Hoppa till innehåll

Nu Starter Inte Datan <33333


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjo, nu har min gammelfar (Acern) typ fått hjärtattack :o

 

När jag startar den, så lyser neonen upp, men musen och tangentbordet lyser ingenstans, som t.ex lasern på musen och skärmen visa "No signal <3"

Vart så förut för några dar sen, då slog jag på den, då vart den lika. (Pga, den hade frusit sig när jag kom till baka så skulle jag slå av datan för jag orkade inte ta av den <_< ) men iallafall, så då startade den inte efter smällen precis som nu. Då efter jag hade grinat färdigt i sänge. Så startade den upp helt vanligt igen, men nu är de så igen.

 

Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo, nu har min gammelfar (Acern) typ fått hjärtattack :o

 

När jag startar den, så lyser neonen upp, men musen och tangentbordet lyser ingenstans, som t.ex lasern på musen och skärmen visa "No signal <3"

Vart så förut för några dar sen, då slog jag på den, då vart den lika. (Pga, den hade frusit sig när jag kom till baka så skulle jag slå av datan för jag orkade inte ta av den <_< ) men iallafall, så då startade den inte efter smällen precis som nu. Då efter jag hade grinat färdigt i sänge. Så startade den upp helt vanligt igen, men nu är de så igen.

 

Hjälp!

Så du menar att du slog till den flera gånger o hoppas nu på att vi ska hjälpa dig? Må gud hjälpa dig min son för du är inte smart ....
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag starta den så var den precis som vanligt, men nu iaf nyss jag testade, var det bara fläkten och neonen som lysta och lät.

 

Allt annat var dött ;)

 

Den typ startar ibland och ibland inte

 

Fatta ni nu? :glare: :yucky: :_

Så som du förklarar det så är det som att säga si o så, dåligt förklarat. Att du slog din bärbara gör inte så att den fixas sig eller hur? Var helt enkelt dumt. Måste finnas en anledning till varför inget annat vill starta? Vad gjorde du sist vid datorn innan det hände första gången och andra gången det hände så som du "förklarar" det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så som du förklarar det så är det som att säga si o så, dåligt förklarat. Att du slog din bärbara gör inte så att den fixas sig eller hur? Var helt enkelt dumt. Måste finnas en anledning till varför inget annat vill starta? Vad gjorde du sist vid datorn innan det hände första gången och andra gången det hände så som du "förklarar" det?

Stängde av datorn helt vanligt med post-98286-1315333464_thumb.png igår kväll

Och sen nu när jag kom hem idag efter skolan så startade den inte, bara fläkten och neonen. Ingen annan pryl visade reaktion :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag prövade jag bara att starta datorn, och den startade helt vanligt. Men sen när jag öppnade internet så såg jag att ja inte hade nå internet, för kabeln brukar åka ut pga att den spärren är av, jag tryckte i kabeln men då bara stoppade datorn, skärmen blev svart och musen o all teknik till datorn slocknade.

 

Sp3xor, ja fattar inte? :huh:

 

Sp3xor vad är det du inte förstår? Jag slog på datorn o nu är den så här.

Jag skriver ifrån telefonen så därför kan det vara stavfel osv...

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag prövade jag bara att starta datorn, och den startade helt vanligt. Men sen när jag öppnade internet så såg jag att ja inte hade nå internet, för kabeln brukar åka ut pga att den spärren är av, jag tryckte i kabeln men då bara stoppade datorn, skärmen blev svart och musen o all teknik till datorn slocknade.

 

Sp3xor, ja fattar inte? :huh:

 

Sp3xor vad är det du inte förstår? Jag slog på datorn o nu är den så här.

Jag skriver ifrån telefonen så därför kan det vara stavfel osv...

Nu förklarade du det lite bättre än innan..... Du körde in internet kabeln och det blev svart? Lol... Din bärbara dator har säkert massa damm i den så att den överhettas och därför så blir det svart antagligen. Pröva o se om det går att ha den på ännu längre genom att köpa en kylplatta till den och försöka få bort de mesta damm som är i princip under datan? Pröva det först o se vad som händer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...