Hoppa till innehåll

Hal.dll Saknas


DAWd
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare alla. Jag behöver hjälp, jag & min kompis lanade hos han igår och han ville att jag skulle fixa Windows 7 till hans dator. Jag kollade lite requirements för windows 7 och hans dator klarade av det. Jag laddade ner Windows 7 som jag ha till alla mina andra datorer (Funkar!) men när jag skulle fixa på min kompis dator så stannade allt upp os.v och det slutade med att han fick ett felmedelande:

 

 

"Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad:

Windows-rot>//syste m32//hal.dll

Installera en kopia av filen ovanför på nytt."

 

 

Han kan inte starta hela windows för det här kommer ivägen. Vet någon hur man kan fixa det här? skulle varit schysst :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå? Vet du inte hur man fixar det här eller?

 

"Installera en kopia av filen ovanför på nytt."

 

Har du klarat att installera ett helt operativsystem så borde du väl klara att kopiera en fil?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå? Vet du inte hur man fixar det här eller?

 

"Installera en kopia av filen ovanför på nytt."

 

Har du klarat att installera ett helt operativsystem så borde du väl klara att kopiera en fil?

ha in te hålit på att kopiera filer s mycke för det ska bara vara så enkelt att installera... ska man ladda ner filen & lägga på skiva & stoppa in i datan & sen typ boot from disk eller vadå? :S
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Skaffa Windows 7 skivan(om du nu har någon) och sätt i den i datorn. Har du ingen Windows 7 skiva kan du ju alltid använda någon annan OS-installtionsskiva, ex WinXP/Ubuntu.

2. Boota ifrån skivan.

3. Kör något program som kan hantera kopiering av filer. T.ex. återställningskonsolen, eller t.ex. i Ubuntu terminalen.

4. Hämta en kopia av hal.dll, skaffa typ ifrån internet eller ännu bättre din egen dator som hade Windows 7, eller kanske installationsprogrammet om det går.

5. Kopiera filen.

6. Starta om med Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Skaffa Windows 7 skivan(om du nu har någon) och sätt i den i datorn. Har du ingen Windows 7 skiva kan du ju alltid använda någon annan OS-installtionsskiva, ex WinXP/Ubuntu.

2. Boota ifrån skivan.

3. Kör något program som kan hantera kopiering av filer. T.ex. återställningskonsolen, eller t.ex. i Ubuntu terminalen.

4. Hämta en kopia av hal.dll, skaffa typ ifrån internet eller ännu bättre din egen dator som hade Windows 7, eller kanske installationsprogrammet om det går.

5. Kopiera filen.

6. Starta om med Windows 7.

Även fast jag brukar vara vid datorer & sånt men det här.. Fattade inte riktigt :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...