Hoppa till innehåll

Facebook


GZT
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har släkt i usa. Lösning? (facebook)

 

 

Jag har skitmånga bra kompisar från ett läger jag är på varje sommar. Lösning? (facebook)

 

Jag har kontakt med kompisar jag bara träffar på sommaren via facebook!

PRECIS!

 

Man har ju Facebook för att man kan hålla kontakten. Men det är också mycket skit på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har släkt i usa. Lösning? (facebook)

 

 

Jag har skitmånga bra kompisar från ett läger jag är på varje sommar. Lösning? (facebook)

 

Jag har kontakt med kompisar jag bara träffar på sommaren via facebook!

PRECIS!

 

Man har ju Facebook för att man kan hålla kontakten. Men det är också mycket skit på sidan.

 

Ja men OP menade ju inte att sidan var värdelös, utan att sidan är överdrivet stor, vilket den är. Om den enda anledningen att använda facebook är att hålla kontakten med kompisar så förstår jag inte varför det finns så många onödiga grupper, spel och funktioner som det gör. Därav "överdrivet"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Facebook är väldigt användbart till att hålla kontakter" är inte ekvivalent med "Enda anledning jag har facebook(eller föredrar facebook framför annat) är för att man kan hålla kontakten"

 

Man borde lära ut logik som skolämne.

Håller med. Men i princip ingen har sagt något annat än att det använder det till att hålla kontakten med folk. Säger dom inte att dom använder det till annat, så antar man väl att dom använder det till att hålla kontakten?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man borde lära ut logik som skolämne.

Sant. +1 å sånt.

 

OT: Nästan alla mina kompisar (inklusive jag själv) tycker facebook är ett extremt slöseri med tid, och nästan alla mina kompisar inklusive jag själv har facebook och är inne flera gånger i veckan. Facebook har något som gör att man måste ha det vare sig man vill eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man borde lära ut logik som skolämne.

OT: Nästan alla mina kompisar (inklusive jag själv) tycker facebook är ett extremt slöseri med tid, och nästan alla mina kompisar inklusive jag själv har facebook och är inne flera gånger i veckan. Facebook har något som gör att man måste ha det vare sig man vill eller inte.

 

Handlar väl mest om att folk vill hänga med i vad som händer och inte känna sig utanför. Men visst, om det finns många andra funktioner förutom att hålla kontakten med bekanta och kommentera på saker som inte kan göras bättre annorstädes så är det väl så Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är att man kan hålla kontakt på många olika sajter så det kan inte bara vara det som gör facebook så "speciellt". Det som gör facebook speciellt enligt mig är att det är lättanvänt och överskådligt samtidigt som man kan göra det mesta man skulle vilja göra på en sådan sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Facebook har något som gör att man måste ha det vare sig man vill eller inte.

Som vad? Visst, idag är jag inte direkt "anti-facebook" som jag var innan, men jag har inget behov av hemsidan alls. De vännerna jag har, som jag faktiskt vill hålla kontakten med, är inte medlemmar på Facebook. Så även om jag skulle få för mig att bli medlem där så skulle det ändå inte finnas något för mig att göra där ändå. Folk som jag lyckats bli av med såsom äldre skolklasser eller dylikt vill jag absolut inte ha kontakt med igen. Sedan måste jag säga att folk som har Facebook för att hålla kontakt med folk man träffar varje dag är pinsamt. Jag träffar mina föräldrar och mina syskon praktiskt taget varje dag, varför skulle jag isf. använda mig av någon hemsida som Facebook för att hålla kontakten mer?

 

Ett stort nej till Facebook för min del, har man släktingar i andra länder eller svåråtkomliga kontakter så kan väl Facebook ses som en lösning, men det hela känns lite väl abstrakt för att ersätta det vanliga sociala livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det förstår jag, men liksom, när folk säger att man använder Facebook för att hålla kontakt med de personerna ses det snabbt som att den analoga världen försvinner då det är, som sagt, abstrakt. Att samtala med anonymt folk som på det här forumet är en helt annan sak eftersom man är här för att uttrycka sig och delta i diskussioner, inte för att låtsas hålla kontakten med folk man träffar var och vartannat år. Fortfarande så har jag inget behov av Facebook och när jag slutade nian hade 27 av 30 i klassen varsitt medlemskap på den hemsidan men jag tvivlar starkt på att alla faktiskt är i behov av hemsidan egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...