Hoppa till innehåll

Dator


Gäst JespOL
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst JespOL

Just nu sitter jag på en Acer Aspire 5738zg:

Intel T4400

4 Gb ram 1066 Mhz

Ati Radeon HD 4650

 

Men den går inte att spel på.... Och jag vill ha en ny STATSIONÄR dator för laptops laggar sönder även om de är bra.

post-50071-1280143727_thumb.png

Redigerat av JespOL
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Just nu sitter jag på en Acer Aspire 5738zg:

Intel T4400

4 Gb ram 1066 Mhz

Ati Radeon HD 4650

 

Men den går inte att spel på.... Och jag vill ha en ny STATSIONÄR dator för laptops laggar sönder även om de är bra.

post-50071-1280143727_thumb.png

Då föreslår jag att du säljer den datorn, så du får en lite högre budget.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst JespOL

Just nu sitter jag på en Acer Aspire 5738zg:

Intel T4400

4 Gb ram 1066 Mhz

Ati Radeon HD 4650

 

Men den går inte att spel på.... Och jag vill ha en ny STATSIONÄR dator för laptops laggar sönder även om de är bra.

post-50071-1280143727_thumb.png

Då föreslår jag att du säljer den datorn, så du får en lite högre budget.

 

Vart ska jag sälja den? Och hur mycket?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dreamhacker

Just nu sitter jag på en Acer Aspire 5738zg:

Intel T4400

4 Gb ram 1066 Mhz

Ati Radeon HD 4650

 

Men den går inte att spel på.... Och jag vill ha en ny STATSIONÄR dator för laptops laggar sönder även om de är bra.

post-50071-1280143727_thumb.png

Då föreslår jag att du säljer den datorn, så du får en lite högre budget.

 

Vart ska jag sälja den? Och hur mycket?

 

Sälj den för 1800 kr på blocket.se Redigerat av Dreamhacker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Just nu sitter jag på en Acer Aspire 5738zg:

Intel T4400

4 Gb ram 1066 Mhz

Ati Radeon HD 4650

 

Men den går inte att spel på.... Och jag vill ha en ny STATSIONÄR dator för laptops laggar sönder även om de är bra.

post-50071-1280143727_thumb.png

Då föreslår jag att du säljer den datorn, så du får en lite högre budget.

 

Vart ska jag sälja den? Och hur mycket?

 

Sälj den för 1800 kr på blocket.se

 

Skämtar du med mig?

Det är en ganska bra dator, han kan nog få ca 3500 för den om han har tur.

Sätt 3500 från början, annars sänk till 3k.

På Blocket alltså :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En ny stationär för de pengarna är tveksamt om du kan skrapa ihop. Går dock fint att köpa begagnade datordelar och få en godkänd dator för de pengarna. Byggde själv min HTPC för 1600:-, dock är det tveksamt om grafikkortet orkar med CS Source. Och då tog jag ju chassit från en begagnad kassettbandspelare...

 

Klarar du dig med att lira 1.6 kan du prova att konsultera ett grovsoprum, där kan man hitta många skojsiga saker. Gratis är gott.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sälj din laptop för ca 2500-3000kr på blocket så har du iaf 4500-5000kr till en dator. För det priset kan du tex köpa den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200 . Men då får du inte med något Operativsystem.

 

Vill du ha med ett operativsystem i priset så föreslår jag en sån här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530 med Windows 7 Home Premium 32-/64-bit.

 

OBS att du måste bygga datorn själv, men det brukar inte vara några problem om man är försiktig.

 

Eller så ber du någon annan här på fuska att sätta ihop ett paket åt dig.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som folk har sagt, sälj din laptop. Men fattar inte hur du har gjort för att sabba den. Visserligen vet jag att laptops har en tendens att bli seg om man missköter dem o.s.v..

 

Och folk som kan sätta ihop datorer är många. Fråga runt i din bekantskapskrets.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst JespOL

Som folk har sagt, sälj din laptop. Men fattar inte hur du har gjort för att sabba den. Visserligen vet jag att laptops har en tendens att bli seg om man missköter dem o.s.v..

 

Och folk som kan sätta ihop datorer är många. Fråga runt i din bekantskapskrets.

Vadå sabba? Den fryslaggar hela tiden och jag har tillochmed en extern hårddisk med allt på men det blev ingen skillnad. Säg hur jag ska kunnat förstört datorn?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Som folk har sagt, sälj din laptop. Men fattar inte hur du har gjort för att sabba den. Visserligen vet jag att laptops har en tendens att bli seg om man missköter dem o.s.v..

 

Och folk som kan sätta ihop datorer är många. Fråga runt i din bekantskapskrets.

Vadå sabba? Den fryslaggar hela tiden och jag har tillochmed en extern hårddisk med allt på men det blev ingen skillnad. Säg hur jag ska kunnat förstört datorn?

 

Du har kanske spelat en väldigt lång tid i ett väldigt varmt rum?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som folk har sagt, sälj din laptop. Men fattar inte hur du har gjort för att sabba den. Visserligen vet jag att laptops har en tendens att bli seg om man missköter dem o.s.v..

 

Och folk som kan sätta ihop datorer är många. Fråga runt i din bekantskapskrets.

Vadå sabba? Den fryslaggar hela tiden och jag har tillochmed en extern hårddisk med allt på men det blev ingen skillnad. Säg hur jag ska kunnat förstört datorn?

 

Du har kanske spelat en väldigt lång tid i ett väldigt varmt rum?

 

Exakt, laptops överhettas väldigt lätt. Speciellt om man bara har den stående på ett bord.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...