Hoppa till innehåll

Graffiti? Bra/dåligt


insanity
 Dela


Rekommendera inlägg

  • Svar 104
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

varför vet jag inte, men många har det (diagnosen iallafall). tror förr det har med hyperaktivitet att göra än koncentrationssvårighet eftersom man 'måste' vara ganska skärpt för att bli en lyckad tågmålare. men så finns det också olika typer av adhd.

 

~kass inlägg, har inga som helst underlag för att graffitimålare generellt sett har adhd förutom personliga erfarenheter. vad en lyckad tågmålare är upplever man nog olika, men för mig är det en som under en längre period målar feta tåg och undkommer lagens långa arm.

Redigerat av Symptom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Det klarar oftast inte en fjortonåring. Att många har adhd vill jag gärna ha en källa på.

Han sa ju precis att hans enda underlag vara hans personliga erfarenheter, hur hade du tänkt att han skulle presentera en källa?

 

Men många med ADHD (och ADD) är kapabla till "hyperfokus"; intensiv fokusering på en uppgift under en kort period. Har man ADHD-diagnos finns chansen att man är ganska kreativ också. Personer med ADHD är ofta väldigt kreativa och väldigt kreativa personer brukar visa upp karaktärsdrag som kan imitera symptomen för ADHD, vilket leder till diagnos.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

här är en dansk som fotograferar det mesta som sitter på tågen i skåne;

http://www.kimmatthiesen.dk/graffsite/graf...1&gallery=3

 

många bra grejer där nu tycker jag

Sjukt onödigt. De kan väl klottra på något gammalt och fult istället tycker jag, där kan det ju få sitta kvar lite längre också. Blir bara irriterad när jag ska gå på ett tåg som ser ut sådär.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sjukt onödigt. De kan väl klottra på något gammalt och fult istället tycker jag, där kan det ju få sitta kvar lite längre också. Blir bara irriterad när jag ska gå på ett tåg som ser ut sådär.

Din åsikt. Jag tycker det är fint. Alla tåg borde sprejas. Hells yes.

 

Är man över 14 och är ute och klottrar så är man ju mentalt störd.
Klämmer man ur sig idiotiska kommentarer som du precis gjorde, är man snarare mentalt störd. Redigerat av Slan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din åsikt. Jag tycker det är fint. Alla tåg borde sprejas. Hells yes.

Det är inte bara min åsikt, det är samhällets åsikt. Annars skulle man ju inte måla över klottret på tågen hela tiden. Sådant sjukt slöseri på resurser. Antagligen klagar de som sprejar på att biljettpriserna höjs, när de själva kan ha varit med och orsakat det genom att tvinga på tågbolagen massa saneringskostnader som de måste täcka.

 

Samma sak som skadegörelse i mina ögon, eftersom det kostar pengar att återställa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte bara min åsikt, det är samhällets åsikt. Annars skulle man ju inte måla över klottret på tågen hela tiden. Sådant sjukt slöseri på resurser. Antagligen klagar de som sprejar på att biljettpriserna höjs, när de själva kan ha varit med och orsakat det genom att tvinga på tågbolagen massa saneringskostnader som de måste täcka.

 

Samma sak som skadegörelse i mina ögon, eftersom det kostar pengar att återställa.

Nej det är inte samhällets åsikt, en hel del håller väl med dig, men att säga att det är samhällets åsikt, nej.

De målar väl över det för att det är DERAS TÅG. pga att de vill hålla dom rena.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...