Hoppa till innehåll

Hjälp! Core Unlocker


MW2killer
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena

nu är det så att jag har låst upp min AMD phenom II x2 till X4 alltså 4 core (denna processorn ska man kunna låsa upp till x4).

ja JAg låste upp den med en "Core Unlocker knapp som det fanns på moderkortet. har en ASUS M4N75TD om ni vill veta ^^

Men det är så att jag nyss spelade på Bad company 2 på max inställningar utan lagg eft att jag låste upp till x4 men mitt i spelet så stängdes spelat av och skrivbordet dök upp, och jag kollade på CPU temp så låg den på 100 C :o

sedan startade jag om datorn och då ändrades Coren från x4 ner till x2 :o

Frågan är ad är det som händer ?:/

 

(Juste innan det så uppdaterade jag min BIOS)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena

nu är det så att jag har låst upp min AMD phenom II x2 till X4 alltså 4 core (denna processorn ska man kunna låsa upp till x4).

ja JAg låste upp den med en "Core Unlocker knapp som det fanns på moderkortet. har en ASUS M4N75TD om ni vill veta ^^

Men det är så att jag nyss spelade på Bad company 2 på max inställningar utan lagg eft att jag låste upp till x4 men mitt i spelet så stängdes spelat av och skrivbordet dök upp, och jag kollade på CPU temp så låg den på 100 C :o

sedan startade jag om datorn och då ändrades Coren från x4 ner till x2 :o

Frågan är ad är det som händer ?:/

 

(Juste innan det så uppdaterade jag min BIOS)

Lol, AMD Phenom II x2 vadå? vad för modell är det? det är bra o veta vad för exakt modell det är... Tror inte att processorn går upp till 100 grader från ingenstans utan anledning, har du överklockat processorn? har du kollat så att processorfläkten sitter i ordentligt? Jag äger ju själv en AMD Phenom II X2 555BE som jag då låst upp till X4 B55.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, AMD Phenom II x2 vadå? vad för modell är det? det är bra o veta vad för exakt modell det är... Tror inte att processorn går upp till 100 grader från ingenstans utan anledning, har du överklockat processorn? har du kollat så att processorfläkten sitter i ordentligt? Jag äger ju själv en AMD Phenom II X2 555BE som jag då låst upp till X4 B55.

 

Jaa har precis samma som dig :D

ja men den gick upp till 100 C helt :S o när jag kom tbx till skrivbordet efter spelet hade stängs av så började min rocketdock liksom färgen på ikonerna dampade som om det va nåt med grafikkoretn men det är inget fel på min graffe iaf 100% säker :S :/

 

Lol, AMD Phenom II x2 vadå? vad för modell är det? det är bra o veta vad för exakt modell det är... Tror inte att processorn går upp till 100 grader från ingenstans utan anledning, har du överklockat processorn? har du kollat så att processorfläkten sitter i ordentligt? Jag äger ju själv en AMD Phenom II X2 555BE som jag då låst upp till X4 B55.

Nej har inte överklockat elr nåting annat :o :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Processorn blir varmare av att köras med 4 cores än 2 för er som inte kan räkna ut det. För övrigt kolla temps med Coretemp istället.

För min del så var det inte så alls. 2 kärnor, 34-36 grader. 4a kärnor 34-38 grader idle, knappast skillnad, i load så drar den upp till 55 grader som max. Ännu en gång Mw2killer, har du kollat så att processorfläkten sitter i som det ska? Ladda ner HWMonitor och kolla temperaturerna där. Jag tror aldrig i livet att en processor går upp i 100 grader för att du låste upp 2 extra kärnor annars hade man ju fått varningar om att det finns just sådana risker i reviews. Jag själv hade inte låst upp det om jag hade fått veta att det kan bli varmt i processorn.

 

EDIT: http://i.imgur.com/UcPlt.jpg Här är mina temperaturer på både graffet och processorn. Allting ser helt ok ut med tanke på att processorn har 2 kärnor upplåsta + att den e överklockad till 3.6 GHz samtidigt som mitt 6850 också är överklockat till 840/1100. Det ända jag skulle kunna tänka mig varför den går upp i 100 grader e för att processorfläkten sitter lös, finns ingen anledning till att den ska gå upp i 100 grader om inte någon annan har haft detta problem tidigare. En polares processor gick upp till 80+ grader när processorfläkten satt lös.

Redigerat av sp3xor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För min del så var det inte så alls. 2 kärnor, 34-36 grader. 4a kärnor 34-38 grader idle, knappast skillnad, i load så drar den upp till 55 grader som max. Ännu en gång Mw2killer, har du kollat så att processorfläkten sitter i som det ska? Ladda ner HWMonitor och kolla temperaturerna där. Jag tror aldrig i livet att en processor går upp i 100 grader för att du låste upp 2 extra kärnor annars hade man ju fått varningar om att det finns just sådana risker i reviews. Jag själv hade inte låst upp det om jag hade fått veta att det kan bli varmt i processorn.

 

EDIT: http://i.imgur.com/UcPlt.jpg Här är mina temperaturer på både graffet och processorn. Allting ser helt ok ut med tanke på att processorn har 2 kärnor upplåsta + att den e överklockad till 3.6 GHz samtidigt som mitt 6850 också är överklockat till 840/1100. Det ända jag skulle kunna tänka mig varför den går upp i 100 grader e för att processorfläkten sitter lös, finns ingen anledning till att den ska gå upp i 100 grader om inte någon annan har haft detta problem tidigare. En polares processor gick upp till 80+ grader när processorfläkten satt lös.

Undrar ens ifall det är processorns temperatur det är som du ser där du ringat in. Den borde egentligen stå under processorn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar ens ifall det är processorns temperatur det är som du ser där du ringat in. Den borde egentligen stå under processorn.

TMPIN01 är processorns temperatur ja, lite konstigt är det med HWMonitor. Kan alltid kolla upp med coretemp också.

 

EDIT: Eftersom det inte funkar o installera coretemp så kollade jag upp temperaturen med AIDA64, visade exakt samma sak på HWMonitor.

Redigerat av sp3xor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För min del så var det inte så alls. 2 kärnor, 34-36 grader. 4a kärnor 34-38 grader idle, knappast skillnad, i load så drar den upp till 55 grader som max. Ännu en gång Mw2killer, har du kollat så att processorfläkten sitter i som det ska? Ladda ner HWMonitor och kolla temperaturerna där. Jag tror aldrig i livet att en processor går upp i 100 grader för att du låste upp 2 extra kärnor annars hade man ju fått varningar om att det finns just sådana risker i reviews. Jag själv hade inte låst upp det om jag hade fått veta att det kan bli varmt i processorn.

 

EDIT: http://i.imgur.com/UcPlt.jpg Här är mina temperaturer på både graffet och processorn. Allting ser helt ok ut med tanke på att processorn har 2 kärnor upplåsta + att den e överklockad till 3.6 GHz samtidigt som mitt 6850 också är överklockat till 840/1100. Det ända jag skulle kunna tänka mig varför den går upp i 100 grader e för att processorfläkten sitter lös, finns ingen anledning till att den ska gå upp i 100 grader om inte någon annan har haft detta problem tidigare. En polares processor gick upp till 80+ grader när processorfläkten satt lös.

Aj allting löste sig till slut, tror det va nåt fel med programet som fick med o "dampade loss till 100 C xdddd men nu ligger det runt 60 C på load

Hur överklockade du din ? :) har likadant graffe o cpu ^^ xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...