Hoppa till innehåll

Straff För Pedofiler


Gäst Swedishmoose
 Dela

Rekommendera inlägg

Tycker överlag straffen för svenska brott är för låga.

Du kan typ stjäla en handväska och knivråna någåon och få kanske ett år eller så. Du tar en persons liv/våldtar en person och kan få cirka 25 år men kommer likförbannat ut efter kanske 5 år och är fortfarande lika farlig för allmänheten även om "Daniel är såååå duktig på terapin!!".

 

Pedofiler borde inte få något annat utan livstids fängelse och kan ej bli frigivna under några omständigheter.

En pedofil är alltid en pedofil! Det är en sexuell böjelse dem har att attraheras sexuellt av minderåriga. Fy fan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Fun fact: Pedofili är inte olagligt, och de flesta som är pedofiler utövar det aldrig.

 

Att utöva det är såklart olagligt, men då heter brottet våldtäkt mot barn eller något i den stilen och inte pedofili.

Precis.

 

Förstår inte hur dumma folk kan vara ibland. De flesta kan förstå att homosexuella aldrig väljer sin läggning, men inte pedofiler. Varför skulle det vara annorlunda med dem?

 

Jag tycker att folk som läser för mycket Aftonbladet och samtidigt saknar förmåga att analysera borde få en "Jag är dum"-tatuering över kroppen och leva med skammen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fun fact: Pedofili är inte olagligt, och de flesta som är pedofiler utövar det aldrig.

 

Att utöva det är såklart olagligt, men då heter brottet våldtäkt mot barn eller något i den stilen och inte pedofili.

Precis.

 

Förstår inte hur dumma folk kan vara ibland. De flesta kan förstå att homosexuella aldrig väljer sin läggning, men inte pedofiler. Varför skulle det vara annorlunda med dem?

 

Jag tycker att folk som läser för mycket Aftonbladet och samtidigt saknar förmåga att analysera borde få en "Jag är dum"-tatuering över kroppen och leva med skammen.

 

+10

 

OnT: ^

|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser det inte som en omöjlighet att man i framtiden kommer att skämmas över "den vidriga syn man hade på pedofiler under början av 2000-talet". Om jag inte har fel såg förr i tiden folk på homosexuella som man ser på pedofiler idag (observera att detta är en gissning, rätta mig gärna).

 

Förövrigt tycker jag att det är vidrigt och omänskligt att "utöva" pedofili, men jag vet inte riktigt hur det kan lösas (kastrering någon? :D )...

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser inte pedofili som en läggning. Ser du nekrofili som en läggning då med aircondition? Dendrofili?

Listan kan göras lång.

Imo är -filier inte en sexualitet eller dylikt. Det är bara en pervers jävla böjelse man har och ett ganska

sjukt sinne.

 

Sätt pedofiljävlarna i fängelse med drastiska åtgäder och inga löjlig psykolog-samtal eller terapimöten om de nu har barnporr i datorn eller antastar minderåriga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:_

 

Gud bevare oss. Må Kristus finna hopp i regionerna söder om Laholm.

 

Oavsett om han tycker det är en läggning eller ej så bör pedofiler som begår pedofilbrott straffas rejält. Ett meningslöst rättssystem där man som sagt kan komma ut sjuuukt tidigt bara för man sköter sig är ju inte bra. Man är fortfarande samma person och kan göra samma sak om och om igen om man inte blir inspärrad länge =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oavsett om han tycker det är en läggning eller ej så bör pedofiler som begår pedofilbrott straffas rejält. Ett meningslöst rättssystem där man som sagt kan komma ut sjuuukt tidigt bara för man sköter sig är ju inte bra. Man är fortfarande samma person och kan göra samma sak om och om igen om man inte blir inspärrad länge =)

och vem fan har sagt något annat?

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Tycker överlag straffen för svenska brott är för låga.

Du kan typ stjäla en handväska och knivråna någåon och få kanske ett år eller så. Du tar en persons liv/våldtar en person och kan få cirka 25 år men kommer likförbannat ut efter kanske 5 år och är fortfarande lika farlig för allmänheten även om "Daniel är såååå duktig på terapin!!".

 

Pedofiler borde inte få något annat utan livstids fängelse och kan ej bli frigivna under några omständigheter.

En pedofil är alltid en pedofil! Det är en sexuell böjelse dem har att attraheras sexuellt av minderåriga. Fy fan

Med din logik kan vi ju lika gärna stänga in alla homosexuella eftersom det är en sexuell böjelse? Idiot.

Själv har jag inget mot pedofiler. Att vara pedofil behöver inte betyda att man våldtar barn, precis som att vara heterosexuell inte behöver betyda att man våldtar kvinnor. Problemet med pedofili är att de inte kan ha sex med barn då det är "fel", eftersom barn ej ska ha sex innan de är könsmogna samt att barn ser upp till vuxna och därför är lättpåverkade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...