Hoppa till innehåll

Ny Dator!


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Den är sämre än den jag plockade ut från Inet.

Men ska du bara redigera video så lär du nog inte märka någon stor skillnad.

jo, men har köpt från komplett.se tidigare + att de har 3 års garanti.

 

Sen vill jag bara påpeka (så det inte blir nåt fel här) att vi snackar inte om filmer i vanligt WMW, AVi elelr liknande, utan Full HD i 60i där runt 6-8 minuter tar 1 gb plats, har grejat med det på min nuvarande dator och det funkar inte så jätte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kollade lite om proccesorn, tydligen så är det många som tycker att den kylaren som följer med inte är nåt vidare bra, är det nån idé att köpa en annan? (kylare alltså)

Ska du inte överklocka datorn så kommer stockkylaren fungera bra.

Annars kan du köpa en CM Hyper 212 plus som är en väldigt prisvärd kylare som tystar ner den och ger dig lite utrymme att överklocka ifall du känner för det. Har dock i känningarna att din polare kommer faila rätt hårt med monteringen av den.

http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-...-hyper-212-plus

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang. CoolerMaster Scout-chassit: sätter du fläktar i plexin på sidan, låter datorn ganska rejält mycket när fläktarna suger in luft. Även fast man sänker hastigheten på fläktarna.

Redigerat av LasseKongo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Men då kör jag väll på det paketet då, ingen som har några invändningar?

 

Funderade lite ang minnena, hur mkt får man lägga till för att få 6gb, och tror du man kan dra ner den kostnaden från nåt annat?

 

Funderar lite på att dra ner på grafikkortet till ett ATI Radeon 5770 eller 5780 och sedan uppgradera till 6-8 gb ram, tror ni det blir bättre?

 

 

EDIT: vad sägs om att ta detta istället http://www.inet.se/artikel/5408677/powerco...deon-hd5770-1gb

 

och sen köra på 2 satser av det rammet du valde så att det totalt blir 8gb?

Redigerat av DiRtY
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då kör jag väll på det paketet då, ingen som har några invändningar?

 

Funderade lite ang minnena, hur mkt får man lägga till för att få 6gb, och tror du man kan dra ner den kostnaden från nåt annat?

 

Funderar lite på att dra ner på grafikkortet till ett ATI Radeon 5770 eller 5780 och sedan uppgradera till 6-8 gb ram, tror ni det blir bättre?

 

 

EDIT: vad sägs om att ta detta istället http://www.inet.se/artikel/5408677/powerco...deon-hd5770-1gb

 

och sen köra på 2 satser av det rammet du valde så att det totalt blir 8gb?

 

Vad ska du med 8gig ram till?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Men då kör jag väll på det paketet då, ingen som har några invändningar?

 

Funderade lite ang minnena, hur mkt får man lägga till för att få 6gb, och tror du man kan dra ner den kostnaden från nåt annat?

 

Funderar lite på att dra ner på grafikkortet till ett ATI Radeon 5770 eller 5780 och sedan uppgradera till 6-8 gb ram, tror ni det blir bättre?

 

 

EDIT: vad sägs om att ta detta istället http://www.inet.se/artikel/5408677/powerco...deon-hd5770-1gb

 

och sen köra på 2 satser av det rammet du valde så att det totalt blir 8gb?

8 GB ram är bara overkill.

6 räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu blev det väldigt rörigt, la up en likadan tråd på Sweclockers och där börja det prata om att jag skulle ta ett helt annat grafikkort och satsa mkt mer på proccesorn och rammet, jag som hade tänkt att beställa idag, men nu blev det som sagt väääldigt rörigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...