Hoppa till innehåll

Hjälp Med Ny Dator


xenodike
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej,

 

Jag behöver köpa en ny dator och har fått ett förslag av en som säger sig kunna sätta ihop en bra åt mig.

 

Enligt honom är det en jätte bra dator (efter mina behov), men tyvärr är jag totalt hopplös när det kommer till processor, grafikkort och nummer hit och dit.

 

Det datorn skall användas till är mycket spel i typen The sims 3 med alla expansioner och Rollspel typ Dragon Age, helst skall den hålla för spel som kommer att komma om ett år eller så.

 

Jag ser även mycket på film och lyssnar mycket på musik genom datorn.

 

Det här är vad han har föreslagit och priset

 

AMD Phenom II X4 / Black Edition 3.4GHz / 8MB processor

Nvidia GeForce 785 chipset

4GB DDR III 1333GHz Kingston (max 16GB)

1GB HDD SATA II / 64MB Cash / Western Digital

GeForce GTS 250 / GDDR3 / 1GB / 2000MHz / DDR III / HDMI

8-channel (7.1) HD audio

Gigabit LAN

DVD/RW Dual layer X22

Chassi: 500W ATX Black

Inkl:

 

Elkabel (PC).

W7 Home Premium 64-bit

Installerad & körklar.

Pris: 9490.- inkl. moms.

 

Han har även erbjudit att byta ut ljudkortet till ett Creative Sound Blaster kort.

 

Jag har inga problem att lägga ut pengarna men då skall den hålla i mer än nått år.

 

Så det jag undrar är, är det en bra dator och är den värd priset? Tacksam för alla svar.

 

Xenodike

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Byt till ATI Radeon HD5770

Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf.

 

Inget som heter "ATI" är framtidssäkert, Nvidia GeForce 9800 är mer framtidssäkert än någ ATI kort.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dreamhacker

Byt till ATI Radeon HD5770

Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf.

 

Inget som heter "ATI" är framtidssäkert, Nvidia GeForce 9800 är mer framtidssäkert än någ ATI kort.

 

ATI, Är dock INTE, Framtidssäkert. :meddum:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Byt till ATI Radeon HD5770

Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf.

Inget som heter "ATI" är framtidssäkert, Nvidia GeForce 9800 är mer framtidssäkert än någ ATI kort.

 

ATI, Är dock INTE, Framtidssäkert. :meddum:

 

Är det jag som är seg nu eller? Vad menar du med det där inlägget?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dreamhacker

Byt till ATI Radeon HD5770

Om han nu ändå skulle byta så är det väll bättre att välja något mer "framtidssäkert"? Till exempel ett HD 5830. DEt är inte så jättemycket dyrare iaf.

Inget som heter "ATI" är framtidssäkert, Nvidia GeForce 9800 är mer framtidssäkert än någ ATI kort.

 

ATI, Är dock INTE, Framtidssäkert. :meddum:

 

Är det jag som är seg nu eller? Vad menar du med det där inlägget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...