Hoppa till innehåll

Iphone 4 Tele2


VAZE
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu så har tele2 börjat sälja iPhone 4 /default/smile.gif Men jag undrar lite över mobilen. Det står att den totala månads kostnaden är 289:- (se hemsidan), och det är en 24 månads bindnings tid. Om detta stämmer så blir den totala kostnaden 6936:- vilket är väldigt billigt. Jag trodde den skulle gå på 8000:- +.

https://billigaste-fastpris.se/mobilerbjudanden

Så jag har 2 frågor!

1. Är min uträkning rätt? Eller har jag missat något eller tillkommer något (har aldrig köpt något med abonnemang förut). Vad är den totala kostnaden efter 24 månader?

2. Är ''kompis surf'' paketet bra för att surfa (mest forum, facebook, och ladda ner apps)?

Tacksam för alla svar.

Redigerat av admin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. vad jag har för mig så ingår det massa andra kostnader också, typ hur mycket man ringer och smsar. tror det är så, jag köper aldrig med abonnemang för det verkar jobbigt :P

Nja, jag fyller ju på mobilen själv som vanligt och ringer för 69 öre/min. Det vet jag men är det något annat som till kommer som gör månads kostnaden dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. vad jag har för mig så ingår det massa andra kostnader också, typ hur mycket man ringer och smsar. tror det är så, jag köper aldrig med abonnemang för det verkar jobbigt :P

Nja, jag fyller ju på mobilen själv som vanligt och ringer för 69 öre/min. Det vet jag men är det något annat som till kommer som gör månads kostnaden dyrare.

 

Du har ju abonnemang, då ska man inte behöva fylla på eller?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då får du skaffa kontantkort.

Är lite förvirrad nu. Om jag köper den från tele2 med abonnemang (den ända möjligheten), kan jag använda kontantkort då och fylla på själv fast jag har abonnemang?

 

Nej, antingen har man abonnemang eller kontantkort. Hur visste du inte det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då får du skaffa kontantkort.

Är lite förvirrad nu. Om jag köper den från tele2 med abonnemang (den ända möjligheten), kan jag använda kontantkort då och fylla på själv fast jag har abonnemang?

 

Dude, du är lost.

 

Abonnemang = Månadskostnad och oftast bindningstid.

Kontantkort = Köp hos serviceombud och ladda på själv. Oftast ingen bindningstid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör dig själv en tjänst att själv gå med din mamma eller pappa till Tele2 och prata med dom i kassan där. Dom kan mer om sånt här.

:) Men jag beställer den nog med abonnemang, och som ni nu har lärt mig så får jag räkning hem på den jag ring, sms etc för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...