Hoppa till innehåll

Datorn Trasig! D:


kattus
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst CrazyCake

Du har inget larm i datorn som larmar om temperaturen överstiger en viss gräns? Jag har själv en sån och den är satt till 80 C eftersom min processors övre brukningstemperatur är 85 C. Kan det ha varit mycket dam kan din processor(eller någon annan komponent) ha gått sönder av värmen? Vad var din maxtemperatur i datorn innan du rensade dammet?

 

Får du några POST-koder(låter som sekvenser av toner när datorn startar)? I så fall vad och vad har du för moderkort.

 

Rörde du vid någon komponent utan att urladda dig genom att t.ex. röra vid en jordad punkt eller om du kanske har ESD-verktyg? Det är viktigt, precis som man kan få en stöt genom att bara t.ex. röra handtag/andra personer ibland så kan man få en stöt p.g.a. att man är laddad med nån tusen volt. Urladdas denna spänning igenom en dators komponent är den alldeles säkerligen trasig då de inte är gjorda för spänningar över typ 50 Volt.

 

Min dator har själv haft exakt samma symptom, och då var det grafikkortet som var paj, det vara bara och byta ut det. Du har inte ett ledigt grafikkort som du kan testa och byta med?

Jag urladdade mig, har hört att det räcker med att röra överdelen av chassiet.

Maxtemeraturen var nog inte nådd eftersom den var mera kall då.

Och några toner har jag inte hört för jag inte har en pc-speaker.

Moderkort har jag också skrivit "mobo".

Kände inga stötar iaf... betyder det att det borde va ok?

 

Saker som jag behöver från den:

Graffikort

DVD-brännare

Dom 2 hårddiskarna

Nätagget

och Nätverkskortet.

 

Tror ni dom är hela?

 

Om du läste hans inlägg så hade han precis samma problem och då var det grafikkortet?

Testa med ett annat.

 

Iallafall, om du ska "urladda" dig så ska du helst hålla dina händer på ett element i några minuter :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

text

text

 

Om du läste hans inlägg så hade han precis samma problem och då var det grafikkortet?

Testa med ett annat.

 

Iallafall, om du ska "urladda" dig så ska du helst hålla dina händer på ett element i några minuter :)

 

Har 2 liggade men dom är trasiga från Windows 98 datorer... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...