Hoppa till innehåll

Får Bluescreen Varje Gång Jag Startar Datorn..


Link1
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare.. varje gång jag startar datorn så får jag en bluescreen. Jag har inga virus och har inte gjort något med datorn. det finns inget dam i datorn heller och inget blir överhettat. jag får följande felkoder: 0x00000001, 0x8981b008,0x00d03000,0x00000374. Jag har inte installerat någon ny mjukvara eller hårdvara, sitter nu i felsäkert läge och då funkar allt. har googlat men kommer inte fram till något..

 

Mvh: link1

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare.. varje gång jag startar datorn så får jag en bluescreen. Jag har inga virus och har inte gjort något med datorn. det finns inget dam i datorn heller och inget blir överhettat. jag får följande felkoder: 0x00000001, 0x8981b008,0x00d03000,0x00000374. Jag har inte installerat någon ny mjukvara eller hårdvara, sitter nu i felsäkert läge och då funkar allt. har googlat men kommer inte fram till något..

 

Mvh: link1

Har du installerat något spel på senaste tid? isf ta bort det, har fått ett liknande problem där jag installerade GTA VC och datorn ville aldrig starta, fick bluescreen samtidigt. Har du överklockat processorn? Om du nu gjort det klocka tillbaka det. Har du windows XP? isåfall måste du uppdatera datorn via windows update om du vill få bort bluescreens.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, nej jag har inte installerat något spel, jag har klockat tillbaka cpu'n och jag har Windows 7, kan det finnas möjlighet att något ram minne håller på att lägga av?

Skulle inte tro det men det Nomatic sa. Jag fick samma problem efter att jag hade klockat min CPU till 3.7-3.9 Ghz.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han har klockat tillbaks processorn så det är bevisligen inte det. Bränn memtest86 på en skiva och boota från den ifall du vill testa dina minnen.

 

Du kan inte komma på något du gjorde dagen/timmen innan det började?

Redigerat av CeZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

körde några gånger med ''clean my pc'' hittade runt 400 fel.. dom rättades självklart till.. nu funkar allt.. jag återkommer i morgon om det fortfarande funkar ^^

 

 

 

 

EDIT: startade datorn idag utan problem, kom aldrig fram till vad som var felet.

 

Tack för eran hjälp ^^

Redigerat av Link1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

körde några gånger med ''clean my pc'' hittade runt 400 fel.. dom rättades självklart till.. nu funkar allt.. jag återkommer i morgon om det fortfarande funkar ^^

EDIT: startade datorn idag utan problem, kom aldrig fram till vad som var felet.

 

Tack för eran hjälp ^^

Ladda du ner cleanmypc o körde den i felsäkert läge? för jag har exakt samma problem :S

 

när jag startar CleanMyPc så står det: CleanMyPc configuration file got corrupted on previous launch. please reinstall the application

Redigerat av boogo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...