Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

1. Ja, dock endast Cannabis.

2. Nej.

3. Endast Cannabis borde vara lagligt, alla andra droger bör vara olagliga.

4. Ja, lagarna känns ganska "outdated", i alla fall gällande vissa droger.

Samma här, orkar inte skriva och förklara bara. Fast har även testat Tramadol. (Smärtstillande.)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om kokain, är det bara jag som känner att det börjar bli en mer och mer accepterad drog? Idag är det inte särskilt många som är emot cannabis (bland ungdomar/unga vuxna), antingen är de för eller neutrala, och jag tycker att det känns som om kokain är på väg att nå en liknande status. Vad säger ni?

Hur kommer det sig att du känner så?

 

Har faktiskt aldrig träffat eller ens hört talas om någon som talar på liknande vis om kokain så som många ungdomar talar om cannabis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att du känner så?

 

Har faktiskt aldrig träffat eller ens hört talas om någon som talar på liknande vis om kokain så som många ungdomar talar om cannabis.

Alla kändisar som tar kokain? Kokain är ju på väg att bli en innedrog i Stockholm vad jag hört.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl en innedrog, åtminstone bland klubbfolket? :P Men jag tycker även att svensson börjar acceptera den lite mer också, och en anledning kan ju som du säger vara att en del kändisar är helt öppna med det. Har även bekanta som har brukat det i alla fall en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag någonsin testar droger, skjut mig då. Droger är ju beroende framkallade, + att ditt liv är förstörd då.

Bara ett utav de många exempel på hur media hjärntvättar våra unga.

 

Inget (vad jag vet) är beroendeframkallande de första gånger man testar, sen finns det också droger som inte är beroendeframkallande alls. Liv kan förstöras utav droger ja, men det är väldigt ovanligt och i 50% av dessa fall så är det inte själva drogen i sig som förstör livet utan just det faktum att man har tagit droger. Om folk inte var så naiva och fördomsfulla om droger skulle jorden vara ett mycket trevligare samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det även otroligt mycket personligt ansvar i det hela. Cannabis är relativt ofarlig men man märker hur de som har använt det frekvent under en längre tid blir mycket segare i huvudet, exempelvis. Jag ser absolut inget fel i att bruka narkotika då och då, men att köra in en kanyl i armen var och varannan dag är att gå för långt.

 

Krydda gärna på livet, men gör inte kryddan till livet, som det så fint heter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Absolut! Testa en joint på en fest och ditt liv är förstört.

Jag har rökt en jolle på en fest och mitt liv är inte förstört. (: Mitt liv är kul.

 

Edit: Känns så pinsamt att säga att man rökt på över fuska.se

Redigerat av Emomilol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har rökt en jolle på en fest och mitt liv är inte förstört. (: Mitt liv är kul.

 

Edit: Känns så pinsamt att säga att man rökt på över fuska.se

Kul ja. Kul drog liv. Du kommer röka sönder din hälsa. Redigerat av HipHopmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...