Hoppa till innehåll

Ladda Ner (utorrent)


Laserturken
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Hur många seeders har den torrenten du försöker ladda ner? Är det bara en eller har du stött på flera torrenter som inte går över 270kbps?

 

Note till mods: µTorrent är helt lagligt. Om ni låser denna tråden för att ni misstänker att han laddar ner något som har med §3.7 att göra är det som om en polis helt plötsligt går fram och tar din mobil för att han antar att den är stulen.

(hehe)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Sant, och jag håller på och ladda ner en laglig grej :)

 

Men seeders är väll "Källor"?

 

Isåfall så står det: 49(132)

 

Asså jag vill bara veta hur man gör det snabbare, för det är klar om 2 timmar, då är klockan 04:00 ungefär.

 

Och jag orkar inte stanna uppe så länge :/

Redigerat av PouyaShirin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar sätt att datorn automatiskt stänger av sig efter en viss tid ifall en nerladdning inte hinner bli klar innan jag somnar. Om det står att den är klar om 2 timmar och jag vill gå och lägga mig så kanske jag sätter att datorn stänger av sig om 3 timmar.

 

Hursomhelst funkar det perfekt att stänga ner och fortsätta på samma ställe imorgon, det är inte som när man laddar ner någon från webbläsaren. I µTorrent och antagligen alla andra torrent program kan man stänga av programmet och fortsätta där man slutade.

 

Det finns en del faktorer som avgör hur snabbt en torrent går men om man bortser från hur starkt bredband man har så är de största faktorerna:

1. hur många som laddar upp

2. hur många som laddar ner.

 

Just nu är det 132 som laddar upp varav 49 av dem som laddar upp till dig (inte endast till dig, dessa 49 laddar upp till flera andra också). Hur många är det som laddar ner filen? Tror det står under Klienter.

Om det är många som laddar ner så går det inte lika snabbt för dig.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesus

Det beror ju också på hur bra internet du har.

Japp, har man 0.2mbit/s ska man inte förvänta sig så mycket därför behöver vi internethastigheten TS Har. Sedan antar jag att han laddar ned från public trackers och då är 270kb/s ganska dugligt...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...