Hoppa till innehåll

Ny Dator!


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Jesus

Kan du inte ge någon anledning till varför AMD är så kasst? , jag har själv kört med AMD hela tiden, och inte en enda gång haft något problem.

Det är plastigt skit rakt igenom som överhettas för lätt och det är "kasst" just för att man får problem, du ljuger eller så har du haft tur
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Kan du inte ge någon anledning till varför AMD är så kasst? , jag har själv kört med AMD hela tiden, och inte en enda gång haft något problem.

Det är plastigt skit rakt igenom som överhettas för lätt och det är "kasst" just för att man får problem, du ljuger eller så har du haft tur

 

Och vilka AMD-processorer har du testat då? :rolleyes:

 

Om det överhettas kan det ju bero på att du har dålig kylning.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Och vilka AMD-processorer har du testat då? :rolleyes:

Många.

 

Om det överhettas kan det ju bero på att du har dålig kylning.
Hahaha ja om inte stock coolern klarar av att kyla skiten säger det allt om AMD och hur seriöst det är. Släpp fanboyismen nu va
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du inte ge någon anledning till varför AMD är så kasst? , jag har själv kört med AMD hela tiden, och inte en enda gång haft något problem.

Det är plastigt skit rakt igenom som överhettas för lätt och det är "kasst" just för att man får problem, du ljuger eller så har du haft tur

 

Har aldrig haft några som helst problem med mina AMD processorer. Kör min nuvarande Athlon II X2 250 överclockad i 3.7GHz med standardkylare runt 45C full load. Skulle vara svalare om det inte var runt 30C i mitt rum.

 

Kör jag den inte klockad ligger den på runt 30C idle, ~35C full load.

Redigerat av g1zm0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Välj ingen av de där processorerna.

 

Satsa på någon Phenom 2 istället, tex http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584608

Kan inte hålla med där, AMD är bara skit och det blir bara problem med det. Men eftersom TS så gärna vill ha AMD så förtjänar han det och paketet TS länkade duger gott och väl för honom.

 

AMD är det absolut inget fel på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välj ingen av de där processorerna.

 

Satsa på någon Phenom 2 istället, tex http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584608

Kan inte hålla med där, AMD är bara skit och det blir bara problem med det. Men eftersom TS så gärna vill ha AMD så förtjänar han det och paketet TS länkade duger gott och väl för honom.

 

Nu vill jag gärna att du förklarar dig, på vilket sätt blir det problem med AMD?

Känns som du baserar det på din egna erfarenhet. Det är också allmänt känt att får man problem med hårdvaran i en dator är det nästan alltid självvållat.

Det är du som har gjort fel, inte AMD.

Förstår heller inte varför du nu klandrar stockkylaren, den klarar gott och väl att kyla en processor som inte har överklockats, alltså exakt vad den var gjord för.

Vem är det som är fanboy egentligen? Du började trots allt skrika om hur dåliga AMD var, hur varma de blev osv.

Du nämnde även att de var plastiga, men vad i helvete? Du ska väl inte kasta frisbee med dem? Tvivlar på att Intel skulle vara bättre i sådan "hållbarhet".

 

Kan sätta ihop ett bättre paket till dig för samma peng.

Fick ihop detta;

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dator460.png

Kommer vara mycket mer framtidssäkert då jag gjort det redo för SLI. Alltså ett moderkort med SLI stöd och ett ordentligt nätaggregat. Du kan dock få värmeproblem ifall du i framtiden sätter i ett till GTX460 eftersom de utvecklar en del värme. Så jag råder dig till att köpa några 120mm fläktar som presterar bra t,ex http://www.inet.se/artikel/5321445/scythe-...typhoon-1850rpm

Drog dock över din budget med 300Kr men det är det definitivt värt. Om du nu ändå vill ligga under 8 000Kr så kan du hoppa över montering där, och montera ihop burken själv, du får då stå för visst kablage själv som kanske inte följer med.

Denna burk kommer prestera mycket bättre i spel än den du hade tänk från ammdata.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välj ingen av de där processorerna.

 

Satsa på någon Phenom 2 istället, tex http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584608

Kan inte hålla med där, AMD är bara skit och det blir bara problem med det. Men eftersom TS så gärna vill ha AMD så förtjänar han det och paketet TS länkade duger gott och väl för honom.

 

Nu vill jag gärna att du förklarar dig, på vilket sätt blir det problem med AMD?

Känns som du baserar det på din egna erfarenhet. Det är också allmänt känt att får man problem med hårdvaran i en dator är det nästan alltid självvållat.

Det är du som har gjort fel, inte AMD.

Förstår heller inte varför du nu klandrar stockkylaren, den klarar gott och väl att kyla en processor som inte har överklockats, alltså exakt vad den var gjord för.

Vem är det som är fanboy egentligen? Du började trots allt skrika om hur dåliga AMD var, hur varma de blev osv.

Du nämnde även att de var plastiga, men vad i helvete? Du ska väl inte kasta frisbee med dem? Tvivlar på att Intel skulle vara bättre i sådan "hållbarhet".

 

Kan sätta ihop ett bättre paket till dig för samma peng.

Fick ihop detta;

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dator460.png

Kommer vara mycket mer framtidssäkert då jag gjort det redo för SLI. Alltså ett moderkort med SLI stöd och ett ordentligt nätaggregat. Du kan dock få värmeproblem ifall du i framtiden sätter i ett till GTX460 eftersom de utvecklar en del värme. Så jag råder dig till att köpa några 120mm fläktar som presterar bra t,ex http://www.inet.se/artikel/5321445/scythe-...typhoon-1850rpm

Drog dock över din budget med 300Kr men det är det definitivt värt. Om du nu ändå vill ligga under 8 000Kr så kan du hoppa över montering där, och montera ihop burken själv, du får då stå för visst kablage själv som kanske inte följer med.

Denna burk kommer prestera mycket bättre i spel än den du hade tänk från ammdata.se.

 

 

Gillar verkligen ditt paket, gör inget om du drar över med några hundralappar, dock ska jag faktist inte ha den till gaming utan hd-video redigering:D

 

Sen ang proccesorn, tror du man kan få in en intel i5 750 i den i stället, har kört med AMD i 5 år nu och vill testa Intel.

 

Kan nog hoppa att de ska bygga ihop den, har en polar som ska vara riktigt duktig på detta.

 

undrar också ang hdd, är inte lite under 600 vääldigt billigt för en på 1tb? äår den verkligen bra

 

sen kör jag nog på en extra fläkt med en gång, lika bra.

 

Har hört att just inet är typ den bästa affären att köpa datorer och komponenter ifrån, men har aldrig handlat där själv så nån som kan dela med sig om erfarenheter av dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välj ingen av de där processorerna.

 

Satsa på någon Phenom 2 istället, tex http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584608

Kan inte hålla med där, AMD är bara skit och det blir bara problem med det. Men eftersom TS så gärna vill ha AMD så förtjänar han det och paketet TS länkade duger gott och väl för honom.

Ganska mycket text.

 

 

Gillar verkligen ditt paket, gör inget om du drar över med några hundralappar, dock ska jag faktist inte ha den till gaming utan hd-video redigering:D

 

Sen ang proccesorn, tror du man kan få in en intel i5 750 i den i stället, har kört med AMD i 5 år nu och vill testa Intel.

 

Kan nog hoppa att de ska bygga ihop den, har en polar som ska vara riktigt duktig på detta.

 

undrar också ang hdd, är inte lite under 600 vääldigt billigt för en på 1tb? äår den verkligen bra

 

sen kör jag nog på en extra fläkt med en gång, lika bra.

 

Har hört att just inet är typ den bästa affären att köpa datorer och komponenter ifrån, men har aldrig handlat där själv så nån som kan dela med sig om erfarenheter av dem?

Ja datorn kommer även fungera super till "HD-video redigering".

För samma pris kommer du inte kunna få en Intel I5 750 om du inte vill ändra typ hela paketet. Du kommer få ett mycket sämre system för den prislappen om du kör med Intel processor.

Råder dig faktiskt att hålla dig till AMD, Intels sockel 1156 är utgående och kommer inte produceras fler processorer till längre. AMD kör vidare med sin AM3 sockel förmodligen ett bra tag framöver, DVS du kan uppgradera ditt AMD system senare med även ny processor utan att byta ut moderkortet och eventuellt minnena.

 

Samsung F3 är en grymt prisvärd disk som även presterar bäst på 7200rpm marknaden, om inte så är det väldigt små marginaler.

 

Ja Inet är ett grymt bra företag som verkligen håller kunden i fokus. Riktigt bra priser också samt humana fraktpriser.

Är du medlem på Sweclockers? Om inte bli det och lägg till denna; https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfr...-kop-over-500kr så får du fri frakt.

Det går även att lägga till den utan att vara medlem på sweclockers men det är att missbruka deras erbjudande enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föresten, har det moderkortet Firewire och hur kan det vara så billigt om det nu har det samt SLI och bra socket?

Ja, det har Firewire. Hur det kan vara så billigt? Inet har helt enkelt kunnat pressa priset mycket.

AMDs moderkort är också mycket billigare än Intels motsvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...