Hoppa till innehåll

Scizor


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Scizor verkar vara ganska klurig att göra ett moveset för utan att ha med HMs/TMs/breeding, eftersom att den inte har så många attacker som den lär sig vid level up. Jag försökte sätta ihop ett litet moveset, vet inte riktigt om det är bra...

 

-Wing Attack (bättre Base Power, accuracy och typ än Metal Claw, fast den får inte STAB)

-Slash (ganska stark Normal-attack, hög critical hit-rate)

-Swords Dance (ganska självklar)

-Metal Claw (som man kan ha samtidigt som Wing Attack om man utvecklar Scyther i exakt Lv. 30. Scizors enda STAB-attack utom Steel Wing som är en TM)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försök inte förstå dig på Daves jävla uträkningar Adi, du får bara ont i huvudet. ;)

Nej men skulle gissa på att han jämförde hur många typer attackerna är effektiva mot eller nåt.

Jag har ett kick-ass dokument i Excel med jävligt najsiga beräkningar som grundar sig på hur stor sannolikhet det är att en typ av attack är supereffektiv/hypereffektiv mot en valfri pokemon, har använt det i ett försök att matematisk beräkna det bästa teamet som är möjligt att göra.

 

där kan jag se att t.ex. Ice-attacker har störts sannolikhet att vara effektiva medan då scizor är av den typen som är den 18:onde mest resistenta typen. skickar gärna dig en mall om du vill.

 

Scizor verkar vara ganska klurig att göra ett moveset för utan att ha med HMs/TMs/breeding, eftersom att den inte har så många attacker som den lär sig vid level up. Jag försökte sätta ihop ett litet moveset, vet inte riktigt om det är bra...

 

-Wing Attack (bättre Base Power, accuracy och typ än Metal Claw, fast den får inte STAB)

-Slash (ganska stark Normal-attack, hög critical hit-rate)

-Swords Dance (ganska självklar)

-Metal Claw (som man kan ha samtidigt som Wing Attack om man utvecklar Scyther i exakt Lv. 30. Scizors enda STAB-attack utom Steel Wing som är en TM)

thats what im talkning about! men det funkar även om scizor inte utvecklas genom att levla?

 

Det kan nog fungera bra, om man har tid med att använda både Agility och Swords Dance.
hmmm, tror nog jag kör med metal claw i så fall. då täcker jag lite fler typer...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...