Hoppa till innehåll

Sony Ericsson Yari


Gäst JespOL
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst JespOL

Hej. Jag fick vatten på min Sony Ericsson Yari. Det var ganska mycket vatten men inte tillräckligt för att den stängde av sig. Men det är fukt/imma under skärmen och många knappar slutat fungera. Efter en dag så började några knappar till fungera.

Precis efter jag fick vatten på den så fick den damp och klickade överallt utan att jag gjorde något. Sen igår (då jag tappade den) så var tillexempel knappen " 2 " bakåt och bakåt knappen fungerade inte ens. Jag funderar på om jag ska stoppa in den i ugnen :/

Men jag har iallafall lagt den på elementet nu.

 

Vill ha tips för att få den att fungera!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej. Jag fick vatten på min Sony Ericsson Yari. Det var ganska mycket vatten men inte tillräckligt för att den stängde av sig. Men det är fukt/imma under skärmen och många knappar slutat fungera. Efter en dag så började några knappar till fungera.

Precis efter jag fick vatten på den så fick den damp och klickade överallt utan att jag gjorde något. Sen igår (då jag tappade den) så var tillexempel knappen " 2 " bakåt och bakåt knappen fungerade inte ens. Jag funderar på om jag ska stoppa in den i ugnen :/

Men jag har iallafall lagt den på elementet nu.

 

Vill ha tips för att få den att fungera!

Du ska ALDRIG sitta och pilla på en mobil om den får vatten i sig.

Ta ut batteriet och simkortet och låt den torka i solen i någon timma så borde den funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Svag värme i ugnen under en längre tid är din bästa möjlighet, men skadorna kan ha blivit för stora för att det ska gå att fixa helt.

Kör tamme tusan inte in den i ugnen , kör den i solen. Det brukar stå i manualen vilka temperaturer den får vara i

ex "-8 -> 40 grader" annars ryker garantin , tro mig det märks då många komponenter i mobilen inte klarar av värme som är högre än sagt i bruksanvisningen. (bland annat kan batteriet explodera) och batterierna i mobilen flyger ganska långt om de gör det.

 

OBS om du är dum!!!

 

Kör den inte i mikron batteriet exploderar direkt!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mobiler idag har vattenskadesensorer så att man just inte ska kunna missbruka garantin med självförvållade vattenskador, så nej, det är inte att rekommendera.

 

Och jo, ugn är att rekommendera. Naturligtvis skall batteriet tas ut i förväg, men det är ju bara sunt förnuft. Helst ska man ta bort så mycket plast man kan från mobilen, men med tanke på att värmen inte är så hög så är det inte direkt så att något kommer att smälta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tappade min Sony Ericsson Z710i i toan och sen spolade jag av den eftersom jag hade kissat innan i toan. Men ta ur batteriet och allt sånt som går att ta av och lägg den så den får torka. Använd hårtork eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...