Hoppa till innehåll

Facebook


GZT
 Dela

Rekommendera inlägg

Men att pratar med sina vänner man träffar till vardags över FaceBook är ju inte konstigare än att folk använder msn. Klart att ingen har ett behov av det men det är ju ruskigt smidigt och användbart iom att man kan prata med sina vänner, hålla kontakten med släktingar o vänner som kanske befinner sig utomlands eller långt bort, plus möjligheten att exempelvis kunna bjuda in 10, 50 eller 100 vänner till ett event med ett knapptryck.

 

Du kan ju ha diskussioner tillsammans med andra IRL också, men likt förbannat sitter du här.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fast på samma sätt som Facebook så är ju Msn inte riktigt till för att snacka med folk man möter varje dag. Nu har jag visserligen inte använt mig av Msn på åratal, men jag pratade aldrig med folk på Msn som jag träffar vardagligen. Vill jag snacka med någon kan jag lika gärna ringa personen istället för att sitta vid en dator. En diskussion på Msn eller via annan chatt som tar en timma att skriva mellan varandra kan man ta på mindre än tio minuter i telefonen, snacka om slöseri med tid.

 

Anledningen till varför jag sitter här och är inne på forum såsom Fuska.se är inte för att hålla kontakten med någon, utan för att som sagt delta i diskussioner och uttrycka sig på ett fritt och anonymt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle det gå fortare att snacka skit över telefon istället för msn, som dessutom är gratis och tillåter diskussion med flera samtidigt? De flesta som använder msn eller chatten på FaceBook vad jag vet använder den för att prata med sina vänner, ofta samma människor de träffar dagligen. Vad menar du att msn är "till för" om inte avslappnad konversation kompisar emellan, och alla ska väl få använda den tjänsten som de vill eller? Den främsta anledningen till varför folk har FB är ju för att snacka med sina vänner även utanför skolan och kanske de man inte har möjlighet att träffa varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om den funktionen brukar missbrukas genom att citera Kent-texter (relationsstatus: det är komplicerat) eller att skriva någonting i stil med "fy faaan, jag orkar inte längre..." för att sedan vägra berätta vad det handlar om när någon frågar. Eller det värsta: "Tycker du om mig? Kommentera i så fall den här statusen med ett <3". Jävla uppmärksamhets- och bekräftelsesökande pack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt som händer är att man ger Facebook tillåtelse att använda ens IP-content. Man äger fortfarande allt och Facebooks rätt att använda det utgår när man tar bort det från facebook eller raderar sitt konto. Dock så har jag aldrig någonsin varit med om att de faktiskt har använt folks privata foton.

 

Det skulle bli en sådan jävla skitstorm att de bara skulle tappa massa användare, så det är antagligen inte värt det. Stora hemsidor gillar att reservera sig en massa rättigheter som de aldrig använder. Bara utifall att.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...