fotboll pga astma =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla, exakt ALLA i min skola tycker det är coolt med energi dryck i min skola.

Jag dricker typ 1 per månad, dom dricker 10000000 per minut, men allvarligt typ 1-2 per dag.

Dom tycker att det är skit coolt att ha energidrycken "Monster".

Den kostar 20 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla, exakt ALLA i min skola tycker det är coolt med energi dryck i min skola.

Jag dricker typ 1 per månad, dom dricker 10000000 per minut, men allvarligt typ 1-2 per dag.

Dom tycker att det är skit coolt att ha energidrycken "Monster".

Den kostar 20 spänn.

Uh, Monster är äckligt. Det ska va Green Cow om man ska dricka energi drycker. Jag dricker aldrig energi drycker, får smaka av kompisar ibland.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara töntigt att dem sätter åldersgräns på skiten.

Då borde dem sätta lag på att barn under 18 år får inte dricka kaffe.

Annorlunda.. redbull har en god smak, ger kicken direkt fastän kaffe är varmt och inte så gott och kicken kommer efter ett tag.

 

Dock tycker jag att detta är en brilliant idé.. jag hatar folket i skolan som blir helt hypade av att dom druckit någon redbull.

 

Men utför man ingen fysiskaktivitet så är det helt onödigt, du sätter igång ett stort insulinpåslag och vid tidig ålder av mycket ätande av socker läsk godis osv så riskerar man vuxen diabetes sedan föra vidare det i generationer.

 

Det går inte att påverka generna på något sett.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...