Hoppa till innehåll

Hur Överklocka Man Cpu Amd ?


prestige
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, Hur överklocka man CPU ?

Vill helst använda mig av nån sorts program ist för o gå in via bios i den blåa screenen om ni fattar vad jag menar ^^.

iaf vad är det bästa programmet ?

Har också provat med AMD overdrive, men tyvärr så funkar det inte för jag har en Nvidia chipset :/

 

jag vet hur man överklocka en graffe men inte cpu, känner mig mig som en noob XD

 

jag har en AMD Phenom II x4 B55

 

Tack mvh Prestige

Redigerat av prestige
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

helvete såg på yt xd så nu vet jag hur man gör xd jätte lätt via bios XD

Men när jag överkloackade 1första gången till 3,5 o startade om o det gick perfekt men ville sedan överklocka lite högre till 4 så gick det men dator vägra o starta upp igen :o jo starta upp gör den med inget syns i skärmen :/ vad är det för fel ?

Någon som kan berätta hur man gör exakt ist ? ^^

för jag hade säker bara yur när jag gjorde det första gången Xd om ni fattar vad jag menar ^^

 

Moderkort: Asus M4N75TD

CPU: AMD Phenom II x4 B55

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

helvete såg på yt xd så nu vet jag hur man gör xd jätte lätt via bios XD

Men när jag överkloackade 1första gången till 3,5 o startade om o det gick perfekt men ville sedan överklocka lite högre till 4 så gick det men dator vägra o starta upp igen :o jo starta upp gör den med inget syns i skärmen :/ vad är det för fel ?

Någon som kan berätta hur man gör exakt ist ? ^^

för jag hade säker bara yur när jag gjorde det första gången Xd om ni fattar vad jag menar ^^

 

Moderkort: Asus M4N75TD

CPU: AMD Phenom II x4 B55

Ta det lugnt mellan gångerna, man ska bara öka lite i taget. Antagligen har du inte höjt volten tillräckligt eller så kan din CPU inte klockas så högt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Joo Inet grabbarna grus säger att dem har överklockat till 4.1 med denna CPU.

Hmm tog min på ca 1.36v :/

Så bara för att Inet har klockat till 4.1GHz ska alla klara det...?

Gör om, gör rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...