Hoppa till innehåll

Datorbygge, Budget Ligger På 15.000 Kr


Nomatic
 Dela

Rekommendera inlägg

500mb/s vs 200mb/s är en ganska stor skillnad enligt mig. :P

Force 3 kör 500MB/s också, skillnaden är väldigt marginell. Dessutom så är inte skillnaden mellan 200MB/s och 500MB/s så stor som det verkar, tvekar på om man ens skulle märka någon skillnad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

240GB-versionen av Force 3 är nästan lika snabb som Force GT, men 120GB-versionen är bara hälften så snabb.

 

Jag tror att det går att se någon skillnad mellan 200MB/s och 500MB/s.

Det är ju mer än dubbelt så snabbt.

 

Sen såg jag en video där dom visade 2GB/s med ett gäng SSDs i RAID och det ser mycket snabbare ut än en vanlig enstaka SSD.

 

Så det är inte så att efter 200MB/s så märker man ingen skillnad.

 

Just my two cents.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

240GB-versionen av Force 3 är nästan lika snabb som Force GT, men 120GB-versionen är bara hälften så snabb.

 

Jag tror att det går att se någon skillnad mellan 200MB/s och 500MB/s.

Det är ju mer än dubbelt så snabbt.

 

Sen såg jag en video där dom visade 2GB/s med ett gäng SSDs i RAID och det ser mycket snabbare ut än en vanlig enstaka SSD.

 

Så det är inte så att efter 200MB/s så märker man ingen skillnad.

 

Just my two cents.

Visst är 500MB/s mer än dubbelt så snabbt som 200MB/s, men bara för det så behöver det inte märkas annat än i prestanda tester. Kolla upp på youtube hur snabbt Windows 7 startar med ett flertal snabba SSD's i raid 0 och jämför med en enstaka SSD, skillnaden är väldigt liten. Det samma gäller laddningstider i spel, det blir helt enkelt annat som flaskhalsar innan SSD'n. Företagen slåss mest om att få de högsta siffrorna för att verka bäst.

 

Ska man gå in mer avancerat så skiljer komprimering mellan olika SSD's, så vissa SSD's är mycket bättre på vissa uppgifter än andra, trots samma hastighet.

Redigerat av CeZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...