Hoppa till innehåll

Ai Programmering


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag hade tänkt lära mig lite AI programmering men jag vet inte riktigt var jag ska börja och undrar ifall någon känner till några tutorials man kan kolla på. Helst i Java men jag kan antagligen hänga med AI Tutorials från andra språk också om det finns en beskrivning/psuedokod med eller någon som pratar.

 

AI i spel alltså, typ som en bot man kör mot. Något att börja med skulle väl vara att programmera så att fienderna i pacman går mot spelaren.

Eller en 4-i-rad bot som den här jag sökte fram: http://www.youtube.com/watch?v=lcBKyp_XiIo

Eller en AI som löser suduko. Det blir tillräckligt med exempel :P

 

Edit: Tänkte efter lite och det jag vill lära mig är "Pathfinding",

Men om ni känner till några bra tutorials till någon slags AI så länka dem :)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ja men hur gör jag det. Jag har ingen aning var jag ska börja. Precis som om någon som aldrig programmerat förut bestämmer sig för att göra ett program, jag behöver tutorials som lär mig hur man programmerar AI.

 

Ett 4-i-rad som kollar ifall jag kan vinna i nästa drag (och blockar det) eller annars slumpar en rad att lägga brickan i skulle jag iofs nog kunna göra. Men det kommer vara ganska lätt att besegra det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ungefär det jag letade efter, tack :) Jag föredrar video över bok men det får duga.

Jag har nog tillräckligt med text nu så posta helst bara filmer om det inte är någon text ni själv använt och vet är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...