Hoppa till innehåll

Hur Gör Man En Hemsida?


Rekommendera inlägg

webs är bra i början.

Men läs lite på w3school försök ändra i andrs kod lite.

 

Du bör lära dig HTML först. Sen CSS.

 

Bli medlem på webs gå till inställningar å ändra till advance->HTML mode.

Sen ta bort all kod i index.html och lägg till

<p>Hejsan min <b>första</b> hemsida</p>

<h1> :P </h1>

 

Kolla runt på w3scholl sen och lär dig fler koder som du testar att lägg in å ändra i.

"marquue" kan vara lite coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker alla har spikat in länkar till bra resurser som du behöver. Sedan angående domännamn; det går inte att få tag på ett sådant gratis bortsett från vid tillfällen där webbhotell drar igång olika kampanjer.

Man kan alltid länka om sin sida till "inc.se" etc..

 

Brukar jag göra, enligt mig ser det mer "proffsigare" ut när jag icke har råd med en .se domän då!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker alla har spikat in länkar till bra resurser som du behöver. Sedan angående domännamn; det går inte att få tag på ett sådant gratis bortsett från vid tillfällen där webbhotell drar igång olika kampanjer.

Man kan alltid länka om sin sida till "inc.se" etc..

 

Brukar jag göra, enligt mig ser det mer "proffsigare" ut när jag icke har råd med en .se domän då!

 

Han frågade efter domännamn. inc.se och dylikt är inga domäner - det är subdomäner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker alla har spikat in länkar till bra resurser som du behöver. Sedan angående domännamn; det går inte att få tag på ett sådant gratis bortsett från vid tillfällen där webbhotell drar igång olika kampanjer.

 

Man kan alltid länka om sin sida till "inc.se" etc..

 

Brukar jag göra, enligt mig ser det mer "proffsigare" ut när jag icke har råd med en .se domän då!

 

Han frågade efter domännamn. inc.se och dylikt är inga domäner - det är subdomäner.

 

Ok, fel av mig. Sorry! :$ :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...