Hoppa till innehåll

Ladda Ner (utorrent)


Laserturken
 Dela

Rekommendera inlägg

Det beror på vad de gör. Om du tankar och de surfar kommer du säkert på 95% av erat internet. Du kan ju kolla vad de andra håller på med, om de också laddar ner är 270kb/s precis som det ska vara.

 

Företag vill tjäna pengar. De hittar på affärsidéer som får köpare att betala så mycket som möjligt för att få så lite som möjligt. Till exempel dynamisk hastighet om det nu är det du har.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det beror på vad de gör. Om du tankar och de surfar kommer du säkert på 95% av erat internet. Du kan ju kolla vad de andra håller på med, om de också laddar ner är 270kb/s precis som det ska vara.

 

Företag vill tjäna pengar. De hittar på affärsidéer som får köpare att betala så mycket som möjligt för att få så lite som möjligt. Till exempel dynamisk hastighet om det nu är det du har.

Va? Fattade inte där, så om jag laddar ner och de också så är 270 kb/s normalt?

 

Men om bara jag laddar ner så ska det vara nog över 270 kb/s?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är som sagt dynamisk så om du ligger mellan 250kb/s och 625kb/s så får du vad du betalar för (också beror det ju på hur många som laddar upp). Om någon annan i familjen också laddar ner någon i 270kb/s blir ju den totalt internetanvändningen 540kb/s vilket är inom ramarna ni betalar för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Aha jag förstår....

 

Så igentligen så laddar jag ner för 270 kb/s för att den andra personen ska ladda ner också i 270 kb/s eller är det så du menar?

 

Jag hade tänkt o köpa deras bästa bredband, alltså XXL 100.

 

Är detta smart?

 

http://www.comhem.se/comhem/bredband/abonn...18/-/index.html

 

Det som jag inte fattar, efter man har betalat klart ( Efter 12 månader) så går interneten bort eller kan man köra utan att betala?

 

Eller måste man betala igen för att interneten ska fortfarande va kvar ?

Redigerat av PouyaShirin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar inte det. Dels säger de 50-100, ännu en dynamisk hastighet, du kanske för 50 nästan hela tiden. Dessutom är 100 mer än man vanligtvis behöver, men det är upp till dig.

 

Det där med 12 månader betyder att du måste betala för 12 månader, sedan kan du säga upp det eller fortsätta betala. Du kan alltså inte säga upp bredbandet inom 12 månader. 400kr i månaden blir ganska mycket. Vi betalar 200kr för 8mbit tror jag, det brukar kosta 250 men vi har nåt specialerbjudande som aldrig går ut B) Tror det är Glocalnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Jag rekommenderar inte det. Dels säger de 50-100, ännu en dynamisk hastighet, du kanske för 50 nästan hela tiden. "

 

Jag förstod inte de dära :S

 

Men är denna bra då?

 

http://www.comhem.se/comhem/bredband/abonn...26/-/index.html

 

För denna är bättre och kostar 20kr mer, och har 99 kr i kampanjpris i 2 månader :)

 

http://www.comhem.se/comhem/bredband/abonn...28/-/index.html

 

Men jag vet verkligen inte mycket om sånt ....

 

Jag vill inte bli bara lurad, för det är inte så att min familj är skit rik och kan betala för 400/månad, hur enkelt som helst.

 

Så menar du att om jag köper en för 12-25 mbit/s(som den sista länken jag skickade dig, Large) kommer jag få 12 mbit/s då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer få 12-25 om du köper 12-25, men det är störst chans att du oftast har en liten hastighet eftersom comhem tjänar mest pengar på det. Om comhem har fasta hastigheter så ta en sån, annars rekommenderar jag inte comhem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer få 12-25 om du köper 12-25, men det är störst chans att du oftast har en liten hastighet eftersom comhem tjänar mest pengar på det. Om comhem har fasta hastigheter så ta en sån, annars rekommenderar jag inte comhem.

Vad menar med fasta hastighet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

12-25 = dynamisk hastighet.

8 = fast hastighet, statisk hastighet.

 

Om du betalar för 8 ska du alltid få 8, om du betalar för 12-25 kan du få 12 hela tiden om du har otur.

Vi betalar för 8 och jag har kört tptest då och då och den ligger alltid nära 8.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

12-25 = dynamisk hastighet.

8 = fast hastighet, statisk hastighet.

 

Om du betalar för 8 ska du alltid få 8, om du betalar för 12-25 kan du få 12 hela tiden om du har otur.

Vi betalar för 8 och jag har kört tptest då och då och den ligger alltid nära 8.

Men om du har lust kan du hjälpa mig och hitta? :) Im not expert at these things.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte jag heller faktiskt, mina föräldrar köpte bredband för länge länge sen och sen dess har jag inte behövt bry mig om det. Men kolla runt bland de kända bredbandsföretagen och se om du hittar 8mbit för 250kr i månaden. Då kan du ladda ner 1mb/s. Vi har glocalnet som sagt och för ett tag sen brukade bredbandet vara offline ca. 1minut per dag men de senaste veckorna har det inte hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...