Hoppa till innehåll

Scizor


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Tänkte fråga lite saker om Scizor.

  • Vad är det bästa combot jag kan få utan använda TMs/HMs?
  • Finns det några TMs/HMs som skulle vara väldigt bra att lägga till?
  • När skall jag utveckla schyther till scizor?
  • Hur får man metalcoat så fort som möjligt?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det där svarade inte på något som jag ville veta.

 

Både:

http://serebii.net/potw/212.shtml

och

http://www.smogon.com/gs/pokemon/scizor

Visar movesets och jag tror att det var det Draghon trodde du frågade efter med:

  • Vad är det bästa combot jag kan få utan använda TMs/HMs?
Det visar i alla fall de bästa(?) movesets som finns. Sen får du väl peta lite själv på det som behöver HMs och TMs

 

Sen angående vilken level du ska utväckla den på skulle jag säga att det beror på vilken attack du vill ha av Metal Claw(Scizor lvl30) och Wing attack(Scyther lvl30)

 

Eftersom att den lär sig väldigt lite olika typer av attacker på egen hand så är det lättast att få en bra combo med hjälp av TMs/HMs

Attackerna den lär sig finns

här för Scizor och här för Scyther.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Vad är det bästa combot jag kan få utan använda TMs/HMs?
Det visar i alla fall de bästa(?) movesets som finns. Sen får du väl peta lite själv på det som behöver HMs och TMs

 

Sen angående vilken level du ska utväckla den på skulle jag säga att det beror på vilken attack du vill ha av Metal Claw(Scizor lvl30) och Wing attack(Scyther lvl30)

 

Eftersom att den lär sig väldigt lite olika typer av attacker på egen hand så är det lättast att få en bra combo med hjälp av TMs/HMs

Attackerna den lär sig finns

här för Scizor och här för Scyther.

 

Jag fattar att jag ska välja mellan Wing Attack och Metal Claw, men vilken ska jag ta och varför? Kan Scizor lära sig wing attack iaf genom TMs? Och jag har kollat på serebii, tro det eller ej. och jag tror inte jag orkar hålla på med breeding eftersom jag inte är en särskilt taktisk spelare, kör mer på råstyrka, och dessutom handlar det inte om att få en ultimat Scizor, utan bara en som är jävligt bra utan att man måste anstränga röven av sig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...