Hoppa till innehåll

Datorbygge, Budget Ligger På 15.000 Kr


Nomatic
 Dela

Rekommendera inlägg

15k är overkill tycker jag. Man kan få en för under 8k som klarar de flesta spelen bra. Behöver du verkligen en dator för 15k? Känns nästan bättre att köpa en för 7.5k idag och sedan än till för 7.5k om 2-3 år, speciellt om man återanvänder chassi och sånt.

 

Men om du har det som intresse så visst. Jag skulle köpt en för max 12k och lägga resten på annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

15k är overkill tycker jag. Man kan få en för under 8k som klarar de flesta spelen bra. Behöver du verkligen en dator för 15k? Känns nästan bättre att köpa en för 7.5k idag och sedan än till för 7.5k om 2-3 år, speciellt om man återanvänder chassi och sånt.

 

Men om du har det som intresse så visst. Jag skulle köpt en för max 12k och lägga resten på annat.

Fan va du ä smart då :o

Ja tycker du borde göra sä som wasd skrev, köpa en dator för 7.5 nu o sen en till senare....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

15k är overkill tycker jag. Man kan få en för under 8k som klarar de flesta spelen bra. Behöver du verkligen en dator för 15k? Känns nästan bättre att köpa en för 7.5k idag och sedan än till för 7.5k om 2-3 år, speciellt om man återanvänder chassi och sånt.

 

Men om du har det som intresse så visst. Jag skulle köpt en för max 12k och lägga resten på annat.

Budgeten ligger på 15k, behöver absolut inte vara för just 15k om prestandan är nästan densamma från en dator som kostar 10k.

 

Svar till homer: Jag bygger datorn själv, skärm har jag redan & OS har jag också redan.

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WD Green? Vad i helvete tänker du på? Den enda acceptebla 1tb hårddisken idag är en Samsung Spinpoint F3, elt. en WD black, men de är dyrare utan att vara bättre.

Det är ingen WD Green. Lagringsdisk vettu, är tom en 2tb.

 

Skulle nog ändra grafikkortet till ett http://www.inet.se/kundvagn/visa/842577/2011-09-08 då det blir enklare med SLI när nu grafikkortet börjar halka efter.

Redigerat av xXHomerXx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En 2600k är värre än en 2500k för gaming, om du inte ska göra video encoding/rendering och dylikt, ta en 2500k.

Ta en http://www.inet.se/artikel/5321472/noctua-nh-d14 om du vill ha en kylare om är exakt lika bra, men lite billigare.

 

Det är ingen WD Green. Lagringsdisk vettu, är tom en 2tb.

Jag ser ingen anledning att köpa en dålig hårddisk bara för att den inte ska användas mycket, men då igen tycker jag om hastighet. Redigerat av Dunderdasenn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En 2600k är värre än en 2500k för gaming

Påstår du att i5 är bättre än i7 för spel? Jag hör det till och från men har aldrig sätt nån riktig källa. Mer prisvärd är den antagligen, men om man bortser från pris förstår jag inte hur den skulle vara bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Påstår du att i5 är bättre än i7 för spel? Jag hör det till och från men har aldrig sätt nån riktig källa. Mer prisvärd är den antagligen, men om man bortser från pris förstår jag inte hur den skulle vara bättre.

Dem är lika bra i spel, ingen är bättre/sämre. Det om en 2500K är mer prisvärd är ju inget att diskutera...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...