Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Dave, jag kan inte gilla fler saker idag.

 

:unsure:

Vad är det att gilla? Han skrev inget fyndigt eller smart, bara obvious saker på ett bitchigt vis.

 

Ja, alla vet att de har 18 års gräns, men de riktar sig främst till yngre barn som tycker våldspel är coolt, och som inte inser den minsk de kvaliteten som framhävs i varje spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det att gilla? Han skrev inget fyndigt eller smart, bara obvious saker på ett bitchigt vis.

 

Ja, alla vet att de har 18 års gräns, men de riktar sig främst till yngre barn som tycker våldspel är coolt, och som inte inser den minsk de kvaliteten som framhävs i varje spel.

På vilket sätt är detta relevant för energidrycker? xD lol
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ser inte riktigt problemet med denna 18årsgräns. Är inte jätteinsatt i innehållet i energidryck, men förmodar att det kan vara farligt då det i annat fall inte skulle vara tal om något förbud. Det är ju knappast för att jävlas som förbudet uppkommer, utan för att affärerna inte ska bli drabbade ifall något händer. Det är en säkerhetsåtgärd som försäljarna har all rätt att vidta. Anses det farligt så är det väl bra att det förbjuds tills dess att människan anses mogen nog att förstå farorna. Dricker själv aldrig energidryck på grund av de påstådda riskerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dricka energidrycker är bra om man inte dricker det konstant. 15 åringar är inte 3år de kan sköta sig själva och sätta gränser!

 

Vet inte om det är bra direkt.. är som sagt inte jätteinsatt i innehållet i energidryck, men mängden socker säger mig att det inte direkt är bra, ens i måttlig mängd.

Kanske är det så att somliga 15åringar klarar av att sätta gränser, men med tanke på att det har behövts höja åldersgränsen så talar det för motsatsen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Gäst Jesper93

Det är nästan att ta i lite. Men det är samtidigt bra. För energidryck är inte så bra att leva på. Många dricker det säkert som läsk och blir beroende på det pga att dom inte får tillräckligt med energi utan det.

Håller fullständigt med sen kan man ju tycka som vissa att 18 år är lite att ta i. Kan bara dra ett snabbt scenario jag var med om när jag handlade en kväll

 

Jag o mamma hade precis handlat o stog i kassan och skulle betala. När väl detta var gjort o jag stod o packa så ser jag en kille med en burk Monster. Kassören frågar om han har leg varpå killen svarar att nej det har han inte. Tyvärr säger kassören då du måste vara 18 för att få köpa. Killen säger ok o går då lite nedstämt iväg för att ställa tillbaka burken.

 

Vad jag vill komma med detta är att jag själv drack mycket energi dryck innan åldersgränsen infördes o kände då hur pigg jag var i kroppen o hur hjärtat slog jättefort.

 

Energidryck kan ju ta dö på människor om man dricker för mycket. Så jag tror dom införde åldersgränsen bara för att minska risken att utsätta unga för faran som det innebär. Men då kommer vid till det här med 18 års gränsen. När man fyllt 18 så har man ju eget ansvar över sig själv o sitt liv. Det är Då alltså fritt fram o köpa om du har leg men att du då gör det på egen risk. Samma gäller ju även cigaretter o snus som också är skadligt

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...