Hoppa till innehåll

Tjäna 1000kr Snabbt?


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har du kanske en konsol med spel som du inte spelar? Om du har så kan du ju sälja allt detta sen gåra kaoz med den. Skämta men seriöst som jag sa kolla upp om du har nå spel eller konsol som du inte spelar.

Redigerat av HipHopmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag sålde i snitt ungefär så att jag tjänade 100kr varje helg, och då jobbade jag 4-5 timmar per helg. Kändes inte värt det. ;)

Har själv gått igenom det..

 

Man är en turpojke om man hitta folk i RAD som vill köpa tidningen.. ganska kasst.

Hellre rekommenderar jag att börja dela ut reklam... där slipper man leta efter folk som vill köpa tidningen.

Rätt bra i lön... fast det varierar ju beroende på vilken stad man bor i.

 

Som någon annan sa, så kan du ju gå runt och fråga om du får skotta deras tomt.

 

Du kan ju alltid sälja dig själv också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kanske en konsol med spel som du inte spelar? Om du har så kan du ju sälja allt detta sen gåra kaoz med den. Skämta men seriöst som jag sa kolla upp om du har nå spel eller konsol som du inte spelar.

Funderar på att sälja mitt 360, men vettefan om brorsan går med på det. =/

 

Har själv gått igenom det..

 

Man är en turpojke om man hitta folk i RAD som vill köpa tidningen.. ganska kasst.

Hellre rekommenderar jag att börja dela ut reklam... där slipper man leta efter folk som vill köpa tidningen.

Rätt bra i lön... fast det varierar ju beroende på vilken stad man bor i.

 

Som någon annan sa, så kan du ju gå runt och fråga om du får skotta deras tomt.

 

Du kan ju alltid sälja dig själv också...

Ungefär hur mkt tjänat man på att dela reklam? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

100kr är ju inte så farligt för 4-5 timmars arbete för ngn som är minderårig, ni kan ju inte räkna med att få 87kronor timmen (har för mig de va lägsta för en 18+ åring utan slutbetyg) Det är ju trotts allt pengar.

 

Annars haru ju säkert något du kan sälja, tv spel eller någon spelkonsol

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

100kr är ju inte så farligt för 4-5 timmars arbete för ngn som är minderårig, ni kan ju inte räkna med att få 87kronor timmen (har för mig de va lägsta för en 18+ åring utan slutbetyg) Det är ju trotts allt pengar.

 

Annars haru ju säkert något du kan sälja, tv spel eller någon spelkonsol

Kanske är jag som är bortskämd. När jag dömer fotboll får jag 120kr för matcher som är mellan 2*25min och 2*35 min.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar på att sälja mitt 360, men vettefan om brorsan går med på det. =/

Ungefär hur mkt tjänat man på att dela reklam? :)

Ungefär 500-600 kr... det kanske inte är så mycket för de flesta men för mig räcker det gott och väl...

 

Eventuellt slutar orka efter ett tag, men de första månaderna är som gratis pengar.

 

Och börja inte jobba för aftonbladet, då måste man gå runt och knacka på hos främlingar och fråga om de vill köpa en tidning. Extremt jobbigt att hitta den rätta presentationen av sig själv och innan du ens börjat så slänger de dörr'n i näsan på dig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv gått igenom det..

 

Man är en turpojke om man hitta folk i RAD som vill köpa tidningen.. ganska kasst.

Hellre rekommenderar jag att börja dela ut reklam... där slipper man leta efter folk som vill köpa tidningen.

Rätt bra i lön... fast det varierar ju beroende på vilken stad man bor i.

 

Som någon annan sa, så kan du ju gå runt och fråga om du får skotta deras tomt.

 

Du kan ju alltid sälja dig själv också...

 

 

Ungefär 500-600 kr... det kanske inte är så mycket för de flesta men för mig räcker det gott och väl...

 

Eventuellt slutar orka efter ett tag, men de första månaderna är som gratis pengar.

 

Och börja inte jobba för aftonbladet, då måste man gå runt och knacka på hos främlingar och fråga om de vill köpa en tidning. Extremt jobbigt att hitta den rätta presentationen av sig själv och innan du ens börjat så slänger de dörr'n i näsan på dig!

Eller inte;

 

Det måste verkligen variera på vilket företag och vart man bor.

Jag delade ut reklam i ett år och fick ungefär 1000 per 4 månader. -.-

Det bästa var ju att på den så kallade följesedeln så stod det;

 

Antal Trycksaker: 23

Antal Kilogram: 230.8

Bladningsersättning: 80 kr.

Viktersättning: 140 kr. osv osv.

 

Men saken är den, att ett moment tog ca. 5-6 timmar beroende på hur många trycksaker man fick.

Du måste även lägga ihop alla trycksaker i buntar. (Blada)

200 buntar = 200 brevlådor som ska ha reklam.

200 x antalet trycksaker ska bladas. VARJE helg.

Sen finns det ju också special-bilagor som bara ska till vissa hus, och "Ingen Reklam" brevlådor också..

 

Så nej, nej och åter nej. Jag rekommenderar verkligen inte att dela ut reklam i ditt distrikt om det inte är ett annat företag än SDR, samt bättre lön.

 

 

 

tl;dr: Jag hatar det, rekomenderar det inte. Men det kanske är annorlunda i ditt distrikt...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...