Hoppa till innehåll

Internet Från Laptop Till Stationärr?


prestige
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, nu är det så att jag e klar med dator bygget efter några långa timmar xd

men undrar lite, hur får jag internet från min laptop via en lan sladd/internetr sladd vafan det heter till min stationära datorn ?

När jag kopplade dessa ihop så kom det upp på min stationära datorn typ"unidentifield network" och står det typ "Local Area Connection doesn't have a valid IP configuration" :/

 

Hjälp

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena, nu är det så att jag e klar med dator bygget efter några långa timmar xd

men undrar lite, hur får jag internet från min laptop via en lan sladd/internetr sladd vafan det heter till min stationära datorn ?

När jag kopplade dessa ihop så kom det upp på min stationära datorn typ"unidentifield network" och står det typ "Local Area Connection doesn't have a valid IP configuration" :/

 

Hjälp

 

Tack

Om det nu är så att du har en vägguttag där du stoppar i sladden så gör du det, det är liksom solklart. Sen sätter du i sladden i modemet sen sätter du in 2 andra sladdar som går från modemet till stationära o bärbara. Och om det är så att du gjort så som jag förklarat men att det inte funkar försök reparera själva nätverket så lär det fixas(får vi hoppas på).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det nu är så att du har en vägguttag där du stoppar i sladden så gör du det, det är liksom solklart. Sen sätter du i sladden i modemet sen sätter du in 2 andra sladdar som går från modemet till stationära o bärbara. Och om det är så att du gjort så som jag förklarat men att det inte funkar försök reparera själva nätverket så lär det fixas(får vi hoppas på).

asså min laptop får internet från trådlösa internet från hemma modemet, och från laptopen tar jag lan sladd till min stationära men det funkar inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju inte ta en sladd från en bärbar till en stationär..... ska visa ett exempel:

Asså jag menar att jag inte vill ha typ 100m kabel från övervåningen neråt xd har ej så lång internetkabel till modemet :/ hajar du ? xD

 

det jag menar Modem--Bärbar med trådlösa internet--stationär via internet kabel från min laptop :P

 

men det kanske itne går ?..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...