Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo jag förstår väl, men jag håller inte med.

Att ladda ner musik är olagligt, att hugga säg själv med en kniv är lagligt (antar jag). Vad gör du helst? Det är min poäng. Jag bryter hellre lagen än att sätta min kropp i fara. Det bästa är förstås att inte göra något av det.

Ja, varför ska du hugga dig med en kniv? Det behöver du inte göra, vem har sagt det? Jag fattar inte... "bryter mot lagen i än att sätta min kropp i fara." Narkotika är FARLIGT! Nu får du narkotika att vara samma sak som att ladda ned film, vilket det inte är. DÅ har du missuppfattat det ganska fel. Ladda ned film är olgaligt för att upphovsmannen inte tjänar någor på det. Narkotika är olagligt för att det är farligt.

Bara för att de är olagliga är de inte samma sak.

 

Jag har hittat anledningen, men jag tror inte du förstår dig på den...

 

Har du någon aning om hur stor procent av de som dör pga. handlingar som orsakats av LSD? De som gjort det hade antagligen ingen sitter. Om man vill hoppa från ett hustak men har en sitter så förhindrar den personen det (man bör inte ta LSD på ett hustak från första början). Det är som en livvakt vid badet som hjälper till när något håller på att gå fel. Eller en föräldrar som är med när man sitt barn sig simma. Om man känner sig osäker ska man ha en badvakt. Det är väldigt viktigt med en sitter om man tar droger såsom LSD, även om man är erfaren.

Ja, jag var lite oseriös när jag sa att jag inte blev förvånad om det var tvärt om. Jag tänkte som så att det nästan inte finns några dödsfall på grund av överdos på LSD. Medans för mycket kladdkaka vet vi är dåligt för kroppen och att det finns folk som dött av socker.

Men du, varför ta LSD in the first place? För att det är nyttigare en kladdkaka? Eller?

Om jag som normalviktig/underviktig äter massa kladdkaka i en vecka dör jag inte, jag går säkert upp några kilo dock och mår dåligt.

Om jag tar massa LSD på en vecka kommer inte veckan ta sitt slut innan jag dör.

Bara för att det är fler som dör av socker betyder det inte att LSD är ofarligare. Det har med att socker är tillåtet och vanligare.

Varför är socker tilåtet? Tada! Tänk.

Nej, juste, det funkade inte fan....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Narkotika är olagligt för att det är farligt.

Alkohol är mer farligt än cannabis så om det stämde skulle antingen cannabis vara lagligt eller alkohol olagligt.

Exemplet med att ladda ner musik var bara för att förklara varför jag går på hur farligt något är och inte hur lagligt, även om det också är en variabel.

 

Men du, varför ta LSD in the first place? För att det är nyttigare en kladdkaka? Eller?

Om jag som normalviktig/underviktig äter massa kladdkaka i en vecka dör jag inte, jag går säkert upp några kilo dock och mår dåligt.

Om jag tar massa LSD på en vecka kommer inte veckan ta sitt slut innan jag dör.

Man brukar ta LSD för att det är kul eller för att man vill utforska medvetandet. Jag håller med om att det är farligare än kladdkaka, vi kan lägga ner den diskussionen. Du kommer med högsta sannolikhet inte dö om du tar en normal dos LSD varje dag i en vecka, men det är ändå för ofta. Jag läste en som skrev att han rekommenderade en månad mellan för att kunna tänka över upplevelsen. Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alkohol är mer farligt än cannabis så om det stämde skulle antingen cannabis vara lagligt eller alkohol olagligt.

Exemplet med att ladda ner musik var bara för att förklara varför jag går på hur farligt något är och inte hur lagligt, även om det också är en variabel.

Man brukar ta LSD för att det är kul eller för att man vill utforska medvetandet. Jag håller med om att det är farligare än kladdkaka, vi kan lägga ner den diskussionen. Du kommer med högsta sannolikhet inte dö om du tar en normal dos LSD varje dag i en vecka, men det är ändå för ofta. Jag läste en som skrev att han rekommenderade en månad mellan för att kunna tänka över upplevelsen.

Men varför ska man ta LSD för? Det suger ju. Bättre att skippa det helt ju. Det är inte ens bra i små mängder.

Bättre att skippa det över huvudtaget...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men varför ska man ta LSD för? Det suger ju. Bättre att skippa det helt ju. Det är inte ens bra i små mängder.

Bättre att skippa det över huvudtaget...

Håller med. Varför finns LSD igentligen? Är folk så himla kass på att dansa så att dom behöver droger till det? Lozers.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att ladda ner musik är olagligt, att hugga säg själv med en kniv är lagligt (antar jag). Vad gör du helst? Det är min poäng. Jag bryter hellre lagen än att sätta min kropp i fara. Det bästa är förstås att inte göra något av det.

 

Ja, men om man nu skall använda en drog så är det nog fler som hellre använder en laglig drog.

 

Ja, den kan vara farligare men du riskerar inte att åka fast, hamna i massa register, inte få jobb etc. etc. på grund av att du har tagit en öl.

 

Dessutom är alkohol och LSD (och alla andra droger för den delen) helt olika, och inte riktigt jämförbara. Du förstår säkert själv hur LSD kan vara farligare än alkohol, och hur alkohol kan vara farligare än alkohol.

 

"Alkohol är mycket farligare än de flesta andra droger hurr durr!" börjar bli ganska tjatigt.

 

LSD har nästan ingen effekt efter endast en halvtimme

 

Du inser säkert att det bara var ett exempel, och att exakta tidsangivelser för hur LSD verkar är helt irrelevanta i diskussionen.

 

Poängen är att LSD inte är en drog som dödar dig om 50 år. Den dödar dig nu.

 

Har du någon aning om hur stor procent av de som dör pga. handlingar som orsakats av LSD?

 

Nej, eftersom det med största sannolikhet inte förs någon statistik över det. Men eftersom det uppenbarligen är nämvärt att du man få psykoser, bli paranoid och helt spritt språngande så måste det ändå vara ett antal.

 

De som gjort det hade antagligen ingen sitter. Om man vill hoppa från ett hustak men har en sitter så förhindrar den personen det (man bör inte ta LSD på ett hustak från första början). Det är som en livvakt vid badet som hjälper till när något håller på att gå fel. Eller en föräldrar som är med när man sitt barn sig simma. Om man känner sig osäker ska man ha en badvakt. Det är väldigt viktigt med en sitter om man tar droger såsom LSD, även om man är erfaren.

Ja, jag var lite oseriös när jag sa att jag inte blev förvånad om det var tvärt om. Jag tänkte som så att det nästan inte finns några dödsfall på grund av överdos på LSD.

 

Det var ett väldigt tjat om att man skall ha någon som vaktar. Vi har förstått det nu, och det är helt irrelevant vad man "borde ha". Folk har det uppenbarligen inte.

 

Om vi diskuterar "borde" så borde man inte använda LSD från första början.

 

Jag tänkte som så att det nästan inte finns några dödsfall på grund av överdos på LSD. Medans för mycket kladdkaka vet vi är dåligt för kroppen och att det finns folk som dött av socker.

Men alltså... nej. Sluta :(

 

Fundera lite på varför den här tankebanan är helt åt skogen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men varför ska man ta LSD för? Det suger ju. Bättre att skippa det helt ju. Det är inte ens bra i små mängder.

Bättre att skippa det över huvudtaget...

Det är upp till en själv. Vissa gör det för att det är kul, för att utforksa världen, eller för att man helt enkelt är intresserad.

Här är lite mer anledningar: http://www.youtube.com/watch?v=Rv-EGWiRcSE

 

Det var ett väldigt tjat om att man skall ha någon som vaktar. Vi har förstått det nu, och det är helt irrelevant vad man "borde ha". Folk har det uppenbarligen inte.

Jag tycker det är väldigt relevant. Om man vill minimera risken att något händer ska man ha någon som vaktar och inte vara orolig över statistik då ingen har vaktat. De som inte har det får skylla sig själva.

 

Nej, eftersom det med största sannolikhet inte förs någon statistik över det. Men eftersom det uppenbarligen är nämvärt att du man få psykoser, bli paranoid och helt spritt språngande så måste det ändå vara ett antal.
"Ett antal" av alla som provat LSD är ganska låg procent.

 

Jag har aldrig hört talas om någon mentalt frisk person som haft en dålig trip på LSD med rätt set, setting och sitter. Om man upplever dessa kraven är risken att något går fel nära 0.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en väldigt viktig poäng som du istället för att förlöjliga kan försöka motbevisa.

 

Vadå motbevisa? Jag bara påpekade att det är ett tröttsamt och tjatigt argument.

 

Vi har fattat. Enough is enough.

 

Knappast. Om man har någon som vaktar och man tar en normal dos så är risken att dö så minimal så man behöver inte tänka på den.

 

Jag säger inte att man alltid dör av LSD. Jag säger att om man dör av LSD så dör man av det nu. Inte om 50 år.

 

Cigaretter är också farligt enligt den där grafen folk gillar att posta. Lungcancer får man om några decennier. En psykos och extrem paranoia får man nu. Inte om några decennier. Precis som om man äter en bit kladdkaka så får man inte en hjärtinfarkt och dör på fläcken. Äter man massa kladdkaka så kanske man får det om 30 år dock.

 

LSD kan ta livet av dig nu, och första gången du testar det.

 

Förstår du min poäng nu, eller måste jag vara ännu tydligare?

 

Jag tycker det är väldigt relevant. Om man vill minimera risken att något händer ska man ha någon som vaktar och inte vara orolig över statistik då ingen har vaktat. De som inte har det får skylla sig själva.

"Ett antal" av alla som provat LSD är ganska låg procent.

 

 

Men alltså. Det är ju inte det här det handlar om. Om man vill minimera risken med den där kladdkakan så kan man ju träna. En bit kladdkaka är lätt att förbränna, sen är det bara att mumsa på.

 

Hela grejen är ju vad som är farligast. LSD är fortfarande lika farligast som drog, enda skillnaden är att du har någon som stoppar dig när du får en psykos och vill ta livet av dig. Precis som alkohol är lika farligt, även om du har någon som hindrar dig från att köra på fyllan.

 

Huruvida du har någon som hindrar dig från att göra dumma grejer eller inte påverkar inte huruvida drogen är farlig eller inte. Det hindrar dig bara från att göra dumma grejer.

 

Jag har aldrig hört talas om någon mentalt frisk person som haft en dålig trip på LSD med rätt set, setting och sitter. Om man upplever dessa kraven är risken att något går fel nära 0.

 

Jag har aldrig hört talas om=/=det har aldrig hänt.

 

"Ett antal" av alla som provat LSD är ganska låg procent.

Hur många som någon gång i sitt liv får i sig socker dör av det?

 

Jag skulle nog våga påstå att antalet personer som dör av socker, jämfört med hur många som får i sig det någon gång under sin livstid är försvinnande liten. Och procentuellt mycket mindre än de som dör av LSD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår du min poäng nu, eller måste jag vara ännu tydligare?

Nu var det tydligt nog :) Men jag tror inte dödschansen från första gången skiljer sig mycket från 50 gånger senare.

 

 

Jag har aldrig hört talas om någon mentalt frisk person som haft en dålig trip på LSD med rätt set, setting och sitter. Om man upplever dessa kraven är risken att något går fel nära 0.

Jag har aldrig hört talas om=/=det har aldrig hänt.

Jag är medveten om det. Men jag är övertygad om de fåtal dödsfall som orsakats på grund av LSD inte uppfyllde de 4 kraven jag skrev. Baserat på det tror jag ingen som tagit LSD på rätt sätt har dött av det, och om någon gjort det är det så liten chans att man inte behöver tänka på det. Precis som att man inte sitter och är rädd för att man ska krocka när man åker bil.

 

Hur många som någon gång i sitt liv får i sig socker dör av det?

 

Jag skulle nog våga påstå att antalet personer som dör av socker, jämfört med hur många som får i sig det någon gång under sin livstid är försvinnande liten. Och procentuellt mycket mindre än de som dör av LSD.

Det håller jag med om, har övergett kladdkaka-argumentet. Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

) Men jag tror inte dödschansen från första gången skiljer sig mycket från 50 gånger senare.

 

Nej, det var ju grejen. Risken att dö av LSD är precis lika stor första gången, som 50 gånger senare. Risken att dö av cigaretter är i princip icke existerande första gången, sen ökar den för varje cigarett.

 

LSD, precis som många andra av de olagliga drogerna kan precis lika gärna ha ihjäl dig första gången du testar dom.

 

...vilket gör det rätt onödigt att testa.

 

Så uppfattade jag inte när jag du sa att det var pga. LSD man hoppade från hustak. Då lät det som "LSD är farligt för att man kan hoppa från hustak".

 

Ja? Själva drogen är ju fortfarande lika farlig.

 

Är heroin mindre farligt bara för att du har någon som ringer ambulansen när du överdoserar? Är cigaretter mindre farligt bara för att någon har hittat ett effektivt botemedel mot cancer?

 

Nej.

 

Jag är medveten om det. Men jag är övertygad om de fåtal dödsfall som orsakats på grund av LSD inte uppfyllde de 4 kraven jag skrev. Baserat på det tror jag ingen som tagit LSD på rätt sätt har dött av det, och om någon gjort det är det så liten chans att man inte behöver tänka på det. Precis som att man inte sitter och är rädd för att man ska krocka när man åker bil.

Fast folk gör det ju uppenbarligen inte på rätt sätt. Gör man saker på rätt sätt så är det inte mycket som är farligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast folk gör det ju uppenbarligen inte på rätt sätt. Gör man saker på rätt sätt så är det inte mycket som är farligt.

Precis :)

 

LSD, precis som många andra av de olagliga drogerna kan precis lika gärna ha ihjäl dig första gången du testar dom.

 

...vilket gör det rätt onödigt att testa.

Detta "kan" anser jag vara låg nog för att man ska känna sig säker, återigen om man gör det på rätt sätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägger mig i litegran här, hur kan man vara säker att man tar LSD på rätt sätt? Jag vet inte om man kan kontrolera sig själv medans man är påverkad, men drogen är hur som helst farlig, alla sorts droger är det. BTW det är ju så att man dansar non stop när man har tagit LSD, kroppen behöver vatten, även om man inte känner det. Om du kommer inte dricka vatten, så kan jag säga, ha ett underbart slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...