Hoppa till innehåll

Extrema Sömnproblem, Sömngång Och Slöhet.


Ankdamm
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag hörde talas om en som hade något slags sömnproblem. Han gjorde så att han var uppe 1 timma längre varje dag, och sov lika länge. Så på 24 vanliga dagar hade han bara varit med om 23 dagar. Sen minns jag tyvärr inte mer än att hans problem löstes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och det här blev värre eller du fick det efter svininfluensan? Du har antagligen Narkolepsi då. Googla det.

 

Inte så skoj, en sjukdom som gör att du förlorar kontrollen över sömnen. Du kan somna när du vill vara vaken vaken eller vara vaken när du vill sova. Finns inget botemedel vad jag hört men det finns medicin som kan hjälpa dig vara vaken/somna.

 

Svininfluensan ökade risken för att få narkolepsi starkt.

 

Det här är ju helt klart inget vanligt stress eller avslappningsproblem i alla fall.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Googlade narkolepsi och det stog att man kan få vissa episoder där man helt plötsligt skrattar, blir rädd, arg osv. Känner igen mig i det som läst. Ibland kan jag bara tappa kontrollen och få känslomässiga utbrott. Har blivit diagnotiserad för bipolär sjukdom, men jag var då inte bipolär. Så kan det vara så att jag kan ha fått narkolepsi?

Jag vet inte om det har med svininfluensan att göra, har inget bra minne. Men det har blivit värre på senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen har du Narkolepsi då. :/

 

Skulle inte förvåna mig eftersom att så många läkare idag är fullkomligt inkompetenta.

 

Men du är inte ensam, det är många ungdomar/barn som har fått det i samband med svininfluensan och vaccineringen. Gå till läkaren igen och be dem pröva dig för Narkolepsi, om du fortfarande tror du kan ha det.

 

Som sagt det finns mediciner som kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt sjukt hela grejen. Det kommer en ny lite halvfarlig influensa till Sverige (inte mycket farligare än maginfluensa...) och regeringen panikbestämmer sig för att köpa in splitternytt vaccin som är nästan helt otestat till HELA Sveriges befolkning för flera MILJARDER.

 

Jag är otroligt glad att jag inte tog det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...